Huiskamer
BeneficialJay65
14-07-2022 om 15:09
Hoe vol is jouw huis?
Hoeveel spullen, rommeltjes, tierelantijntjes heb jij in je huis, hoeveel hangt er aan je muur ( lijsten, decoratie, foto’s )?
Is het bij jou gezellig rommelig, of ben je meer van weinig spullen.
Ik ben niet zo van de vele spullen en decoratie, liever wat minder aan de muur en niet overal prullaria.
Mevrouw75
17-07-2022 om 17:34
GroenTuintje schreef op 17-07-2022 om 14:48:
Haha, nou ja, bij beiden er tussenin
Mevrouw75
17-07-2022 om 17:35
GroenTuintje schreef op 17-07-2022 om 14:53:
en je hebt ook nog een hoarding scale
Nee, das de clutter scale
GroenTuintje
17-07-2022 om 17:37
Mevrouw75 schreef op 17-07-2022 om 17:35:
[..]
Nee, das de clutter scale
Oja
TanSwallow86
17-07-2022 om 17:39
Ik heb een tv kast, wandmeubel, 2 chinchilla hokken, bank, tafel en 2 stoelen in woonkamer, op vensterbank staan wat spulketjes, aan 1 muur 3 maskers, waarvan 2 gemaskt uit 1 stuk leer uit Egypte, 1 masker uit Suid Afrika en aan andere muur, stuk apyrus met mijn sterrenbeeld en naam in hiërogliefen ook uit Egypte en nog een koffietafel en klein tafeltje bij de bank met troep erop
BeneficialJay65
17-07-2022 om 19:24
Wat ik het “voordeel” vind van dingen aan de muur hangen (niet veel) is dat het niet veel ruimte inneemt. In tegenstelling tot meubels, stoelen etc, die nemen gewoon gauw veel ruimte in.
Herfstappeltaart
17-07-2022 om 19:41
GroenTuintje schreef op 17-07-2022 om 19:39:
ik ben weer aan het ontspullen. Heerlijk vind ik dat.
Doe ik ook graag. Nu zijn we met de zolder bezig. Elke keer een doosje naar de kringloop en je ziet de ruimte groeien. Heerlijk.
GroenTuintje
17-07-2022 om 20:34
Herfstappeltaart schreef op 17-07-2022 om 19:41:
[..]
Doe ik ook graag. Nu zijn we met de zolder bezig. Elke keer een doosje naar de kringloop en je ziet de ruimte groeien. Heerlijk.
Hier vooral de kinderkamers uitzoeken, wat een zooi verzamelen die zeg….
Mukske
19-07-2022 om 13:08
Wij hanteren het principe dat als er iets nieuws in komt er iets anders uit moet.
Daardoor ook geen allegaartjes van glazen of serviesgoed…. En dat staat in een vitrinekast en die houd ik altijd opgeruimd.
Ik kan ook heel makkelijk afscheid nemen van spullen.
Niets blijft hier ‘voor het geval dat’.
Er ligt hier ook nergens rommel en, buiten wat decoratie, niks op de eet- en salontafel, en op het aanrecht staat nooit vaat.
Ik houd helemaal niet van opruimen en schoonmaken dus houd ik de discipline erin om te zorgen dat het gewoon niet rommelig en vies wordt.
Verder is het hier wel heel gezellig.
Meubels van hout, staal, leer, vloerkleed, kussentjes, deken, planten, gekleurd glaswerk, balkjesplafond, wit schoonmetstelwerk, zwart, blauw, oker, naturel. Kaarsjes alleen met Kerst want partner is allergisch.
Aan de muur hangt alleen maar een groot paneel van Indonesisch houtsnijwerk.
We houden absoluut niet van foto’s als decoratie dus die zie je hier ook nergens.
