Huiskamer
Doemijdieglazenbol
29-10-2023 om 18:31
Gewoontes waarvan je blij bent dat die zijn veranderd
terwijl ik dit topic bedenk wil ik bijna een pooltje maken over wat er ter berde gebracht gaat worden, maar dat houd ik nog even in.
Van welke gewoontes waarmee je bent opgegroeid, ben je blij dat ze veranderd zijn?
ik trap af; als kind “moest” ik mijn ooms en tantes zoenen. Ze zijn met veel. Mijn ouders legden het bij ons en hun siblings neer. Maar als kind weet je dat je je eigenlijk moet conformeren aan die zoenen en knuffels.
ik merk dat tegenwoordig de high five bij kinderen meer default is (in mijn omgeving). En dat vind ik fantastisch! Veel minder indringend. En het smelt mijn hart toch dat de kleuter me vandaag een high five gaf, maar ook riep; ik wil een knuffel! ❤️
Herfstappeltaart
30-10-2023 om 15:14
Bananenbrood schreef op 30-10-2023 om 15:10:
[..]
Mijn punt is dat het eerst normaal was om altijd iets anders dan water te drinken bij de maaltijd. Nu zie ik dat bijna nooit meer, zeker sap is op veel plekken helemaal afgezworen.
Als jij graag koeien- of sojamelk drinkt bij je lunch vind ik dat niet raar (ik heb ook wel andere dingen om me druk over te maken ). Wat ik wel gek vond is dat water 'vroeger' bijna geen optie was.
O bedoel je het zo. Ja dat klopt wel ja. Mijn vader noemde water kanariewijn (gemeentepils)
Bakblik
30-10-2023 om 15:25
Als klein kind kreeg ik vaak bij vriendinnetjes waar ik mocht blijven eten een beker melk bij het avondeten.🤮
Vragen om iets was onbeleefd had ik geleerd dus altijd braaf opgedronken.
Nu mijn kinderen geleerd dat je altijd mag vragen om water.
Tuinfluiter
30-10-2023 om 15:27
Als bij mijn ouders iemand om water vroeg namen ze aan dat je medicijnen moest innemen. Spa rood kon nog net.
Zelf bedenk ik ook elke week een menu maar dat is elke week anders en niet jaar in jaar uit spinazie met een eitje op maandag.
Ysenda
30-10-2023 om 16:12
Caroline80 schreef op 30-10-2023 om 14:05:
Kerstkaarten versturen. Ik ben er al een aantal jaren geleden mee gestopt. En over het algemeen wordt het denk ik wel minder. Of dat denk ik alleen maar, omdat ik zelf steeds minder kaarten krijg. Ik vind de meeste kerstkaarten zo'n onzin. Je stuurt ze voor een een groot deel naar mensen die je verder nooit spreekt of mensen die je sowieso al met kerst ziet. En na kerst verdwijnen ze bijna allemaal weer bij het oud papier.
Na kerst pas?
Caroline80
30-10-2023 om 16:26
Ysenda schreef op 30-10-2023 om 16:12:
[..]
Na kerst pas?
Nee eerlijk gezegt zou ik meteen willen, maar dat vind mijn man niet goed.
watertoren
30-10-2023 om 16:29
Ik stuur ook al lang geen kerstkaarten meer. De kaarten die ik krijg bewaar ik niet maar gaan gelijk de papierkliko in. Ik doe ook niet aan een boom of ander soort kerstversieringen.
Dolfje
30-10-2023 om 17:09
Kerstkaarten verstuur ik nog wel maar wel een heel stuk minder dan 10 jaar geleden.
Vast weekmenu heb ik niet en ken ik ook niet van thuis uit maar ik laat boodschappen bezorgen dus plan wel globaal het een en ander waar ik mee kan variëren en de rest haal ik wel bij een van de drie supermarkten om de hoek.
absor
30-10-2023 om 17:23
kerstkaarten verstuur ik wel naar de 80+ ers in mijn omgeving waarvan ik weer dat ze niet kunnen terugsturen maar het wel waarderen
Dorestad
30-10-2023 om 18:19
In het huis waar ik opgroeide (en waar mijn ouders nog steeds wonen) was 1 toilet. Dat was een fiks eind bij de slaapkamers vandaan. Wij hadden daarom allemaal een po op onze slaapkamer. Het was de gewoonste zaak van de wereld om daar 's nachts op te plassen. Wat ben ik echt heel,blij dat dat niet meer hoeft
RaggedGull77
30-10-2023 om 20:31
ToetieToover schreef op 30-10-2023 om 05:51:
[..]
Prima, zoek er eentje, maar blijf lekker uit de buurt van willekeurige dames, die hoeven niet aan jouw knuffelbehoefte te voldoen. Zo komt het nu wel over, alsof je die ene bent die net te lang vasthoudt bij het begroeten. 🤢
Ik houd inderdaad wel van een stevige knuffel die wel even mag duren. Ik hield ook altijd wel van een slow dance, want dat is feitelijk een knuffel van vier minuten of zolang als het liedje duurt. Jammer dat dat er een beetje uit is en dat mensen dat tegenwoordig niet meer doen.
Dolfje
30-10-2023 om 21:19
KipFritesAppelmoes schreef op 30-10-2023 om 20:31:
[..]
Ik houd inderdaad wel van een stevige knuffel die wel even mag duren. Ik hield ook altijd wel van een slow dance, want dat is feitelijk een knuffel van vier minuten of zolang als het liedje duurt. Jammer dat dat er een beetje uit is en dat mensen dat tegenwoordig niet meer doen.
Ben jij Walter?
RaggedGull77
30-10-2023 om 21:22
Dolfje schreef op 30-10-2023 om 21:19:
[..]
Ben jij Walter?
Nee, en ik ken ook niemand die Walter heet. Vanwaar deze vraag?
Marie111
30-10-2023 om 21:32
Over water drinken en niet aanbieden. Ik denk dat water drinken vroeger als armoede werd gezien.
Peaches
30-10-2023 om 21:33
KipFritesAppelmoes schreef op 30-10-2023 om 20:31:
[..]
Een knuffel moet van twee kanten komen hè.. hou je dat wel een beetje in de gaten?
Dolfje
30-10-2023 om 21:33
KipFritesAppelmoes schreef op 30-10-2023 om 21:22:
[..]
Nee, en ik ken ook niemand die Walter heet. Vanwaar deze vraag?
Vaste B&b vol liefde kijkers zullen mij wel begrijpen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.