Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het nationale Thee-Topic!

Hier is ie dan, het nationale Thee-Topic! Welke thee vind je lekker? Welke niet? Welk merk wel, welk merk juist niet?
En wat vind je ervan dat niet meer in alle horeca normale thee te krijgen is?

Ik houd echt niet van rooibos, maar deze thee van groene rooibos (ik wist niet dat het bestond) is momenteel één van mijn favorieten:
https://www.bonappethee.nl/a-52376077/rooibos-thee/magic-green/
Verder drink ik ook veel earl grey thee (losse thee).

Uit de supermarkt koop ik vaak van die pyramidevormige zakjes van Lipton, zoals Russian Grey en Orange Jaipur.
Wel een crime trouwens om het touwtje los te trekken zonder dat het zakje kapot gaat. Wie dat ontworpen heeft.....

ik heb een nieuwe clipper smaak gescoord bij de Appie, organic chamomile peach tiwst 

Ik ben momenteel echt helemaal fan van de zwarte thee met biet die in de Heerlijke thee kalender zat. En dat terwijl ik niet eens van bietjes hou

Rogue schreef op 21-12-2021 om 19:31:

ik heb een nieuwe clipper smaak gescoord bij de Appie, organic chamomile peach tiwst

Jaaa die is heerlijk!

Ik heb ook een Duitse thee smaak die ik heerlijk vind. Ben de naam vergeten, maar is kruidenthee in een geel doosje. Altijd als ik in Duitsland kom neem ik 6 pakjes mee

Lollypopje schreef op 21-12-2021 om 19:36:

Ik ben momenteel echt helemaal fan van de zwarte thee met biet die in de Heerlijke thee kalender zat. En dat terwijl ik niet eens van bietjes hou

Mijn kind vind vooral de kleur daarvan fantastisch.  Die van de haard vind ik het lekkerste. 

Due-scimmie schreef op 21-12-2021 om 20:00:

[..]

Mijn kind vind vooral de kleur daarvan fantastisch. Die van de haard vind ik het lekkerste.

Ik hou normaal niet van groen, maar die is inderdaad best lekker.

Alleen die Sinterklaas was niet mijn smaak. Te zoet

Voor de theesnobs in het noorden: Ik las net in tijdschrift over de Theefabriek in het Groningse Houwerzijl

Due-scimmie schreef op 21-12-2021 om 20:01:

Voor de theesnobs in het noorden: Ik las net in tijdschrift over de Theefabriek in het Groningse Houwerzijl

Daar heb ik vorig jaar een keer online wat van besteld. Lekkere theesoorten en paar mooie blikjes! 

Broodjebrie

Broodjebrie

21-12-2021 om 20:23 Topicstarter

Is er ook 1 in het zuiden?

Broodjebrie schreef op 21-12-2021 om 20:23:

[..]

Is er ook 1 in het zuiden?

Stond niet in dat artikel. Voor mij is die theefabriek ook ruim 3 uur rijden dus ben er nog nooit geweest. 

Filsen in Sneek heeft ook fantastische thee.

Bedankt voor de tip.

Broodjebrie

Broodjebrie

21-12-2021 om 21:10 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 21-12-2021 om 20:26:

[..]

Stond niet in dat artikel. Voor mij is die theefabriek ook ruim 3 uur rijden dus ben er nog nooit geweest.

Ik woon in Brabant dus voor mij ook een heel eind rijden Zou leuk zijn als er in Brabant ook iets komt.

Zijn jullie ook als mij? Die na 5x soppen het theezakje eruit haalt? Of ben ik nu een barbaar en doen jullie echt een aantal minuten laten trekken?

De Clipper framboos is trouwens echt heel lekker!! Bedankt voor de tips!

Regendrup. schreef op 21-12-2021 om 21:23:

Zijn jullie ook als mij? Die na 5x soppen het theezakje eruit haalt? Of ben ik nu een barbaar en doen jullie echt een aantal minuten laten trekken?

Hier hang ik hem er in en kom er na ruim 10 minuten achter dat hij er nog inhangt 😂

Ik ben een omgekeerde barbaar dus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.