Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hebben jullie wel eens emigratie plannen…


Voordat ik een gezin stichtte wel. Ik was ook regelmatig in dat land. Uiteindelijk niet gedaan omdat het leven gebeurde, zeg maar en ik altijd een vreemde zou blijven en daar heb ik geen zin in.

Wij hebben 6 jaar geleden de stap genomen om te verhuizen. We gingen altijd al hier op vakantie dus we kenden de streek goed. We snakten naar zon, natuur en rust. Zuid-oost Frankrijk. Nog nooit spijt gehad. Het geluk is dat we niet meer hoeven te werken en we nog jong en gezond zijn. (59/63) 
We zien regelmatig onze kinderen en verdere familie dus de komende jaren blijven we zeker hier. 

Hier ook wel dromen, maar niks concreets. Mijn ouders wonen sinds mijn vaders pensioen in Duitsland en zoiets zie ik ons ook echt wel doen. Duitsland of Frankrijk zou het dan hoogstwaarschijnlijk worden een camping hebben we wel eens over gedacht, maar dat hadden we dan al jaren eerder moeten doen. Samen met schoonouders iets opzetten bijvoorbeeld.
Zelf ga ik het liefst naar Amerika. Maar dat zal wel bij dromen blijven denk ik.

Wij dromen van Noorwegen. Maar ja, hier nu een goed lopend bedrijf. Dat moet je dus weer helemaal opnieuw op bouwen. En dan de familie/ vrienden die je achter laat. Als we willen zouden we het nu moeten doen. Anders zijn de kinderen te oud. Zal dus bij dromen blijven.

mut

mut

08-12-2023 om 13:39

MidasWolf schreef op 08-12-2023 om 11:23:

[..]

Het is emigratie ook in België.
Wat je soms nog wel eens ziet is dat mensen net over de grens gaan wonen en bijna alles nog in Nederland hebben/houden. Denk aan werk, sport, familie en vrienden. Dat is officieel ook emigratie, maar dat is wat ik voor mij zelf niet bedoel.

Wonen hier, werken hier, kinderen gingen / gaan naar school hier. Veel mensen hebben iets van NL/ B is gewoon verhuizen maar net iets verder in afstand, dat is ieg niet waar. Het is wel degelijk verhuizen met alles wat erbij hoort van invoeren auto/ verblijfsvergunningen regelen/ verzekeringen regelen. En heel veel gaat net anders dan in NL. Maar niet emigreren als in ergens een BenB gaan beginnen ofzoiets.

Nou wij hebben het  er al tijden over  om zodra we niet meer te hoeven werken in elk geval te gaan overwinteren op bijvoorbeeld een van de Canarische eilanden.
En als dat dan bevalt wie weet daar wel te blijven. Maar dat is dus nog helemaal niet concreet en duurt nog even.
Welk eiland weten we ook nog niet. Eerst een aantal dan eens voor wat langere tijd bezoeken om te zien of het überhaupt bevalt.
Aan de ene kant lijkt me ergens een B&b op zich ook wel leuk.

Emigreren ben ik nooit van plan geweest ( mijn man wilde dat wel). Ik heb er wel eens aan gedacht om een tweede huis in Spanje te kopen maar daar heb ik toch van af gezien. Toch te veel gedoe en ik wil ook wel graag ergens anders op vakantie.

Wij gaan emigreren naar Ierland. Wat betreft werk is het geen probleem en onze jongste gaat over twee jaar op kamers, dus we vertrekken. We vinden Nederland steeds onprettiger worden om te leven. Het is zo druk geworden en ons ooit zo fijne buurtje is onherkenbaar veranderd. Natuurlijk zouden we naar een Ander stuk in Nederland kunnen gaan, maar we zien er geen heil meer in. 

Mijn man is Iers, dus de keuze was snel gemaakt.

Ik fantaseer er over, en ik vind veel landen mooi, maar ik zal het niet gauw doen. Ik ben niet goed in contacten leggen, en ben bang dat ik zal vereenzamen. Kan best enorm meevallen, maar het zou best kunnen. Ik vind Nederland vol en druk, en zou naar rustiger oorden willen vertrekken, waar meer ruimte is. Toch weet ik dat ik familie en vrienden zou gaan missen, ondanks dat ik niet familieziek ben. 

Als het ooit mogelijk is, zou ik gaan reizen en zolang ergens blijven als het leuk is, zo niet, dan weer verder reizen of weer terug. 

heb er vaak over gefantaseert,droom wel is van een Griekse villa op een berg en dan een kattenopvang beginnen of een huisje in Portugal maar heb niet echt de drang.

ben wel een keer heel dichtbij geweest, mijn beste vriendin woont in de USA en zei dat ze een baan voor mijn vriend kon regelen  ( zijn werkzaam in dezelfde branch)  en we hebben er lang en serieus overgesproken maar toch er vanaf gezien. 
grootste nadeel was dat ik dan een jaar of helemaal niet mocht werken, met spoed mijn rijbewijs moest halen en flink moesten gaan sparen  en het hele emigratie gedoe was te veel en ik vond het erg onduidelijk en de manier van leven is niet de onze. 

houd het liever als een vast vakantie adress voelt ook als thuis komen 

 

Wij zijn zelfs zo ver gekomen dat alles rond was, maar toen werd mijn kind ernstig ziek en hebben we er vanaf gezien. Vind het nog steeds jammer, maar nu emigreren gaat niet meer ivm gezondheid kind. 

Dromen? Jazeker. Maar toen kwam ik een partner tegen die al een kind heeft met omgangsregeling en werd de mogelijkheid een stuk kleiner. Ook is mijn voorkeursland echt aan de andere kant van de wereld dus vind de afstand dan te ver van familie. 

Man zou later wel willen overwinteren in een warm land. Ik heb die wens totaal niet.

Ik heb 4 jaar in West Afrika gewoond, ben wel weggegaan met het idee ooit terug te komen maar wel alles opgezegd hier.
Ooit zou ik wel weer zoiets willen maar mijn ouders worden een dagje ouder en ik woonde letterlijk 12 uur reizen vanaf een vliegveld en vaak zonder internet. Dat vind ik nu geen goede combinatie. Misschien weer als ik later groot ben

Het lijkt me best fijn om na ons pensioen van januari t/m maart ergens te overwinteren waar het zonnetje dagelijks schijnt en het tussen de 20 en 25 graden is. Maar echt emigreren heb ik totaal geen behoefte aan.

MidasWolf

MidasWolf

08-12-2023 om 19:49 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 08-12-2023 om 19:28:

Dromen? Jazeker. Maar toen kwam ik een partner tegen die al een kind heeft met omgangsregeling en werd de mogelijkheid een stuk kleiner. Ook is mijn voorkeursland echt aan de andere kant van de wereld dus vind de afstand dan te ver van familie.

Man zou later wel willen overwinteren in een warm land. Ik heb die wens totaal niet.

Dat klinkt ook niet gek, dat behoort ook tot de mogelijkheden mocht ik het emigratie verhaal laten varen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.