Huiskamer
Dolfje
08-12-2024 om 13:47
Hebben jullie al kerstkaarten gestuurd of gekregen?
Ik heb er nog geen gekregen maar ook nog geen gestuurd.
Heb ze laatst wel al gekocht bij Action. Koop nooit dure kaarten meer.
Stuur er niet meer zoveel, vooral aan familie. (schoon) ouders en ooms en tantes. Aantal naar neven en nichten van man. Maximaal 20 schat ik.
Ik vind het aan de ene kant leuk om te sturen en krijgen maar bewaar ze nooit, hooguit als er een zelfgemaakte bij zit.
Hoe zit dat bij jullie?
Peiling
Kerstkaarten sturen?
Maximaal 2 antwoorden.
Schommelstoel
08-12-2024 om 19:31
Ik heb alleen de paar kaarten die naar het buitenland (Europa en Azië) moeten al verstuurd, want die zijn vaak 2 weken of langer onderweg.
De rest nog niet, ik schrijf ze volgend weekend en doe ze daarna op de post.
Ik stuur alleen aan dierbaren en familie, maximaal 15 ongeveer.
Herfstappeltaart
08-12-2024 om 19:46
Ik heb het altijd gedaan maar tegenwoordig alleen naar mensen waar we veel contact mee hebben. We krijgen er steeds minder. Ik vind ook niks aan een goedkoop dertien in een dozijn kaartje met alleen: "Henk en Truus" achterop.
Zelf probeer ik echte leuke te kopen.
Brachiosaurus
08-12-2024 om 21:08
Nee ik stuur geen kaarten meer, werd mij te duur. Plus, ik kreeg nooit wat terug en tja dat is niet helemaal de reden om een kaart te sturen maar de lol was er wel vanaf.
Ik breng nu een aantal kaarten rond naar wat ouderen die in de buurt wonen.
Loulou39
08-12-2024 om 21:08
Ik dacht dit jaar maar een paar kaarten te “moeten” versturen, maar ik krijg steeds meer vragen wat m’n nieuwe adres is (ben kort geleden verhuist), vooral van hele jonge mensen: vind ik wel heel leuk, die hechten daar weer waarde aan (ben zelf ook niet zo oud, dat bedoel ik niet, maar het viel me op) dus ik ga toch maar extra kaarten en decemberzegels halen…..😁
Moederkareltje
08-12-2024 om 21:49
Ja vind ik enig nu ik moeder ben. Zet mijn kinderen in een leuk pakkie voor de kerstboom, maak een mooie foto en gebruik die als basis voor de kerstkaart. Staat mooi op de schouw bij familie. De directe buurvrouw krijgt er ook een maar de kaarten zijn kostbaar dus ik strooi er ook niet mee.
Tjilp
08-12-2024 om 21:54
Ja, ik stuur kaarten, en ( net als iedereen denk ik) minder dan 20 jaar geleden. Probeer te denken aan mensen voor wie Kerst en de jaarwisseling dit jaar flink anders zijn dan eerder het geval was. Chronische ziekte, overlijden, relatie verbroken, kind uit huis, verhuizing, zware mantelzorgtaak. Maar ook gewoon voor de gezelligheid. En om het contact een tikkie de goeie kant op te geven.
Broodjebrie
08-12-2024 om 22:12
ik vind het fijn om te lezen dat er nog best veel forummers kaartjes sturen ♥️
Envelop
09-12-2024 om 06:55
ik stuur er altijd 4 in eigen kring en maak samen met de kids nog een berg kaarten. Vorig jaar hebben we die berg (ruim 60)!naar een bejaardentehuis in de buurt gebracht, ik dacht ze af te geven bij de balie maar uiteindelijk heb ik ze met dochter allemaal persoonlijk bezorgd door het tehuis.
Dit jaar wellicht weer hetzelfde bejaardentehuis of toch een ander leuk doel.
Netherfield
09-12-2024 om 08:30
Ik stuur wel kaarten, moet ze nog schrijven en postzegels kopen. Ik heb een kerstadreslijst, die wordt wel steeds korter, mensen die ons niks meer sturen gaan van de lijst af, behalve een oud iemand die niet meer schrijft (lukt niet meer) maar wel graag ontvangt. Een oud-collega gaat juist op de lijst, want ernstig ziek en krijgt graag post hoorde ik.
Dutchgirly
09-12-2024 om 08:37
Ik moet ze ook nog sturen, dat doe ik altijd pas na de verjaardagen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel echt bij houdt van wie ik een kaartje krijg. Eerst stuurde ik al mijn vrienden een kaart. Maar de postzegels worden duurder en duurder en als ik dan zelf geen kaartje terug krijg, houdt het voor mij ook een keer op. Wel jammer dat veel mensen het niet meer doen. Ik vind het een mooie en warme traditie.
wild-flower
09-12-2024 om 09:05
Heb ze toevallig dit weekend geschreven , nog niet verstuurd.
Zijn er een stuk of 20 , de rest gaat via app .
Ted68
09-12-2024 om 09:27
Mijn man wel: van zijn vaak wat oudere patienten. En ik ga vanmiddag maar eens wat kaartjes schrijven.
Tjilp
09-12-2024 om 13:30
‘ Een mooie warme traditie. Maar als ik niks krijg, stuur ik ook niks terug ))’
Voor wat hoort wat, aldus het gezegde,
Dan boffen de bewoners van het zorgcentrum die zelfgemaakte (!) kaarten krijgen. Leuk dat jullie ze zelf rondbrachten Envelop. Dan hebben de ontvangers er een gezicht bij.
Rockstar
09-12-2024 om 13:37
Ik heb er al één gekregen en ben al bezig om ze te maken met AI zodat ik ze binnenkort ook kan versturen. En daarbij kijk ik niet van wie ik kaarten krijg want niet iedereen die ik een kaart stuur, stuurt iets terug.