Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe lang wachten met pakje van de buren?

Ik heb inmiddels anderhalve week twee pakketjes voor de buren liggen. Ze hebben nog nooit zelf hun pakketje bij mij opgehaald, dus ik was er wel een beetje klaar mee om steeds voor postbode te spelen.
Hoe lang zou jij een pakje laten liggen als het almaar niet wordt opgehaald? Het kan natuurlijk dat ze er geen bericht van hebben gehad, maar dat is dan toch niet elke keer?


Dan bel je toch zelf even aan? Dat doen wij altijd bij elkaar hier in de buurt. Of we roepen even als we elkaar zien de hond uitlaten. Je gaat toch niet 10 dagen lang verbolgen naar een paar pakjes zitten kijken, omdat je principieel vindt dat zij het bij jou moeten komen halen? 

Bakblik schreef op 30-01-2023 om 12:03:

Ik zou het nog 1 keer brengen en duidelijk zeggen dat dit de laatste keer is dat je het aangenomen hebt en komt brengen. Volgend pakket neem je niet meer aan.

Ik zou dat niet zeggen hoor, ze merken het vanzelf.

Beterlaat2021! schreef op 30-01-2023 om 12:17:

[..]

Ik zou dat niet zeggen hoor, ze merken het vanzelf.

Sommige mensen merken dat echt niet vanzelf.

Roos55 schreef op 30-01-2023 om 12:03:

Ik neem geen 📦 meer aan .

Ik ook niet. En ik laat ze zelf ook bijna altijd naar een pakketpunt sturen.

Bakblik schreef op 30-01-2023 om 12:19:

[..]

Sommige mensen merken dat echt niet vanzelf.

Tsja, maar dat is hún verantwoordelijkheid, niet de jouwe.

Ik zou de buren even een appje sturen of ze hun pakketjes op willen komen halen, denk ik. Ik ben inderdaad geen postbezorger, maar heb zelf ook wel eens pakketjes naar de buren gebracht om het hier uit de gang te hebben of ervoor te zorgen dat ze zeker niet meer aanbellen als de kinderen s avonds in bed liggen, maar eigenlijk vind ik dat wel een beetje de omgekeerde wereld als je iets voor de buren aanneemt. 

Prachtwacht schreef op 30-01-2023 om 11:57:

Ze wachten tot jij het brengt? Bijzonder!
anderhalve week is echt te lang. Ik had een matras besteld en die heeft dus een aantal dagen bij de buren gestaan omdat ik geen briefje kreeg. Echt zo lullig want dat was gewoon erg groot.

Ik zou dan als buur even aanbellen en vragen of je het op wil halen. Maar eerlijk ik pak zulke grote pakketten gewoon niet aan, tenzij buren het van te voren vragen. 

Ik zou voor een matras altijd thuisblijven en voortdurend kijken naar de t&t in mijn e-mailbox. Staat er bezorgd dan staat er ook bij waar.

Weleens meegemaakt dat een groot pakket bezorgd was op mijn adres en dat hij na een uurtje pas werd aangeboden.

Die bezorgdiensten bezorgen je vooral grijze haren en zenuwen!

Ik heb dit jaar al van verschillende buren een telefoontje of appje gehad met de vraag of hun pakket toevallig bij mij lag, want geleverd, maar niet bij hen. Bij één van de buren zelfs een groot pakket, rolgordijnen. Maar nee, die lagen niet bij mij. Bij de buren met een niet-zo-grote pakket bleek het uiteindelijk in de papiercontainer te liggen die net de dag ervoor geleegd was. Als de papiercontainer de dag erna geleegd zou zijn, zou het pakket waarschijnlijk in de vuilniswagen zijn beland, want er was geen briefje in de bus gedaan waar het pakket te vinden was.
Krijg ik wel een pakket binnen, wordt dat vrij snel opgehaald door mijn buren, maar als ik zie dat mijn buren thuis zijn, breng ik het ook wel eens even. Soms gevolgd door een verraste uitroep van de buren: "O, was het pakket al bezorgd dan!".

ik zou ook even een berichtje sturen of aanbellen.
Heb zelf een buurvrouw met een pakketje voor ons aan de deur gehad met een pakketje toen ze net gestopt waren met de briefjes. gelukkig was het niet groot en geen probleem. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-01-2023 om 13:14

PostNL doet geen briefjes meer in de bus. Als iemand dat niet weet en een 'spam'mailadres voor bestellingen gebruikt dat je niet dagelijks checkt, is de kans inderdaad groot dat ze niet eens weten dat het bij jou ligt.

Als het gemakzuchtige buren zijn, zou ik voortaan niet meer voor hen aannemen.

Hier speelt dat laatste gelukkig niet. Ik neem pakketjes voor de hele straat aan als ik thuis ben en meestal wordt het dezelfde dag nog opgehaald. Zo nee, dan loop ik wel even langs als ik toch de deur uit moet. Omgekeerd nemen mijn buren ook mijn pakjes aan als ik er niet ben. Kleine moeite, groot plezier. (Al moet ik bekennen dat ik nog geen matrassen heb hoeven stallen )

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

30-01-2023 om 13:27

Bakblik schreef op 30-01-2023 om 12:19:

[..]

Sommige mensen merken dat echt niet vanzelf.

Wat maakt dat in dit voorbeeld uit? Of ze merken dat je geen pakjes voor ze aanneemt, of ze merken dat niet. Het effect voor TO is toch exact hetzelfde?

Wandelvrouwtje schreef op 30-01-2023 om 13:27:

[..]

Wat maakt dat in dit voorbeeld uit? Of ze merken dat je geen pakjes voor ze aanneemt, of ze merken dat niet. Het effect voor TO is toch exact hetzelfde?

Ik vind even vertellen dat je ermee stopt wel zo netjes. En tegen sommige mensen moet je dat heel duidelijk vertellen. Die snappen een hint in de richting niet.  

Bij ons is er eigenlijk altijd wel iemand thuis. Pakketbezorgers weten dat en maken daar dankbaar gebruik van. Vind ik geen enkel probleem, dan zijn zij er vanaf en de buren blij omdat ze hun pakketje hier op kunnen halen. Eén buur echter, presteert het om veel te bestellen, nooit thuis te zijn en het ook niet bij ons op te komen halen. Ik heb drie keer bij haar voor de deur gestaan met een pakket voordat ze een keer thuis was. En de laatste keer was ik dat zo zat dat ik het ook niet ben wezen brengen. Het heeft op een dag na twee weken bij ons in de garage gestaan voordat ze het kwam halen. Het spijt me voor de bezorgers, maar voor deze persoon neem ik niks meer aan. Laat het dan gewoon naar een ophaalpunt brengen ofzo, als je niet weet of je thuis bent als het bezorgd wordt.

Ik zou het stug laten liggen en een volgende keer niet meer aannemen. Verder weet iedereen altijd dat hun pakketje bij ons ligt, dus ik ga ervan uit dat zij daar ook achter moet zien te komen.

Keer hier vrij grote doos, voor buurman. Volgende dag was hij nog niet komen ophalen, dus appje gestuurd, hij was verbaasd, want niks besteld én geen briefje. Toen we nog eens goed keken naar het adres, bleek 't verkeerd bezorgd te zijn, ipv laan stond er straat. Ben gaan zoeken via internet, op dat adres en naam, bingo binnen 10 minuten juiste persoon gevonden. Gebeld, was klein klusbedrijf en wát waren die mensen blij, want ze zaten op dat pakket al te wachten, waren vloerdelen voor klant. De man stond met 10 minuten voor de deur, heel blij en heel érg bedankt voor de moeite die ik gedaan had

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.