Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe lang wachten met pakje van de buren?

Ik heb inmiddels anderhalve week twee pakketjes voor de buren liggen. Ze hebben nog nooit zelf hun pakketje bij mij opgehaald, dus ik was er wel een beetje klaar mee om steeds voor postbode te spelen.
Hoe lang zou jij een pakje laten liggen als het almaar niet wordt opgehaald? Het kan natuurlijk dat ze er geen bericht van hebben gehad, maar dat is dan toch niet elke keer?


Wandelvrouwtje schreef op 30-01-2023 om 16:23:

[..]

Toen ik in 2015 nog met van Dijk te maken had stuurden zij geen t&t. Je wist dus niet dat die boeken kwamen, en ook niet of ze ergens anders afgeleverd waren. Dat zorgde voor bijzondere verrassingen, want die boeken werden in de zomerperiode verzonden.

Klopt, van mijn kinderen hebben ook wel eens dozen met boeken een aantal weken bij de buren gestaan. Je weet niet wanneer ze komen. Met een beetje pech worden die boeken bij de buren bezorgt als je net op vakantie bent en dan staan die dozen idd weken daar.

MMcGonagall

MMcGonagall

30-01-2023 om 16:35 Topicstarter

Ze zijn er ook steeds maar niet. Ik weet niet wat daar aan de hand is. Normaal is de buuf wel vaak thuis, maar nu zie ik alleen af en toe de buurman voorbij schuiven. En dan gaat hij weer. De pakketjes liggen mij niet in de weg, er ligt nog meer op de trap

MMcConagall, ik snap niet dat je het pakketje 1,5 week in je gang laat staan. Schijnbaar weten de buren niet dat het pakket bij jou is afgegeven, anders hadden ze het vast alwel opgehaald. Na 2 dagen loop ik meestal even naar de buren toe of ik stuur een appje om te zeggen dat er nog een pakketje van hun staat. Hele grote dingen neem ik niet aan, daar heb ik geen plek voor in de gang.

Nera schreef op 30-01-2023 om 16:09:

[..]


Dat snap ik niet. 1.Waarom 6 weken wachten? 2.Waarom ben je er zelf mee gaan sjouwen?

Ik was na 2 dagen bij ze gaan aanbellen en had ze gevraagd of ze die boeken konden komen ophalen. Hadden die kinderen mooi zelf even kunnen doen.

Ze waren op vakantie naar hun land van herkomst.  Waren pas 2 weken na start van school weer terug. Ik heb de pubers opgehaald om dozen te sjouwen maar die kennen zijn dus 6 weken bij mij van hier naar daar gegaan. Wilde niet dat ze onaangeroerd in de woonkamer stonden want dan is zo duidelijk dat je zelf ook niet thuis bent.  Dus toen wij op vakantie gingen heb ik ze boven gezet. En voordat ik die pubers liet komen weer beneden, hoef geen vreemde pubers op mijn slaapkamer. 

MMcGonagall

MMcGonagall

30-01-2023 om 16:55 Topicstarter

Biscuitje schreef op 30-01-2023 om 16:38:

MMcConagall, ik snap niet dat je het pakketje 1,5 week in je gang laat staan. Schijnbaar weten de buren niet dat het pakket bij jou is afgegeven, anders hadden ze het vast alwel opgehaald. Na 2 dagen loop ik meestal even naar de buren toe of ik stuur een appje om te zeggen dat er nog een pakketje van hun staat. Hele grote dingen neem ik niet aan, daar heb ik geen plek voor in de gang.

Ze hebben nog nooit een pakketje zelf opgehaald. Meestal breng ik het een of twee dagen later.

MMcGonagall schreef op 30-01-2023 om 16:35:

Ze zijn er ook steeds maar niet. Ik weet niet wat daar aan de hand is. Normaal is de buuf wel vaak thuis, maar nu zie ik alleen af en toe de buurman voorbij schuiven. En dan gaat hij weer. De pakketjes liggen mij niet in de weg, er ligt nog meer op de trap

Als je ze steeds misloopt: Zelf even een briefje schrijven dat hun pakket al anderhalve week bij jou in de gang staat en dat in de brievenbus doen?

Ik was ook zo'n buur die een pakket (wellicht te lang) bij de buren had liggen: Onlangs kreeg ik mijn kraampakket door het kind van de buren thuisbezorgd. Geen idee hoe lang het bij hun in huis stond, ik had geen briefje in de brievenbus en geen digitaal bericht van postNL. Geen idee welke pakketdienst het bezorgd heeft... Van dit pakket krijg je alleen te horen: Het wordt in de 7e maand van de zwangerschap thuisbezorgd. 

MMcGonagall schreef op 30-01-2023 om 16:55:

[..]

Ze hebben nog nooit een pakketje zelf opgehaald. Meestal breng ik het een of twee dagen later.

Dan kan ik me voorstellen dat je er wel een keer klaar mee bent. Ik zou het pakketje nog 1 keer langsbrengen en voor deze buren geen pakketjes meer aannemen.

MMcGonagall schreef op 30-01-2023 om 16:55:

[..]

