Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe ziet jullie kerstboom en/of versiering er uit?

Wat hebben jullie in de boom hangen? Welke kleuren of thema? En verder nog andere versiering in of om het huis?

Wij hebben al jaren een grote nepboom (met lampjes er al in). Het ene jaar versier ik 'm: rood en zilver. Het andere jaar gaat mijn vriend helemaal los: de meest lelijke dingen hangen in de boom: ballerina-varken, disco-krokodil, zeemeermin, glitter hotdog, chiwawahondjes. Hoe gekker en lelijker hoe leuker hij het vindt. 

Maar dit jaar geen grote boom i.v.m. kruipende en erg nieuwsgierige baby. Dus hij heeft vanmiddag een klein echt boompje gehaald. Morgen gaat hij deze versieren. Boompje heeft een kluit, dus hopelijk kan die daarna naar de voortuin  
Verder geen versiering, dit jaar geen tijd en energie voor. 

En jullie?


hier vandaag de boom in huis gehaald. Nou ja, boompje. Vorig jaar gekocht, een blauwspar en die heeft het hele jaar buiten gestaan en nu weer in huis. Daarin heb ik ijsblauwe kleine balletjes per 3 opgehangen en erbij goudkleurige druppelballen. En dan met een slinger van goudkleurige glazen kralen met veertjes. En ik heb nieuwe verlichting erin, dat zijn wat grotere ronde lampjes. 
Verder op een dienblaadje kerstballen geplakt, hanger eruit gehaald, met water gevuld en daar wat bloemen, skimmia en eucalyptus gedaan. 
Morgen maak ik nog een toef voor buiten aan de deur. 

Hier een grote nepperd, die ik niet helemaal volgens de regels heb opgebouwd. Door een paar takken weg te laten, past hij beter op de plek waar hij staat, daardoor geen botsingen met de kastdeur bijvoorbeeld. Voorgaande jaren koos ik twee kleuren van de ballen die we hebben (keuze uit goud, rood, zwart, ijsblauw, zilver en roze), maar vorig jaar heb ik voornamelijk gekke ballen opgehangen. Denk aan zo'n foute hotdog, sushi, macarons, croissant, Takkie en Siepie, de "ballen" die je bij de decemberzegels krijgt. Dit jaar ivm baby, nog niet kruipend maar wel geïnteresseerd in alles, voornamelijk rood, goud en fout,  liefst zo veel mogelijk glitters. Onderin de onbreekbare ballen (zwarte piepschuim glitterballen, rode rozenklemmetjes) voor het geval baby toch graait naar de boom. Goed bedacht, want dat graaien is inderdaad een favo bezigheid tijdens het drinken van de fles. Nieuwste bal is een Londense dubbeldekker. Rood en glitter, dus matcht prima. 

Ik bedenk me net dat we nog ergens van die rare ballen zouden moeten hebben, vorig jaar cadeau gekregen na kerst, maar geen idee waar die dan zouden moeten zijn. Morgen eens naar zoeken.

Heel eclectisch, een beetje een dronken kleuter effect. We hebben veel nerdy dingen verzameld door de jaren heen, dus er hangt onder andere een tardis, een t-rex en een Yoda in de boom, maar ook hele brave engeltjes en duifjes. Regenbogen, kitchy kabouters, een paar traditioneel Mexicaanse ornamenten. Vilt, glas, wol, kraaltjes, leer, en hout. Verder veel lichtjes en chocolade. Echt alles door elkaar dus. Ik hou ervan.

Wij hebben een Nordmann dit jaar. 

Hier geen boom.
Misschien is de 'limited edition' hema-kerstbal nog een tip voor je vriend 

hier sinds vandaag een boom, de kinderen zijn ondertussen oud genoeg om mee te helpen versieren dus dat hebben ze gedaan. 
Zilver en gouden ballen, maar ook schapen, paardjes, hertjes, paar handgeschilderde ballen etc. Een rotan boompje in de keuken. 

Voor het eerst sinds ik uit huis ben, hebben we een kunstkerstboom. Jaren niet aan gewild, maar deze vind ik echt mooi

IMG-4786.jpg


Dat vind ik een heel mooie kunstboom BlairW! Niet van echt te onderscheiden zo op de foto.

