Huiskamer
Athan
18-10-2021 om 17:08
Handen vouwen
Vorige week zag ik in een museum een aantal bijbelse taferelen en ineens viel me iets op: ik vouw mijn handen anders dan zoals ik het op de schilderijen zag! Als ik mijn handen vouw, dan zit mijn rechterduim boven (en mijn linkerpink dus onder). Ik heb geprobeerd om het andersom te doen, maar dat voelt echt heel erg gek.
Ik vraag me af: is dat omdat ik rechtshandig ben? Maar dan zouden de mensen op de schilderijen allemaal (of bijna allemaal, want ik heb ze niet allemaal bestudeerd) linkshandig zijn en dat klinkt niet logisch.
Dus: hoe doen jullie het? En zijn jullie links- of rechtshandig?
Peiling
Als ik mijn handen vouw, dan zit mijn
Schemerlampje
18-10-2021 om 17:58
Ik had al wel gestemd, maar nog niet gezegd wat.
Rechtshandig, linkerduim boven en protestant.
redbulletje
18-10-2021 om 18:02
Met de vingers in elkaar? Dan is mijn linkerduim boven en ik ben rechts.
Katholiek opgevoed maar kan me niet herinneren dat rechts of links een ding was bij de handen.
Regendrup.
18-10-2021 om 18:04
Oei ik heb verkeerd gestemd!
Mijn linkerduim zit boven, ik schrijf links (maar ben verder rechtshandig en rechtsbenig). Ik schrijf alleen met links.
Wilgenkatje-
18-10-2021 om 18:08
rechtshandig, rechterduim boven. protestant, en ik doe vooral schietgebedjes zomaar tussen de bedrijven door.
Met gevouwen handen bidden is inderdaad iets kerkelijks, in de bijbel komt het volgens mij niet voor. Daar lees je dat mensen geknield bidden, of met opgeheven handen richting de hoge.
bojoti
18-10-2021 om 18:21
Linkerduim boven en ben linkshandig. Ik heb op een katholieke basisschool gezeten en daar werd niet op gelet, moest wel rechts leren schrijven, niet grappig.
Hanke321
18-10-2021 om 18:25
Linkerduim boven, ben linkshandig. En kan de psalmen oude berijming zo opdreunen. Grefo dorp als kind.
WorldlyAnteater37
18-10-2021 om 18:48
letterkoekje schreef op 18-10-2021 om 17:23:
rechtshandig, niet gelovig, linkerduim op rechterduim.
Ik ben ook rechtshandig maar heb mijn rechterduim over mijn linkerduim..
kitchenwitch
18-10-2021 om 18:54
Linkerduim boven en ik ben linkshandig. Ik heb op een protestants christelijke school gezeten, maar kan me niet heugen dat daar op gelet werd. Ik mocht trouwens ook al links schrijven, al werd dat soms een smeerboel met vulpen.
Magnoliatakje
18-10-2021 om 19:22
Ik ben rechtshandig en heb mijn linkerduim bovenop mijn rechterduim als ik mijn handen vouw.
Herfstappeltaart
18-10-2021 om 19:27
Ik ben rechtshandig en heb de rechterduim boven en de linkerpink onder.
Perzikboom
18-10-2021 om 19:38
welke duim je boven legt als je je handen vouwt is erfelijk. Welke arm er boven zit als je je armen over elkaar doet trouwens ook.
Wilgenkatje-
18-10-2021 om 20:05
Perzikboom schreef op 18-10-2021 om 19:38:
welke duim je boven legt als je je handen vouwt is erfelijk. Welke arm er boven zit als je je armen over elkaar doet trouwens ook.
Linkerarm boven, ik ben rechts
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.