Huiskamer
Anouk1234
12-11-2023 om 18:31
Geen tv meer te koop
Ik bedacht me net dat er in het dorp waar ik woon (50.000 inwoners) met het failliet gaan van de bcc niet eens meer een winkel in mijn dorp zit waar je een tv kunt kopen.
Op zich geen probleem om een tv online te kopen, maar toch wel bizar.
Hebben jullie nog dingen die in het verleden wel gewoon te koop waren in jullie woonplaats en nu niet meer?
BlairW
12-11-2023 om 23:13
Hier een stad met ongeveer 20.000 inwoners. Ik dacht ook dat je hier geen tv meer kon kopen. Maar er zit hier nog een Makro Dus hier wel gewoon nog!
Moirmel
13-11-2023 om 06:13
Vind het wel wat lullig als mensen stellen dat er niets meer is in hun dorp en vervolgens schrijven dat ze drie of vijf kilometer verderop nog terecht kunnen in een ander dorp.
Dat zijn toch geen onoverkomelijke afstanden?
PerfumedAlpaca84
13-11-2023 om 06:20
nee, dat dacht ik ook al. Ik heb in een stad gewoond in een wijk die ongeveer zo ver van het centrum (en dus alle winkels) lag.
Beerlover
13-11-2023 om 06:33
Herenkledingzaken, budgetwinkel, Wereldwinkel (had heerlijke wijn). Wel struikel je over de talloze kappers en tentjes waar je wat kunt eten en drinken.
BlairW
13-11-2023 om 06:44
Beerlover schreef op 13-11-2023 om 00:23:
let me guess. Vianen?
Ja (hoef & haag, maar beschouw ik als Vianen), sowieso slecht gesteld hier. Veel leegstand in het centrum. Alleen de HEMA en Kruidvat zijn handig. Shoeby gaat ook al sluiten las ik nu. Blijft weinig over. Ja, de zoveelste sportschool en kapper. Maar ook die houden het niet lang vol. Gelukkig genoeg uitwijkmogelijkheden
Bakblik
13-11-2023 om 06:56
Moirmel schreef op 13-11-2023 om 06:13:
Vind het wel wat lullig als mensen stellen dat er niets meer is in hun dorp en vervolgens schrijven dat ze drie of vijf kilometer verderop nog terecht kunnen in een ander dorp.
Voor jou niet blijkbaar. Voor mij wel. Ik rijd met medische reden geen auto waardoor ik alles op de fiets moet doen of moet laten bezorgen. De plaatselijke electronicawinkel bezorgd grote dingen als een koelkast of tv wel, de strijkbout of mixer passen in mijn fietstas. De bij de Blokker aangeschafte strijkplank heb ik lopend naast mijn fiets thuis gekregen maar voor ouderen wordt dat wel een dingetje.
Loezzie
13-11-2023 om 07:13
ik heb eigenlijk niets bij te dragen, want ik woon in een grote stad waar alles te koop is.
Maar het feit dat winkels verdwijnen is ook het gevolg dat niet alles in de winkel te verkrijgen is en mensen dus online moeten kopen.
Ik wilde laatste een simpele maar niet te simpel, staafmixer kopen. Daar moest ik 3 winkels vooraf en toen ze de dame van de Blokker ' die kunt u beter online bestellen'. Een volgende keer bestel ik dan in 1x online.
lientje69
13-11-2023 om 07:20
Is toch gewoon een feit? Er is hier in het dorp zelf niets meer. En als je oud bent of geen auto hebt, kom je midden in de polder in herfst of winter niet ver hoor . Er rijdt geen ov hè.
Maar de mededeling an sich is gewoon een feit. Niks meer. Niks minder
Evaluna
13-11-2023 om 07:26
Hier 10000 inwoners en juist afgelopen jaar veel verdwenen. Een schoenenwinkel, groenteboer, bakker, 2 bloemenwinkels, wolwinkel, kapper, handwerkwinkel... Echt veel. Er is een poolse supermarkt voor terug en er opent nu een sushi zaak.
Er zijn nog wel winkels over maar het wordt karig. En even de bus naar een andere plaats valt niet mee, want daar is ook op bezuinigd.
GroenTuintje
13-11-2023 om 07:31
Wandelvrouwtje schreef op 13-11-2023 om 06:20:
nee, dat dacht ik ook al. Ik heb in een stad gewoond in een wijk die ongeveer zo ver van het centrum (en dus alle winkels) lag.
Ja Vinex-wijken bijv. Die liggen een aantal kilometers verder van een stad of dorp. Dus je zal altijd een stukje moeten rijden
GroenTuintje
13-11-2023 om 07:32
lientje69 schreef op 13-11-2023 om 07:20:
[..]
Is toch gewoon een feit? Er is hier in het dorp zelf niets meer. En als je oud bent of geen auto hebt, kom je midden in de polder in herfst of winter niet ver hoor . Er rijdt geen ov hè.
Maar de mededeling an sich is gewoon een feit. Niks meer. Niks minder
Ik neem aan dat zo’n winkel ook wel bezorgen kan.
GroenTuintje
13-11-2023 om 07:33
Loezzie schreef op 13-11-2023 om 07:13:
ik heb eigenlijk niets bij te dragen, want ik woon in een grote stad waar alles te koop is.
Maar het feit dat winkels verdwijnen is ook het gevolg dat niet alles in de winkel te verkrijgen is en mensen dus online moeten kopen.
Ik wilde laatste een simpele maar niet te simpel, staafmixer kopen. Daar moest ik 3 winkels vooraf en toen ze de dame van de Blokker ' die kunt u beter online bestellen'. Een volgende keer bestel ik dan in 1x online.
Ja online maar niet bij die Blokker, sowieso een rotwinkel geworden, ze hebben zo vaak niks daar wat ik zoek
BlairW
13-11-2023 om 07:37
GroenTuintje schreef op 13-11-2023 om 07:33:
[..]
Ja online maar niet bij die Blokker, sowieso een rotwinkel geworden, ze hebben zo vaak niks daar wat ik zoek
Hier hetzelfde, wij hebben de slogan dan ook al aangepast naar “Blokker heeft het niet in huis”. Hij is hier weg gegaan en sinds een tijdje weer terug. Nou, ik ben er nog nooit geweest want ze hebben het toch niet.
Schommelstoel
13-11-2023 om 08:07
Ja, dit.
Ik woon in een kleine stad (70.000 inw.) en moet voor winkels als een bouwmarkt, groenteboer, elektronicazaak, etc. naar de andere kant van de stad en dat is ook 4 á 5 km fietsen.
Dan hebben we het natuurlijk niet over een supermarkt. Als ik in een klein dorp woonde, zou ik die iets dichterbij ook handiger vinden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.