Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

25-05-2023 om 10:13

Hoe jong zijn jullie?

ik ben 55 en nog wat 😀

28 jaar, ik vind ouder worden helemaal niet vervelend. Ervan uitgaande dat ik voorlopig fysiek gewoon mijn dagelijkse dingen kan doen.

Daarnaast verloopt mijn leven sowieso al anders dan volgens het “het boekje” uitgaan daar heb ik nooit iets mee gehad dus in dat soort dingen merk ik niet dat ik ouder wordt en bijvoorbeeld nachten niet (meer) kan doorhalen/laat slapen omdat ik dat toch al bijna nooit deed. 

Mede omdat ik kindvrij ben heb ik ook niet/minder te maken met bepaalde verantwoordelijkheden die bij het hebben van kinderen komen kijken. Kan in principe buiten mijn werk om gaan en staan waar en wanneer ik wil. In het algemeen is mijn werk tot nu toe niet moeilijk rondom vakanties dat helpt ook mee.

En de keren dat ik het doe is meestal in en rond de vakanties dan heb ik het er voor over en dat maakt het prima te doen.

Net 42 geworden. In mijn hoofd ben ik 30, in mijn lijf 70+ 😅 
Word wel meestal jonger geschat op basis van uiterlijk (maar die zien mijn grijze haren niet 😅

Kunnen we nog een poll toevoegen

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2023 om 13:43:

Soms denk ik wel eens: "ben ik niet te oud om hier mee te schrijven" maar ja...het is zo gezellig

Nee!! Ik lees jou zo graag, ben het ook heel vaak met je eens haha. Vind je ook echt als jong van geest overkomen. En ik voel me soms ouder dan ik ben  En dan is 30 jaar leeftijdsverschil dus helemaal niet meer zoveel. 

Regendrup. schreef op 25-05-2023 om 16:15:

Kunnen we nog een poll toevoegen ?

Als TO dat vraagt aan forumbeheerder misschien?  Zou wel leuk zijn. 

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2023 om 13:43:

Soms denk ik wel eens: "ben ik niet te oud om hier mee te schrijven" maar ja...het is zo gezellig

Nee, natuurlijk niet

47

Voor mijn leeftijd ben ik eerder ouder van geest dan jonger, prima jeugd en alles gehad maar ben blij dat ik nu volwassen ben.

Dat betekent overigens niet dat ik nooit in real life of soms hier (flauwe) grappen kan maken.

53 en over een aantal maanden  54.

@MidasWolf, je mooiste jaren komen nog 😁, althans, vind ik hè! 
Soms stellen we, als vrienden onder elkaar, elkaar weleens de vraag of men terug zou willen in de tijd en zo ja, waarom? Hele leuke gesprekken krijgen we dan.

Leuk al die verschillende leeftijden en soms ook echt verrassend. Zo dacht ik dat Midas ouder was en Herfstappeltaart jonger.

Al verbaasd het me ook niet, want mijn ervaring is dat leeftijd vaak vrij weinig zegt. Ik heb vrienden van begin dertig tot midden zestig en eigenlijk merk ik bij hen vrij weinig verschil. Behalve dan dat die laatsten soms al grootouders zijn en ik net tante

@Kersje leuke vraag voor een topic ook

mut

mut

25-05-2023 om 17:15

Ik ben 58

Lollypopje schreef op 25-05-2023 om 17:15:

Leuk al die verschillende leeftijden en soms ook echt verrassend. Zo dacht ik dat Midas ouder was en Herfstappeltaart jonger.

Al verbaasd het me ook niet, want mijn ervaring is dat leeftijd vaak vrij weinig zegt. Ik heb vrienden van begin dertig tot midden zestig en eigenlijk merk ik bij hen vrij weinig verschil
. Behalve dan dat die laatsten soms al grootouders zijn en ik net tante

En soms is het verschil mega groot. Zijn mensen van mijn eigen leeftijd nog jong van geest en lijf en zijn dertigers al "oude mensen" met dito gedrag. 

Bakblik schreef op 25-05-2023 om 17:29:

[..]

En soms is het verschil mega groot. Zijn mensen van mijn eigen leeftijd nog jong van geest en lijf en zijn dertigers al "oude mensen" met dito gedrag.

Klopt. Ik maak daarom onderscheid tussen ouder en ouwelijk en dat tweede zegt vrij weinig over leeftijd inderdaad en die groep klik ik ook vrij zelden mee.

Lollypopje schreef op 25-05-2023 om 17:15:

Eigenlijk best wel ja 😊

Ik ben nog een maandje even oud als mijn broer die net 40 is geworden. Als kind vond ik het vreselijke dat hij jonger was en toch eerder jarig, maar nu vind ik het wel grappig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.