Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

LostJellyfish83

LostJellyfish83

18-07-2022 om 11:18

Hitte!

adobestock-hitte-temperatuur.jpg

Waar zouden we zijn zonder een klaag- en moppertopic over de komende hitte? Of vind je het juist fijn en word je blij van  40°? Alles mag hier gedeeld worden. 

Dus: hoe warm is het bij jullie en hoe houd je je hoofd koel....😎🥵


Hier is de isolatie vooral gericht op warmte binnen houden jammer genoeg. Zonder airco is het hier in huis niet uit te houden en makkelijk net zo warm tot een paar graden warmer dan buiten. De airco kan het gelukkig makkelijk aan om het koel te houden en daardoor blijft het aangenaam in huis beneden. Boven is het op dit moment zo'n 29 graden en wordt het nog warmer. Straks als de zon onder is en het afkoelt maar wat ventilatoren in de vensterbanken zetten om de frisse lucht naar binnen te halen.

Voor wat betreft de zonnepanelen, die vallen als het 'goed' is vaker uit ivm een teveel aan energie. Als er teveel energie opgewerkt wordt op zonnige dagen mochten netbeheerders de transformatoren van de zonnepanelen uitschakelen zodat deze geen energie meer opwekken.

Hier nu 28 graden binnen, 39 graden in de tuin. Ik zie op tegen vannacht, het wordt de hele nacht niet onder de 25 graden hier is de voorspelling. Dat wordt niet lekker slapen, en ik ben al moe.

Daglichtlamp schreef op 19-07-2022 om 17:39:

Hier nu 28 graden binnen, 39 graden in de tuin. Ik zie op tegen vannacht, het wordt de hele nacht niet onder de 25 graden hier is de voorspelling. Dat wordt niet lekker slapen, en ik ben al moe.

Hier idem

ik slaap vannacht ook weer met ventilator aan, heerlijk. Wel balen dat het niet afkoelt, dat wordt dus ook niet luchten vannacht.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-07-2022 om 17:54

Madamecannibale schreef op 19-07-2022 om 17:20:

[..]

Wie weet 😬

Onze buren hebben wel exact dezelfde airco op dezelfde plek. Heb je een kat die altijd in onze tuin zit?

Wij hebben alleen een halfinwonende buurkat. (En geen airco).

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-07-2022 om 17:55

Jee, wat is het warm binnen bij jullie. Hier nog steeds 24 graden. Dat is goed te doen zolang ik het huishouden negeer .

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

19-07-2022 om 17:57

Mug schreef op 19-07-2022 om 16:42:

[..]

Zit wat in, maar ik zou me schuldig voelen als mijn (hypothetische) hulp wat moest gaan doen nu 🤗


Ik doe hetzelfde werk. Mijn cliënt voor deze middag heeft gelukkig zelf gebeld en gezegd dat het niet nodig was. Anders had ik geprobeerd te verzetten naar een andere dag. Als de cliënt graag wil dat je gewoon komt moet je gaan, maar veel mensen zijn heel redelijk. Als ik dan kom moet ik het vooral heel rustig aan doen en is het meest noodzakelijke werk voldoende. Vaak wordt ik dan eerder naar huis gestuurd.

Maar dan heb je nog de persoonlijke zorg, die kunnen niet zomaar niet gaan. 

Nera schreef op 19-07-2022 om 17:57:

[..]


Ik doe hetzelfde werk. Mijn cliënt voor deze middag heeft gelukkig zelf gebeld en gezegd dat het niet nodig was. Anders had ik geprobeerd te verzetten naar een andere dag. Als de cliënt graag wil dat je gewoon komt moet je gaan, maar veel mensen zijn heel redelijk. Als ik dan kom moet ik het vooral heel rustig aan doen en is het meest noodzakelijke werk voldoende. Vaak wordt ik dan eerder naar huis gestuurd.

Maar dan heb je nog de persoonlijke zorg, die kunnen niet zomaar niet gaan.

Nou juist die persoonlijke zorg hoeft schijnbaar niet. Ik was gisteren bij een cliënt en de persoonlijke zorg belde af want ze mogen mensen niet douchen met dit weer. 
Als cliënten afbellen is de kans groot dat de planning er een andere cliënt voor in de plaats zet. 
Er hebben geen cliënten afgezegd maar mocht wel overal rustig aan doen. 

Pooh-Bear schreef op 19-07-2022 om 18:07:

[..]

Nou juist die persoonlijke zorg hoeft schijnbaar niet. Ik was gisteren bij een cliënt en de persoonlijke zorg belde af want ze mogen mensen niet douchen met dit weer.
Als cliënten afbellen is de kans groot dat de planning er een andere cliënt voor in de plaats zet.
Er hebben geen cliënten afgezegd maar mocht wel overal rustig aan doen.

Nou mijn oud collega's in de wijk moeten echt gewoon de cliënten blijven douchen. Veelal cliënten die obees zijn. En voor de Groningers onder ons: Goudlaanflats. Piepkleine douche zonder ventilatie en flats die bloedheet worden. 

Ik ben blij met de enorme magnolia in mijn achtertuin die aardig wat zon weg houdt. En de druif die half voor het raam groeit.

Dorestad schreef op 19-07-2022 om 18:26:

[..]

Nou mijn oud collega's in de wijk moeten echt gewoon de cliënten blijven douchen. Veelal cliënten die obees zijn. En voor de Groningers onder ons: Goudlaanflats. Piepkleine douche zonder ventilatie en flats die bloedheet worden.

Zal misschien per organisatie verschillen en dit was gisteren ochtend toen viel het nog wel mee. 

Vandaag extra blij met mijn intex opzetbad van 3 bij 2 meter. Heerlijk ingelegen vandaag tussen het thuiswerken door. Ook superblij met de airco op alledrie de verdiepingen. Het is hier 19 graden binnen. Vorig jaar laten plaatsen en door slechte zomer toen niet gebruikt. Dus voor het eerst profijt ervan. 

Voor de mensen die wel last hebben van de hitte thuis of op het werk...Hou vol, morgen en de dagen erna zijn vast beter uit te houden.

Buiten 38,8 als ik de oventhermometer in de schaduw houd. Op de grond is het 36,6.  Binnen 26,8. Ik had daarnet de gordijnen even dicht maar dat deed de temperatuur juist oplopen. De luchtstroom van de ramen en open deur komt er dan niet door.

Niet voor te stellen dat het morgen minstens 10 graden koeler is. ik hoop dat de dag meteen begint met de verkoeling!

Ik denk dat er heel wat mensen deze dagen zullen sterven. Deze hitte is een enorme belasting voor je lichaam.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

19-07-2022 om 19:51

rionyriony schreef op 19-07-2022 om 19:24:


Ik denk dat er heel wat mensen deze dagen zullen sterven. Deze hitte is een enorme belasting voor je lichaam.

Dit is iets wat me heel erg bezighoudt. 

het is al 2 graden afgekoeld 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.