Huiskamer
Beterlaat2021!
24-03-2023 om 15:18
Het WAAROM topic.
Dit is : Het WAAROM topic! 👀 🔄
Je vraagt je iets af, waar je zelf geen antwoord op weet.
Je stelt de vraag hier. Je hoeft geen antwoord op de vorige vraag te geven, er hoeven sowieso geen antwoorden te komen, maar het mág wel. In dat geval wel even duidelijk quoten.
Mijn brandende vragen zijn :
* Waarom zijn alle cream crackers in de verpakking al gebroken?
* Waarom heb ik nagels aan mijn tenen?
* Waarom wordt er gewaarschuwd voor snelheidscontroles/flitspalen?
Prachtwacht
22-10-2024 om 15:43
waarom vind ik het raar om met een over ear koptelefoon op straat te lopen. Of met pet en capuchon op. Is het echt raar?
Bakblik
22-10-2024 om 16:40
Prachtwacht schreef op 22-10-2024 om 15:43:
waarom vind ik het raar om met een over ear koptelefoon op straat te lopen. Of met pet en capuchon op. Is het echt raar?
=========(Noisecancelling) koptelefoons/inears in het verkeer!
Met waarschijnlijk snoeiharde muziek die erop afgespeeld wordt. Mensen die swingend achter het stuur zitten (auto/fatbike/brommer) en dan totaal niet meer in de gaten hebben wat er om hen heen gebeurt.
2 toeterende auto's, schreeuwende mensen en ik rinkelend met mijn fietsbel en dan gewoon stug doorrijden terwijl je verkeer van rechts voorrang moet geven.
Kan Den Haag DAT even snel regelen met een spoedwet?
Het zijn niet eens alleen maar pubers, ook volwassenen en de bijna bejaarden lopen hier met die dingen op hun kop of in hun oren. Doe normaal!========
Dit schreef ik een paar uur geleden in het ergernissen topic.
Blijf jij het maar raar vinden en doe het zelf niet, dat komt de verkeersveiligheid ten goede.
De week is pas twee dagen onderweg en ik heb al 3 gevaarlijke situaties meegemaakt, door die stomme koptelefoons, al dan niet over- of inear. Gisteren 2 en vandaag 1.
Die vrouw en puber van gisteren waren op de fiets en hoorden gewoon niks van het andere verkeer. Die puber wilde ik wijzen op haar losse veter, heel gevaarlijk met een terugtraprem, je krijgt het nooit meer los als hij om de trapas draait.
Marielaveau
22-10-2024 om 16:55
kerst schreef op 06-10-2024 om 15:50:
[..]
Ik ken genoeg mensen die het haar maar eens per 5 dagen of eens per week hoeven te wassen.
Ik was mijn haar 1x in de maand, spoel het wel elke week of om de 2 weken uit soms een masker of co-wash (heb krullen)
Peaches
22-10-2024 om 22:55
Het is jezelf afsluiten. Tegenwoordig heel normaal, maar eigenlijk toch wel een beetje raar... Of ben ik gewoon oud/ouderwets?
Vf_Watervrouw
23-10-2024 om 07:50
Peaches schreef op 22-10-2024 om 22:55:
[..]
Het is jezelf afsluiten. Tegenwoordig heel normaal, maar eigenlijk toch wel een beetje raar... Of ben ik gewoon oud/ouderwets?
Ik ben van een generatie die in groep 7/8 gewaarschuwd werd dat je al fietsend vanaf de brugklasleeftijd nog steeds niet met een koptelefoon mocht gaan fietsen....
(Geen garantie voor leeftijdgenoten anno 2024...)
Prachtwacht
23-10-2024 om 12:38
Bakblik schreef op 22-10-2024 om 16:40:
[..]
=========(Noisecancelling) koptelefoons/inears in het verkeer!
Met waarschijnlijk snoeiharde muziek die erop afgespeeld wordt. Mensen die swingend achter het stuur zitten (auto/fatbike/brommer) en dan totaal niet meer in de gaten hebben wat er om hen heen gebeurt.
2 toeterende auto's, schreeuwende mensen en ik rinkelend met mijn fietsbel en dan gewoon stug doorrijden terwijl je verkeer van rechts voorrang moet geven.
Kan Den Haag DAT even snel regelen met een spoedwet?
Het zijn niet eens alleen maar pubers, ook volwassenen en de bijna bejaarden lopen hier met die dingen op hun kop of in hun oren. Doe normaal!========
Dit schreef ik een paar uur geleden in het ergernissen topic.
Blijf jij het maar raar vinden en doe het zelf niet, dat komt de verkeersveiligheid ten goede.
De week is pas twee dagen onderweg en ik heb al 3 gevaarlijke situaties meegemaakt, door die stomme koptelefoons, al dan niet over- of inear. Gisteren 2 en vandaag 1.
Die vrouw en puber van gisteren waren op de fiets en hoorden gewoon niks van het andere verkeer. Die puber wilde ik wijzen op haar losse veter, heel gevaarlijk met een terugtraprem, je krijgt het nooit meer los als hij om de trapas draait.
