Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Happy Stones

Op zoek naar wat meer creativiteit ben ik begonnen met happy stones maken. Ik heb niet perse veel tekentalent, maar het gaat best goed.
Zijn er meer mensen die dit doen?

Ik  
Kijk maar naar mijn avatar. Sinds coronatijd eigenlijk. Heerlijk om tijdens tv kijken te doen. Ik teken meestal iets na van Pinterest. In de buurt hier hebben ze pas sinds een poosje door dat ik het ben die de stenen neerlegd.

Hoi.

Sinds wij een steen hebben gevonden, zou ik ook graag beginnen. Maar mag ik vragen hoe en met wat jullie de steen beschilderen.
Is bijvoorbeeld elke lak geschikt? En waar halen jullie de verf? Want je kan moeilijk voor elke steen een groot blik aanschaffen toch?

Bij Action geschikte verf of verfstiften te vinden. Een vernisje erop spuiten erna.
Wij hebben er een paar liggen die speciaal in onze tuin zijn gelegd voor dochter door vrienden. Die liggen nu op haar kamer. En wanneer zij er klaar voor is maken wij iemand anders blij ermee.

Met acryltiften kun je de stenen tekenen. Voorzichtig zijn met aflakken want sommige verfstiften lopen dan uit. Ik dep altijd eerst een beetje en daarna pas als t droog is de 2e laag. 
Soms leg ik ze ook zonder laag weg. Ze zijn toch binnen uur weg

Joszy

Joszy

22-09-2024 om 15:35 Topicstarter

leuk! Ik gebruik ook acrylstiften. Makkelijker dan verf denk ik, voor mij in elk geval wel. 

Ik heb het ook een tijdje gedaan. Stenen gezocht en met een spuitbus witte primer voor steen heb ik ze wit gespoten. Laten drogen en met acrylstiften versierd en daarna weer ingespoten met blanke lak. Alles van de Action 

Ah bedankt. Dat word dus een bezoek aan action. 

Ik heb recent een topic geopend :

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/witte-trommelsteen#7

waar ik een paar goede tips op gekregen heb.

Wij hebben nu één acrylstift aangeschaft en ik heb 'geoefend' op een andere steen.  En het is heel goed bevallen.

Het is een  uniPOSCA stift geworden.

Beterlaat2021! schreef op 22-09-2024 om 17:04:

Ik heb recent een topic geopend :

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/witte-trommelsteen#7

waar ik een paar goede tips op gekregen heb.

Wij hebben nu één acrylstift aangeschaft en ik heb 'geoefend' op een andere steen. En het is heel goed bevallen.

Het is een uniPOSCA stift geworden.

Posca is een heel goed merk. Ik gebruik zelf Tooli-Art stiften. Aflakken doe ik met een spuitbus van Action, mat. Vind de stenen dan net iets mooier worden dan met hoogglans.

Voor beginners;

Stiften en blanke lak van Action zijn prima

Zelf teken ik eerst met potlood en als ik het dan goed genoeg vind, dan teken ik met zwart de lijnen. Gummen doe ik ook veel. Op lichte stenen gebruik ik een "gewoon" potlood, op donkere een witte. Inspiratie doe ik op via google (bij specifieke afbeeldingen van cartoons) en Pinterest.

Dus ik zeg;

Whats-App-Image-2024-09-22-at-17-10-39.jpg

Wat een ontzettend leuk idee!
Op je vraag of meer mensen dat doen: ja, ik vanaf morgen. 

Joszy

Joszy

22-09-2024 om 19:57 Topicstarter

Loulou39 schreef op 22-09-2024 om 19:39:

Wat een ontzettend leuk idee!
Op je vraag of meer mensen dat doen: ja, ik vanaf morgen.

Leuk! Ik las ergens dat je alleen positieve en vrolijke dingen mag tekenen. Dat is nogal persoonlijk natuurlijk, maar het idee is wel om iemand te laten glimlachen 

Kijk ook eens op Facebook  Kei Tof! 

Joszy schreef op 22-09-2024 om 19:57:

[..]

Leuk! Ik las ergens dat je alleen positieve en vrolijke dingen mag tekenen. Dat is nogal persoonlijk natuurlijk, maar het idee is wel om iemand te laten glimlachen

Dat vind ik zo leuk, daar word ik zelf ook vrolijk van.

Ik zag laatst op een fietspad met kleurkrijt “je bent het waard” met een hartje staan, ik was een beetje somber maar die tekst vrolijkte me echt even op.
Plus ik hou van tekenen/schilderen etc. dus ik ben fan, heel leuk dit.

Joszy schreef op 22-09-2024 om 19:57:

[..]

Er wordt ook vaak met thema's gewerkt hoor. Halloween, koningsdag, herfst, winter, EK/WK, kerst, Bevrijdingsdag ect etc.

Het enige wat "men" liever niet heeft is dingen op stenen plakken die los kunnen laten, zoals oogjes.

Beterlaat2021! schreef op 22-09-2024 om 19:58:

Kijk ook eens op Facebook Kei Tof!

En op plaatselijke groepen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.