Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote vuurwerk erger topic

Voor iedereen die zich ergert aan al het vuurwerk, voor jezelf, voor je kind, je huisdier. Hier mag je al je klachten erover kwijt. 


Ik woon in zo’n dorp wat bijna jaarlijks in het nieuws komt wegens brandjes en zwaar vuurwerk maar zelfs hier is het heel rustig tot nu toe. Wel wat geknal maar weinig echt zwaar vuurwerk tot nu toe. 

Moosey schreef op 30-12-2022 om 13:04:

Ik woon in zo’n dorp wat bijna jaarlijks in het nieuws komt wegens brandjes en zwaar vuurwerk maar zelfs hier is het heel rustig tot nu toe. Wel wat geknal maar weinig echt zwaar vuurwerk tot nu toe.

Hier is het nu ook vrij rustig maar dat komt denk ik omdat het al de hele dag regent.

Ze geven veel wind en regen op dus hopelijk scheelt dat wat.

Broodjebrie schreef op 30-12-2022 om 15:15:

Ze geven veel wind en regen op dus hopelijk scheelt dat wat.

Het lijkt verdorie wel oudjaarsavond 😡

Zoon wordt deze dagen met de auto naar de scouting gebracht en gehaald. Hij moet langs verschillende probleemwijken. 

Gewoonlijk laten we hem die 18 kilometer enkele reis fietsen, hij komt dan ergens in de nacht thuis. Nu dus even niet.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-12-2022 om 20:14

Broodjebrie schreef op 30-12-2022 om 15:15:

Ze geven veel wind en regen op dus hopelijk scheelt dat wat.

Dat hoop ik ook. Hier wordt nu wel meer geknald dan eerdere dagen. Maar in het geheel valt het nog wel mee. Laat het de komende 30 uur of zo maar flink plenzen en stormen. Met een half uurtje droog en windstil morgen rond middernacht.

Netherfield

Netherfield

30-12-2022 om 20:48 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 30-12-2022 om 15:15:

Ze geven veel wind en regen op dus hopelijk scheelt dat wat.

Hier betekent dat dat wat ze met oud en nieuw niet konden afsteken door het weer, de rest van de week wordt afgestoken. Dus van mij mag het mooi weer zijn, dan ben ik er tenminste in één keer vanaf. 

Treurniet schreef op 30-12-2022 om 20:04:

Het lijkt verdorie wel oudjaarsavond 😡

De knallen hier zijn gelukkig niet hard, maar wel zo veel dat ik mijn agenda checkte of ik me niet een dag vergis en het al oudjaarsavond is. Nee, dat moet nog een dag wachten. 

Netherfield schreef op 30-12-2022 om 20:48:

[..]

Hier betekent dat dat wat ze met oud en nieuw niet konden afsteken door het weer, de rest van de week wordt afgestoken. Dus van mij mag het mooi weer zijn, dan ben ik er tenminste in één keer vanaf.

Oja duurt die ellende nog langer

Het is al flink aan de gang. Misschien zijn ze bang dat het om twaalf uur niet meer kan. Ik neem maar alvast een lekkere slagroomwafel.

Amazooi schreef op 31-12-2022 om 17:32:

Het is al flink aan de gang. Misschien zijn ze bang dat het om twaalf uur niet meer kan. Ik neem maar alvast een lekkere slagroomwafel.

Volgens mij denken ze hier dat het al 00.00 uur is

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-12-2022 om 17:35

Bah, het gaat hier nu ook los. Leuke overburen die op een meter van mijn en andere autos vuurwerk afsteken. Zijn niet aanspreekbaar op dit gedrag helaas. Ik twijfel of ik wat fotos moet maken, zodat ik bij schade kan aantonen wie de veroorzaker is. Maar dat zien ze natuurlijk en gaat de relatie geen goed doen vrees ik. Wat zouden jullie doen?

Coreopsis schreef op 31-12-2022 om 17:35:

Bah, het gaat hier nu ook los. Leuke overburen die op een meter van mijn en andere autos vuurwerk afsteken. Zijn niet aanspreekbaar op dit gedrag helaas. Ik twijfel of ik wat fotos moet maken, zodat ik bij schade kan aantonen wie de veroorzaker is. Maar dat zien ze natuurlijk en gaat de relatie geen goed doen vrees ik. Wat zouden jullie doen?

Wij hebben de auto voor de deur staan, met ring-camera erop gericht.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-12-2022 om 17:45

Coreopsis schreef op 31-12-2022 om 17:35:

Bah, het gaat hier nu ook los. Leuke overburen die op een meter van mijn en andere autos vuurwerk afsteken. Zijn niet aanspreekbaar op dit gedrag helaas. Ik twijfel of ik wat fotos moet maken, zodat ik bij schade kan aantonen wie de veroorzaker is. Maar dat zien ze natuurlijk en gaat de relatie geen goed doen vrees ik. Wat zouden jullie doen?

Wij hebben ook zulke buren. Uit voorzorg zet iedereen zijn auto ver weg van hun huis vandaan, iets anders helpt niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.