Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

20-07-2024 om 12:00

Hitte 🌞. Leuk of niet leuk ?

En wat doe jij op zo’n dag ?


Ik vind het vooral heel naar voor de mensen die moeten werken. Ikzelf hou me gedeisd. We eten en koken normaal, anders gaan we ons vervelend voelen. Ik drink ook gewoon warme koffie bij hitte. Zo normaal mogelijk doen, vannacht je huis zoveel mogelijk luchten, morgen de ramen en gordijnen dicht en rustig aan doen.

nee kan niet tegen hitte. Ik gedij het beste tussen de 15 en 20 graden. Ik heb ook meer last van mijn astma. De zon is alleen ideaal voor de was.

mo om 8 uur moet de auto bij garage zijn. Vervangende auto kost 70 euro.  Ik moet 4 tot 5 uur overbruggen. Met auto heen en weer naar huis zou me ook 2x 40 minuten kosten.  Ik heb paar mogelijkheden: met OV naar mijn ouders en die uitgebreid aandacht kunnen geven.  Ik kan er ook met Ebike heen (36 km enkele reis). Ik kan ook massage van anderhalf uur nemen,  vlakbij garage,  ik heb daar nog een strippenkaart van liggen. Of ga ik wandelen? Ik weet het nog niet. 

Niet te doen dit, bah. En dan wordt het nog erger. Ik kampeer in de woonkamer, want slaapkamer is helemaal de hel. En dan ook nog plaknachten in het vooruitzicht. Lekker man, dat je niet eens in je eigen bed kan slapen. Hopelijk is het na deze dagen helemaal klaar met dit weer. Dan gewoon een graad of 22 en koelere nachten en dan met een beetje geluk is met een week of 3 mijn huis wel weer een keer aangenaam leefbaar. Deze week mag héél gauw voorbij zijn

Morgen komt bij ons de stucadoor. Ik heb echt medelijden met die man. Heb al een koelkastje neergezet gevuld met blikjes fris en water en hij heeft toegang tot een vriezer vol ijs. Die vochtige warmte bij dat zware werk. Hij zal wel wat gewend zijn maar met dit weer lijkt het me verschrikkelijk!

Tot nu toe heb ik er nog geen last van. Gisteren lekker met kind wezen zwemmen. Vandaag aan flodderen in het badje in de tuin. Het scheelt heel erg dat wij airco hebben en dus koel kunnen slapen, die nachten vond ik het altijd het ergste in de zomer. Op kantoor staat de airco zo koud dat ik een vest nodig heb. 

oh ja, ik heb met deze hitte ook meer last van diarree. Geen idee of dat er mee te maken heeft, maar het is wel erg toevallig steeds. Vandaag ook weer de hele dag diarree

Heerlijk het weer van vandaag. Net terug van vakantie, waar we een dag 38 graden hadden. Dan valt de voorspelde 32 graden mee. Ik hoef toch niet meer dan wasjes draaien, in de schaduw zitten en in het zwembad in onze tuin.

heerlijk in Noord Nederland. Nu 21 graden en een stevig windje. T is bijna frisjes in mijn hemdje onder de parasol ...

Het gaat nu nog. Ik zit achter de computer te werken. Ik zie wel op tegen vannacht: 0:00 nog 26 graden volgens de voorspelling. Dan helpt een raampje openzetten ook niet meer.  

Ja, nu valt het binnen mee, 25,5 graden. Maar vanmiddag na 16u warmt het snel op in de woonkamer als de zon er pal op staat (ramen en gordijnen dicht). En dan koelt het ook niet zo snel af.

Wij hebben net nog een halfuurtje gefietst. Er staat hier wat wind dus het was te doen. De zon draait nu behoorlijk naar de gevel van de woonkamer dus zonnescherm dicht, jaloezieën dicht, deur en ramen dicht aan de achterkant. Aan de voorkant waar nu geen zon meer staat maar wel wind staat alles open.

Ik heb sinds vanmorgen alle ramen tegen elkaar open staan.
Zonneschermen naar beneden en de gordijnen half dicht.
Er staat een aardig windje waardoor het lekker door waait in huis en het zeer aangenaam aanvoelt.
Zit zelfs met sokken aan, want ik had koude voeten 

Vreselijk, vreselijk. Ik werk thuis, er komt niks uit mijn handen behalve forumposts  Ik heb geregeld dat ik de rest van de week naar het kantoor van een zusteronderneming kan. Dan maar 1 uur rijden enkele reis. Daar hebben ze tenminste airco 

Het is 32 graden in de woonkamer. En dit is meestal nog niet het tijdstip voor het "hoogtepunt" dus het loopt nog wel een beetje op. Woensdag in ieder geval al iets beter, maar die fijne vrijdag met 22 graden en regen kan ik volgens mij ook al wel weer vergeten. Vannacht wordt drama

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.