Hier een echte maar klein formaat Nordmann, zilver/wit/blauw qua ballen en dit jaar geen slingers erin.

Ik zit hier tv te kijken, de automatische lampen zijn inmiddels uit maar de vanmiddag opgetuigde kerstboom is nog aan.
Ik wilde een foto plaatsen via postimages, maar ik krijg daar geen URL meer?

Hier een peper dure nepperd van 2,10m. Cluster verlichting er los in warm wit. Verder rode, gouden, beetje koper, beetje bordeaux en beetje bruine ballen, ornamenten en slingers met een grote rode piek. Ik hou het graag traditioneel in deze boom, dus de ornamenten zijn veelal diertjes of zo.

Verder nog een nep krijgertje van 1,80. Deze heeft de lampjes er al vast in en heb ik versierd met gouden en roze ballen en heel veel vogeltjes en wat gekkere ornamenten, zoals een ijsje of een cakeje. Er hangen ook wat stoffen zuurstokjes in en ik heb in plaats van de standaard tinsel slingers boa’s en gouden en roze kralenkettingen.

BlairW schreef op 09-12-2023 om 22:12:

Voor het eerst sinds ik uit huis ben, hebben we een kunstkerstboom. Jaren niet aan gewild, maar deze vind ik echt mooi

IMG-4786.jpg


Ik vraag me af bij hoeveel mensen exact dezelfde kerststal staat, hier ook namelijk. Bij ons worden Jozef en Maria wel nog gezegend door grote smurf. 

madee schreef op 09-12-2023 om 23:09:

Dat vind ik een heel mooie kunstboom BlairW! Niet van echt te onderscheiden zo op de foto.

Hier een echte maar klein formaat Nordmann, zilver/wit/blauw qua ballen en dit jaar geen slingers erin.

Dank je! Ik ben er ook echt heel tevreden over. Zo in de kamer zie je ook eigenlijk niet dat hij nep is. Alleen als je er met je neus echt op staat

Zilver, wit en blauw klinkt ook erg mooi! Winterwonderland idee krijg ik daarbij 

Moirmel schreef op 10-12-2023 om 02:56:

[..]

Ik vraag me af bij hoeveel mensen exact dezelfde kerststal staat, hier ook namelijk. Bij ons worden Jozef en Maria wel nog gezegend door grote smurf.

Haha! Hij moet hier nog steeds elk jaar onder de boom, ook al is kind inmiddels een puber af en toe duwt ze dan nog op de engel ook  ik blijf hem toch leuk vinden!

Zoals elk jaar probeer ik er telkens iets heel anders van te maken maar eindig ik steevast met wit en zilver of goud. Want dat vind ik dan toch het meest sfeervol.

Verder veel andere deco; een mooi gedecoreerde eettafel en salontafel en hal. Telkens komt er iets bij en wordt er iets weggehaald. Ik stop pas een week voor kerstmis met veranderen. Ik heb dit jaar een enorm grote schaal met witte bloemen en takken en zilver. 

Verder veel zelfgemaakte kerststukjes. Met het lijmpistool mooie toefjes gemaakt van ooit gekochte levensechte kunstsparretakken die ik in stukjes uit elkaar geknipt heb, samen met denneappels, en die toefjes kan je overal neerleggen. Kon niet meer stoppen op het laatst.

ik heb een nepboom van 2.10. Ik heb er 2000 clusterlichtjea in gedaan en dit jaar heb ik.bij de kringloop en action veel roze ballen en bloemen gehaald. 
Ik had ook nog een nepkerstboom gekregen van iemand die ging emigreren. Die takken heb ik tegen de poort/ingang van mijn woonkamer bevestigd en met gouden ballen versierd en ik heb een groot centerpiece voor de eettafel gemaakt en hangen er nog wat versierde guirlandes door het huis.b Ben aardig los gegaan dit jaar. Huis is helemaal in kerstsfeer. Zelfs mijn vriend vind het leuk. 

ik wilde dit jaar eigenlijk ook blauwe ballen, maar echt nergens waren die meer te verkrijgen. Overal alleen maar rood en zilver

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.