Rockstar
19-07-2022 om 13:39
Ik vind dat 1e stapje na het "schone" stapje van de clutter scale al heftig. Als ik zeg dat mijn huis een pleuriszooi is, is het nowhere near in de buurt van dat 1e stapje. Als mijn huis een pleuriszooi is, ligt er een hoopje kleding op de grond onder mijn kapstok omdat die vol is en/of de kleding van de kapstof af ingestort is, is mijn bed niet opgemaakt en liggen er een paar elastiekjes en een potje creme op mijn nachtkastje. Maar mijn hoopje kleding is maar van een paar dagen.
GroenTuintje
19-07-2022 om 13:41
Rockstar schreef op 19-07-2022 om 13:39:
Ik vind dat 1e stapje na het "schone" stapje van de clutter scale al heftig. Als ik zeg dat mijn huis een pleuriszooi is, is het nowhere near in de buurt van dat 1e stapje. Als mijn huis een pleuriszooi is, ligt er een hoopje kleding op de grond onder mijn kapstok omdat die vol is en/of de kleding van de kapstof af ingestort is, is mijn bed niet opgemaakt en liggen er een paar elastiekjes en een potje creme op mijn nachtkastje.
Ja alsof er net ingebroken is, ik vind het ook een flinke stap van 1 naar 2
Zusterclivia
20-07-2022 om 09:24
Ik vind dat 1e stapje na het "schone" stapje van de clutter scale al heftig. Als ik zeg dat mijn huis een pleuriszooi is, is het nowhere near in de buurt van dat 1e stapje. Als mijn huis een pleuriszooi is, ligt er een hoopje kleding op de grond onder mijn kapstok omdat die vol is en/of de kleding van de kapstof af ingestort is, is mijn bed niet opgemaakt en liggen er een paar elastiekjes en een potje creme op mijn nachtkastje. Maar mijn hoopje kleding is maar van een paar dagen.
Eens. Ik zit tussen 1 en 2 in.
Ja, er liggen wel spullen, maar geen random spulletjes op de grond en al helemaal geen kleding! Dus wel een stapel kookboeken omdat ik de planken aan het herinrichten ben. Een schaal met wat losse spulletjes. Ik heb geen eettafel, anders had ik ze daar op neergelegd en mijn keukenblad is gewoon te klein. En op zolder van alles dat ik aan het uitzoeken ben en klaar ligt om in een doos te doen om weg te doen/geven. En wat er nu even in de huiskamer op de grond ligt, ligt in ieder geval niet in de weg.
Er is wel kleding zichtbaar, maar niet op de grond. Ik heb aan de zijkant van mijn kast haakjes waar ik gedragen kleding aan laat luchten. Bijvoorbeeld een jurk die ik naar kantoor heb gedragen, die is enkel gedragen, niet vies. Die hang ik dan daar, zodat in de kast enkel schone kleding hangt/ligt.
Nee, mijn huis is niet mega opgeruimd, maar onder normale omstandigheden, niet zo rommelig als nu. Ik vind de combinatie van vakantieprulletjes, planten en boeken gewoon heel gezellig.
Herfstappeltaart
20-07-2022 om 10:40
Ja geldt voor mij ook.
Damoontje
07-08-2022 om 09:47
Leuk topic. IK ga binnenkort eens bijlezen. Ik heb al wat spullen weg gedaan, maarja, nog lang niet genoeg. Actiepunt voor nu is niet zo heel moeilijk. De handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes eens nalopen en waar nodig vervangen voor nieuwe exemplaren van één kleur.
Ook onderbroeken en sokken eens nalopen. Zit ook heel veel bij wat verwassen is. Voorlopig heb ik genoeg sokken, maar de onderbroeken zal ik aanvullen. Misschien gewoon met een stapeltje van de Zeeman.
rionyriony
07-08-2022 om 12:59
Af en toe maak ik een foto en kijk naar de vorige foto's van mijn huis.
Zo zie je beter of iets goed staat of niet. Want je denkt soms wel vaag als je weggeweest bent en weer binnenkomt: "he, wat rommelig in die hoek", maar dan weet je niet waar het aan ligt. En een foto is heel duidelijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.