Ze hebben nog nooit een pakketje zelf opgehaald. Meestal breng ik het een of twee dagen later.

Dit vind ik behoorlijk vreemd gedrag en het zou mij ook ergeren dat ze anderen laten lopen voor hun bestellingen. Ik neem aan dat je er wel eens iets over gezegd hebt als dat herhaaldelijk voorkomt. Wat zeggen ze dan? 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-01-2023 om 17:29

Bakblik schreef op 30-01-2023 om 16:43:

[..]

Ze waren op vakantie naar hun land van herkomst. Waren pas 2 weken na start van school weer terug. Ik heb de pubers opgehaald om dozen te sjouwen maar die kennen zijn dus 6 weken bij mij van hier naar daar gegaan. Wilde niet dat ze onaangeroerd in de woonkamer stonden want dan is zo duidelijk dat je zelf ook niet thuis bent. Dus toen wij op vakantie gingen heb ik ze boven gezet. En voordat ik die pubers liet komen weer beneden, hoef geen vreemde pubers op mijn slaapkamer.

Ah oke, je schreef het alsof je zelf de dozen naar hun huis had gebracht.

Wel 6 weken vakantie dus. Ik weet niet of ik die pakketten had aangenomen. 

Nera schreef op 30-01-2023 om 17:29:

[..]

Ah oke, je schreef het alsof je zelf de dozen naar hun huis had gebracht.

Wel 6 weken vakantie dus. Ik weet niet of ik die pakketten had aangenomen.

Ik was in de veronderstelling dat ze nog thuis waren. Wij gaan nooit weg als het officieel nog geen vakantie is. 

MMcGonagall schreef op 30-01-2023 om 16:55:

[..]

Ze hebben nog nooit een pakketje zelf opgehaald. Meestal breng ik het een of twee dagen later.

Ze zijn je vast heel dankbaar.   Brengen zo af en toe een bloemetje of iets lekkers...


Ik neem alle pakjes van iedereen aan, tenzij ik zelf bijna op vakantie ga of als ik Corona heb (had ik laatst). Vind ik geen probleem, ook niet als ze er een paar dagen staan. Ik heb een grote hal dus ze staan mij niet in de weg. Ik zou pas zelf gaan aanbellen voor dat pakje na 3 weken of zo. Mochten het echt lamlullen zijn die te lui zijn om pakjes op te komen halen (die er dus weken blijven staan), dan neem ik ze niet meer aan maar dat hoeven hullie dan niet te weten, dat gaat hen niks aan. En noway dat ik pakjes ga brengen als een slaafje, ik gooi ze dan nog eerder weg. Ik heb een keer een pakje gekregen van een vorige bewoner. Tsja als je die niet komt halen is hij na een half jaar toch echt van mij. Ik ben nu dus eigenaar van een niet al te mooi maar wel handig vest. 

Ik doe mijn best om thuis te zijn als het pakje bezorgd wordt. Een enkele keer lukt dat niet, dan haal ik het pakje meteen op. Als ik weet dat ik niet thuis ga zijn laat ik het naar een ophaalpunt brengen.

Hier laten ze tegenwoordig nagenoeg nooit meer weten of je pakket er is en zo ja, waar ze het hebben achtergelaten.

Het is hier dus standaard een spelletje "gok of mijn pakket er al is" en "waar hebben ze het nu weer achtergelaten". Met elke week meerdere oproepjes op de buurt-Facebook.
En dan zijn er nog de mailtjes (hoera!) die zeggen dat iets geleverd is, maar dat toch nooit ergens geleverd is (damn!).

Ik zou dus toch zelf lopen. Want waarschijnlijk weten ze niet dat het geleverd is en / of waar het geleverd is. En als je 't zat raakt neem je gewoon niets meer aan en gaan ze - vanuit PostNL en consoorten - een andere buur pesten.

Ik heb meestal geen zin in 3 dagen een pakket op mijn eet-tafel, dus loop standaard altijd zelf. Of ga bij iets zwaar minstens aanbellen dat ze 't mogen komen ophalen.

Hier is ook altijd iemand thuis en we nemen vaak pakketjes voor de straat aan. De pakket bezorger weet ook dat wij het geen probleem vinden dus die belt vaak al bij ons aan ipv eerst 3 andere buren te proberen.

Vaak worden de pakketjes dezelfde dag opgehaald, heel soms een dag later. Onze directe buren waarschuw ik altijd even dat ik een pakketje heb als ik ze toch zie. De rest komt het gewoon hier aan de deur halen. Ik ga het echt niet langs brengen (tenzij iemand een goede reden heeft dat die de deur niet uit kan).

Wat hier trouwens ook een sport is, is aanbellen bij 2 deuren.

Is het pakje voor de buren van 3 huizen verder, maar aangezien ze weten dat ik de helft van de tijd toch thuis ben hangen ze intussen ook tegelijk bij mij aan de bel.

Spring ik uit mijn bed, storm naar beneden, ... blijkt het voor niets te zijn.
Bel op zijn minst pas aan bij de buren als het eigenlijke huis niet open doet  .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.