Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ik vind t leuk, viafora

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 12:45

Hannemeike schreef op 26-07-2021 om 12:12:

Er gebeurt nu duidelijk minder dan anders op OO. Ik weet niet of dat de invloed van de vakantie is of dat veel oo'ers die zijn vertrokken, omdat ze zich niet meer thuis voelen nu de ouderrubrieken samen zijn met viafora. Jammer als dat zo zou zijn.

Ik zou dan eerder de ouderrubrieken onder het kopje ouders.nl presenteren en de andere rubrieken onder het kopje viafora. Dus bij ouders.nl kom je bij de niet-ouderrubrieken van het forum bij viafora.nl en bij viafora.nl bij de oudergerelateerde rubrieken bij ouders.nl. Dan kun je het sterke merk ouders.nl misschien behouden.

Dus wel alles gezamenlijk, maar dan met twee verschillende namen. Begrijp ik je zo goed? Dat willen de OO-ers toch nou juist niet, daarom zijn ze misschien weggegaan zeg je zelf in je eerste stukje. 

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 12:46

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 12:17:

[..]

Zoiets zat ik ook te denken.

dan wel met een makkelijke knop om van het ene naar het andere forum te gaan.

Die duidelijke knop stelde ik al voor bij "wat mis je op het forum ", maar daar werd ik om uitgelachen 😁 

Gelukkig ben ik dus toch niet de enige die dat handig zou vinden. 

Sophia_! schreef op 26-07-2021 om 12:46:

[..]

Die duidelijke knop stelde ik al voor bij "wat mis je op het forum ", maar daar werd ik om uitgelachen 😁

Ik had het ook al benoemd daar. Zorgt voor makkelijkere kruisbestuiving beide kanten op

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 12:54

Lollypopje schreef op 26-07-2021 om 12:51:

[..]

Ik had het ook al benoemd daar. Zorgt voor makkelijkere kruisbestuiving beide kanten op

Ja, vind ik ook

Sophia_! schreef op 26-07-2021 om 12:45:

[..]

Dus wel alles gezamenlijk, maar dan met twee verschillende namen. Begrijp ik je zo goed? Dat willen de OO-ers toch nou juist niet, daarom zijn ze misschien weggegaan zeg je zelf in je eerste stukje.

Ik denk dat het sowieso tijd nodig heeft. Er is ook niet één OO-er, dat blijkt ook al uit die peiling van IngridT. 

Bij iedere verandering verdwijnen er mensen. Bij de vorige verandering, die ik eerst ook maar niks vond want 'Waarom? ik miste niks!' en uiteindelijk, nadat ik eraan gewend was een verbetering bleek, zijn ook best een heel aantal 'vaste OO-ers' afgehaakt. Je moet ook zin hebben om het aan te gaan, het vertrouwde los te laten en opnieuw te wennen. Dat doe je als het je voldoende oplevert om de energie erin te stoppen. Dat is dus voor iedereen anders. 

De bottom line is hier: als er alleen maar mensen weggaan en geen bijkomen, komt het niet goed. Voor mij zal daarom snel het voordeel van de twijfel gelden. 

Sophia_! schreef op 26-07-2021 om 12:45:

[..]

Dit was gedacht vanuit de eigenaren. De ouderrubrieken zijn al samen, dus dat is volgens mij een gelopen race, ongeacht wat oo'ers daar al dan niet van vinden. Het lijkt mij dan logischer de gezamenlijke ouderrubriek als ouders.nl te presenteren, zodat je dat merk misschien kunt behouden. Ik lees dat veel viafora'ers niet op ouders.nl willen schrijven, maar ik neem dat dat niet geldt voor degenen die in de ouderrubrieken schrijven. Het had mij logischer geleken de niet-ouderrubrieken samen te laten gaan, maar daar voelden de eigenaren niet voor.

Hannemeike schreef op 26-07-2021 om 13:11:

[..]

Dit was gedacht vanuit de eigenaren. De ouderrubrieken zijn al samen, dus dat is volgens mij een gelopen race, ongeacht wat oo'ers daar al dan niet van vinden. Het lijkt mij dan logischer de gezamenlijke ouderrubriek als ouders.nl te presenteren, zodat je dat merk misschien kunt behouden. Ik lees dat veel viafora'ers niet op ouders.nl willen schrijven, maar ik neem dat dat niet geldt voor degenen die in de ouderrubrieken schrijven. Het had mij logischer geleken de niet-ouderrubrieken samen te laten gaan, maar daar voelden de eigenaren niet voor.

Nee hoor, dat geldt ook voor mensen die daar wel in schrijven. Ik ben namelijk als ouder, meer dan een ouder. Schrijven op een forum met de naam Ouders.nl voelt heel wollig ofzo en dat er 'niks meer is'. Ik dacht ook dat het alleen over kinderen zou gaan daar.

