Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Het grote borduurtopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lollypopje

Lollypopje

18-09-2021 om 21:10 Topicstarter

Brooklyn28 schreef op 18-09-2021 om 21:09:

[..]

Oe.. Heb eens zitten neuzen bij Etsy... Levensgevaarlijk ( mooi) .


Mijn wishlist is inmiddels over de 100 😂

Etsy is levensgevaarlijk.

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 20:08:

@Beertje wat fijn. En gewoon lekker van genieten in je eigen tempo
Dat is het leuke van borduren, er zijn zoveel opties dan is er altijd iets dat past Groot, klein, diverse technieken en onderwerpen

Je kunt bijvoorbeeld ook blackwork proberen. Dan doe je geen kruisjes, maar alleen maar backstiches. Bijvoorbeeld zoiets (pic.niet van mij)

il_fullxfull.2573272886_hwnh.jpg

Die twee weken gaat ‘t niet worden, nee 
Dit ziet er makkelijker uit, maar ook moeilijker 

Ik zal is kijken voor ‘n volgend projectje
Dank je wel voor (ook deze ) tip! 

Mijn das vordert ook maar met kleine stukjes hoor. Partner had vakantie, dus had ik ook minder gelegenheid om overdag te borduren. Vanaf maandag is hij weer aan het werk, dan schiet het vast weer wat meer op 

Ik wil ook wel een keer zo'n silhouette achtig patroon doen, zoals dat Alice werkje van Lollypopje. Lijkt me wel lekker om in maar één kleur te borduren, maar misschien is het ook wel saai. 

Lollypopje

Lollypopje

18-09-2021 om 22:33 Topicstarter

@Maree ik nijg ook beide kanten op 😂
Maar als het saai wordt, doe ik gewoon iets anders tussendoor.

Die shop heeft trouwens meer in die stijl, naast Alice.

@Beertje ik heb het een keer uitgeprobeerd met een klein patroontje, maar het was niet mijn ding om te doen. Gelukkig vind ik gewone kruissteek ook mooier.

Haha dat kan ook ja, beetje blijven afwisselen. Ik ga eens kijken bij die shop! 

Ik ken Etsy niet. Ik heb tot nu toe alles gekocht bij handwerk.nl.
Maar door al jullie verhalen ga ik ook maar niet uitzoeken wat Etsy is

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 08:26 Topicstarter

etsy is een site waar mensen vaak hun eigen producten verkopen, niet alleen op het gebied van handwerk trouwens. Er zitten heel veel ontwerpers van patronen. Bijna alles wat ik maak komt daar vandaan en dan koop ik de garen en de stof los erbij.

Bedankt voor je uitleg, Lollypopje

Waar koop je dan je garen en stof?

Ik vrees dat ik van één kleur wat draad tekort ga komen (in het begin kreeg ik knopen niet niet goed uitgehaald). Wordt trouwens nog een uitdaging om precies de juiste kleur groen te kopen; op een beeldscherm zijn kleuren soms net iets anders.

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 08:36 Topicstarter

bijvoorbeeld bij handwerk.nl, maar meestal bij kleinere webshops zoals Irisborduurt en garenenzo. 

Als je een specifieke kleur zoekt zou ik kijken of er een handwerk winkel bij jou in de buurt zit. Dan kun je de garen in het echt zien en vergelijken.
Staat er op het pakket van welk merk de garen zijn of is het hun eigen merk? Bij het eerste weet je welk merk je moet zoeken en meer kans dat je ook echt de juiste kleur vind. Mits die nog in productie zijn. Soms worden ze er uitgehaald.
Anders misschien contact opnemen met de producent en vragen of zij nog wat hebben?

Goed idee van die handwerkwinkel in de buurt!

De fabrikant lijkt Russisch te zijn dus ik vrees dat ik daar niet verder kom. Ik kan ook het merk van de garen niet vinden (of niet lezen??).

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 08:51 Topicstarter

wat is het merk? Misschien valt het te googlen, maar vermoed dat de kans groot is dat het eigen merk is.

Ik wil iets voor kerst maken (elk jaar trouwens heb ik dat voornemen) maar deze keer écht.

Lollypopje

Lollypopje

19-09-2021 om 08:57 Topicstarter

rionyriony schreef op 19-09-2021 om 08:54:

Ik wil iets voor kerst maken (elk jaar trouwens heb ik dat voornemen) maar deze keer écht.

Weet je al wat je wilt maken?

Lollypopje schreef op 19-09-2021 om 08:57:

[..]

Weet je al wat je wilt maken?

Ik dacht een kleed met geometrische patronen (zoals sterren of sneeuwvlokken) maar heb nog geen vastomlijnd idee.

De sites hebben momenteel weinig op voorraad en zie je iets aardigs dan is het niet leverbaar. Zal wel met Corona samenhangen en de moeizame aanvoer vanuit China. Of misschien vakanties. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.