Ja, ik vind het dus ook heel raar. En loop ook niet met dat soort dingen rond.
Prachtwacht
23-10-2024 om 12:40
Peaches schreef op 22-10-2024 om 22:55:
[..]
Nou ja ik vroeg me dus hetzelfde af. Ben ik nou zo ouderwets? Ik vind het gewoon raar in het straatbeeld. En het idee me te willen afsluiten is wel fijn maar je valt juist alleen maar meer op. Zoiets.
Auwereel
23-10-2024 om 23:40
Via oortjes in lopen te bellen, vroeger sprak alleen de dorpsgek hardop in zichzelf...
KillerQueen
24-10-2024 om 06:04
Auwereel schreef op 23-10-2024 om 23:40:
Via oortjes in lopen te bellen, vroeger sprak alleen de dorpsgek hardop in zichzelf...
Dat denk ik ook altijd! Vroeger werd je in een gesticht gezet als je tegen jezelf praatte.
Of telefoon op speaker zetten en telefoon schuin voor hun mond. Als je dat dind toch vasthoudt, doe dat dan gewoon op de normale manier!
Dolfje
24-10-2024 om 07:04
Waarom zitten er tegenwoordig overal (knipperende) ledlampjes aan zelfs als iets uit staat?
Modem, tv, computer, telefoon van man op niet sturen, rookmelder, stofzuiger die aan de lader staat, wifi versterker en noem maar op. Ik hou van een donker zwart huis midden in de nacht maar dat is onmogelijk tegenwoordig.
Bakblik
24-10-2024 om 07:45
Dolfje schreef op 24-10-2024 om 07:04:
Waarom zitten er tegenwoordig overal (knipperende) ledlampjes aan zelfs als iets uit staat?
Modem, tv, computer, telefoon van man op niet sturen, rookmelder, stofzuiger die aan de lader staat, wifi versterker en noem maar op. Ik hou van een donker zwart huis midden in de nacht maar dat is onmogelijk tegenwoordig.
O ik deel je mening! De nieuwe koffiezetter en waterkoker maken ook nog een hoog piepgeluidje. Dus die stekkers moeten er steeds uit.
Daarbij een lantaarnpaal voor de deur en buren achter met lampen buiten die de hele nacht blijven branden maakt dat het hier nooit meer echt donker is.
Dat licht buiten zou inbraak voorkomen als je aan die mensen vraagt of de lamp wat minder/ anders gericht aan kan staan. En het gekke is dat er in die huizen al wel pogingen tot inbraak zijn gedaan en zelfs insluipingen redelijk bijtijds op de avond. Bij ons gaat de tuinverlichting in de avond om 22.30 uit een er is nog nooit een poging tot inbraak gedaan. 🤔
Herfstappeltaart
24-10-2024 om 08:08
Bakblik schreef op 24-10-2024 om 07:45:
[..]
O ik deel je mening! De nieuwe koffiezetter en waterkoker maken ook nog een hoog piepgeluidje. Dus die stekkers moeten er steeds uit.
Daarbij een lantaarnpaal voor de deur en buren achter met lampen buiten die de hele nacht blijven branden maakt dat het hier nooit meer echt donker is.
Dat licht buiten zou inbraak voorkomen als je aan die mensen vraagt of de lamp wat minder/ anders gericht aan kan staan. En het gekke is dat er in die huizen al wel pogingen tot inbraak zijn gedaan en zelfs insluipingen redelijk bijtijds op de avond. Bij ons gaat de tuinverlichting in de avond om 22.30 uit een er is nog nooit een poging tot inbraak gedaan. 🤔
Ook eens! Ik slaap graag met de slaapkamerdeur open vanwege frisse lucht maar omdat er zoveel licht van buiten naar binnen komt doe ik hem soms dicht.
Dolfje
24-10-2024 om 08:47
Herfstappeltaart schreef op 24-10-2024 om 08:08:
[..]
Ook eens! Ik slaap graag met de slaapkamerdeur open vanwege frisse lucht maar omdat er zoveel licht van buiten naar binnen komt doe ik hem soms dicht.
Ja dat ook.
wij hebben ook een lantaarnpaal recht voor ons slaapkamerraam.
Verduisterende rolgordijnen en overgordijnen maar er piept toch altijd wel ergens licht door. En ik slaap zelfs met een masker en nog irriteert het mij.
Zusterclivia
24-10-2024 om 09:54
Zowel bij mijn huidige woning als de vorige woning staat er een lantaarnpaal voor de deur. Bij de vorige woning duurde het een tijdje voor ik er aan gewend was, ik dacht steeds dat er beneden nog een licht aan was. Maar ik sliep inderdaad op een gegeven moment met een slaapmasker (en oordopjes), want mijn gordijnen waren niet verduisterend. En ik woonde toen nog thuis en zo. Nu slaap ik aan de andere kant, maar ik vind het best prettig dat ik geen licht aan hoef te doen als ik naar het toilet ga.