Verder ben ik het trouwens wel eens met je laatste zin enzo. Andersom was logischer geweest.

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 13:24

Hannemeike schreef op 26-07-2021 om 13:11:

[..]

Dit was gedacht vanuit de eigenaren. De ouderrubrieken zijn al samen, dus dat is volgens mij een gelopen race, ongeacht wat oo'ers daar al dan niet van vinden. Het lijkt mij dan logischer de gezamenlijke ouderrubriek als ouders.nl te presenteren, zodat je dat merk misschien kunt behouden. Ik lees dat veel viafora'ers niet op ouders.nl willen schrijven, maar ik neem dat dat niet geldt voor degenen die in de ouderrubrieken schrijven. Het had mij logischer geleken de niet-ouderrubrieken samen te laten gaan, maar daar voelden de eigenaren niet voor.

Klinkt voor mij ook logischer, zoals jij het nu zegt. 

redbulletje schreef op 26-07-2021 om 10:57:

Mijn eerste gevoel toen ik las dat viva toch doorging was er één van teleurstelling. Mede daardoor wil ik juist hier veel actiever zijn in de hoop dat dit initiatief levendig kan blijven.

Ik ook. 
Op dit forum voel ik me ook wat vrijer, op Viva kon er behoorlijk gehakt worden en had ik vaak iets van “laat maar” en gaf geen reactie. Wat ik vaak deed bij een topic dat me interesseerde, was naar de laatste pagina gaan en kijken of het inmiddels ontspoort was. Als dat zo was had reageren toch geen nut meer. 

Hier is dat veel minder en is de sfeer vriendelijker. Dus meer genegen tot posten. 

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 13:27

Mija schreef op 26-07-2021 om 13:05:

[..]

Ik denk dat het sowieso tijd nodig heeft. Er is ook niet één OO-er, dat blijkt ook al uit die peiling van IngridT.

Bij iedere verandering verdwijnen er mensen. Bij de vorige verandering, die ik eerst ook maar niks vond want 'Waarom? ik miste niks!' en uiteindelijk, nadat ik eraan gewend was een verbetering bleek, zijn ook best een heel aantal 'vaste OO-ers' afgehaakt. Je moet ook zin hebben om het aan te gaan, het vertrouwde los te laten en opnieuw te wennen. Dat doe je als het je voldoende oplevert om de energie erin te stoppen. Dat is dus voor iedereen anders.

De bottom line is hier: als er alleen maar mensen weggaan en geen bijkomen, komt het niet goed. Voor mij zal daarom snel het voordeel van de twijfel gelden.

Ach ja, dat was ook telkens hetzelfde liedje op Viva. Bij veranderingen een hoop rumoer en weerstand, maar uiteindelijk doe je het er maar weer mee, want wat moet je anders 

Ik hoop dat hier voldoende schrijvers blijven en ook bijkomen. Het is fijn hier. 

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 13:29

Auditor schreef op 26-07-2021 om 13:25:

[..]

Ik ook.
Op dit forum voel ik me ook wat vrijer, op Viva kon er behoorlijk gehakt worden en had ik vaak iets van “laat maar” en gaf geen reactie. Wat ik vaak deed bij een topic dat me interesseerde, was naar de laatste pagina gaan en kijken of het inmiddels ontspoort was. Als dat zo was had reageren toch geen nut meer.

Hier is dat veel minder en is de sfeer vriendelijker. Dus meer genegen tot posten.

Dit heb ik ook. Ik heb hier al meer gepost dan op Viva in hele lange tijd. 

Sophia_! schreef op 26-07-2021 om 12:46:

[..]

Ah ja, net als dat ik op het feedbacktopic ook al begon over de koppeling van de twee fora en velen toen zeiden: we wachten wel even af. Onderdeel van de ontwikkelfase. Fijn dat er op OO een poll is en we daar ook af en toe iets van terughoren. 🙂

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 13:42

coolpack2 schreef op 26-07-2021 om 13:32:

[..]

Ah ja, net als dat ik op het feedbacktopic ook al begon over de koppeling van de twee fora en velen toen zeiden: we wachten wel even af. Onderdeel van de ontwikkelfase. Fijn dat er op OO een poll is en we daar ook af en toe iets van terughoren. 🙂

Zeker fijn. We wachten ook maar gewoon af, uiteindelijk zal het wel fuseren denk ik. 

Sophia_! schreef op 26-07-2021 om 13:42:

[..]

Zeker fijn. We wachten ook maar gewoon af, uiteindelijk zal het wel fuseren denk ik.

Dan hoeven we dus niet meer te gluren. Als het zover komt pas ik mijn ava wel aan.

Sophia_!

Sophia_!

26-07-2021 om 14:43

Moxxie schreef op 26-07-2021 om 14:29:

[..]

Dan hoeven we dus niet meer te gluren. Als het zover komt pas ik mijn ava wel aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.