Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote vuurwerk erger topic

Voor iedereen die zich ergert aan al het vuurwerk, voor jezelf, voor je kind, je huisdier. Hier mag je al je klachten erover kwijt. 


SuzyQFive schreef op 22-12-2022 om 18:40:

[..]

Toch valt het me nog mee, voor corona was het echt veel erger.

Alleen vannacht in de EH staken ze een heel langdurend vuurwerkstuk af. Precies om 00:00. Was net in slaap gevallen 😫

Wat is EH?

Hier is het al vanaf oktober raak.....nog niet eens van die hele harde knallen, maar de hond is er goed bang van. Het arme dier durft 's avonds niet meer naar buiten......Zijn laatste rondje is om een uur of 3 's middags (en dan ook met heel veel pijn en moeite). 

En het erge is dat het geknal best in januari afgelopen kan zijn, maar het duurt even voordat hij dat snapt. Vorig jaar was het ergens in maart toen hij weer genoeg zelfvertrouwen had om ook in de avond weer naar buiten te gaan.

Treurniet schreef op 22-12-2022 om 20:03:

[..]

Wat is EH?

Ik denk een van de heerden… e..heerd 

Zilver_gray schreef op 22-12-2022 om 20:17:

[..]

Ik denk een van de heerden… e..heerd

Zou het? 

Treurniet schreef op 22-12-2022 om 20:24:

[..]

Zou het?

Misschien?

Suzy verlicht ons 😃

NippyDunlin42

NippyDunlin42

22-12-2022 om 20:39

Ik erger me ook enorm aan die mensen die zeggen dat bange honden niet goed opgevoed zijn. Hun hond is niet bang dan natuurlijk en dat komt omdat hun hond wel goed is opgevoed. 

En dan heb ik zelf nog niet eens een hond.

Beijum  (de wijk in Groningen waar de straten vernoemd zijn naar vroegere boerderijen "heerden") vermijd ik vanaf Kerstmis tot 2 januari. Al dat geknal, echt niet normaal. 

Gelukkig hoef ik volgend jaar pas weer aan het werk en hoef ik er nu niet langs.

Hier ook al maanden dikke knallen. Een tijdje jongeren met lichter knalvuurwerk die je dan ook hoorde gillen en wegrennen maar dat is over gegaan in de zware vuurwerkbommen.
De katten geven geen krimp gelukkig maar ik schrik er zelf heel erg van. En ik moet niet teveel nadenken over de dieren die buiten leven, vogels, de katten, maar ook de kinderboerderij.

Ik woon dicht bij de Belgische grens en hier hoor je heel het jaar door veel vuurwerk. Ik Belgie is vuurwerk het hele jaar door te koop en ook het vuurwerk wat bij ons verboden is. Zo wordt er vaak vuurwerk afgestoken bij feesten en 'belangrijke' amateurwedstrijden. Ik heb wel het idee dat het dit jaar rustiger is dan vorig jaar rond deze tijd.

Hier wordt al de hele maand december geknald. Wij gaan elk jaar rond de 29e naar een stille plek, want hier in de straat heb je geen nachtrust.

Ik heb geen bezwaar of hekel aan vuurwerk, als het wordt afgestoken wanneer het mag. Maar in mijn wijk hoor ik werkelijk waar het hele jaar door geknal. September en oktober zijn de ergste maanden. Ik vind dat vooral zielig voor alle dieren die er last van hebben. Hierachter woont een hond die wordt helemaal gek van ‘t geknal, soms super hard en ook best langdurig.

watertoren schreef op 22-12-2022 om 21:56:

Ik woon dicht bij de Belgische grens en hier hoor je heel het jaar door veel vuurwerk. Ik Belgie is vuurwerk het hele jaar door te koop en ook het vuurwerk wat bij ons verboden is. Zo wordt er vaak vuurwerk afgestoken bij feesten en 'belangrijke' amateurwedstrijden. Ik heb wel het idee dat het dit jaar rustiger is dan vorig jaar rond deze tijd.

Ik woon ook niet al te ver van de Belgische grens en ook hier het hele jaar door knallen. En vooral 's nachts. Waarschijnlijk feestjes of zoiets. Onbeschoft gedrag.

Mijn hond was trouwens helemaal niet bang. Er is een paar keer (per ongeluk) vuurwerk naar hem gegooid en toen heb ik wel wat moeite moeten doen om die angst er weer uit te krijgen. Dus mensen die zeggen dat bange huisdieren slecht opgevoed zijn, moeten eerst maar eens vuurwerkafstekers aanspreken dat ze moeten kijken waar ze hun vuurwerk gooien en wanneer ze het afsteken. Een paar uur op oudjaarsavond is veel makkelijker te handelen voor bange huisdieren (en hun baasjes) dan constant dat geknal.

Zilver_gray schreef op 22-12-2022 om 20:26:

[..]

Misschien?

Suzy verlicht ons 😃

Ja! Klopt. Die met de E aan de noordoostkant. 

SuzyQFive schreef op 23-12-2022 om 08:16:

[..]

Ja! Klopt. Die met de E aan de noordoostkant.

SuzyQFive schreef op 23-12-2022 om 08:16:

[..]

Ja! Klopt. Die met de E aan de noordoostkant.

En ik maar denken dat je de Evangelische Hogeschool bedoelde. 😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.