Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Geen tv meer te koop

Ik bedacht me net dat er in het dorp waar ik woon (50.000 inwoners) met het failliet gaan van de bcc niet eens meer een winkel in mijn dorp zit waar je een tv kunt kopen. 
Op zich geen probleem om een tv online te kopen, maar toch wel bizar. 

Hebben jullie nog dingen die in het verleden wel gewoon te koop waren in jullie woonplaats en nu niet meer?

Toen we hier 7 jaar geleden kwamen wonen, waren er 2 sportartikelenwinkels. Nu allebei weg...

De Keurslager, groentenwinkel, elektronicawinkels, sportwinkels en de speelgoedwinkel zijn allemaal weg helaas. Best jammer. 

Och, ik ken een dorp waar vrijwilligers zelf een supermarkt zijn gestart omdat er geen een winkel meer was, dan valt het niet kunnen kopen van een tv , die je eens in de zoveel jaar nodig hebt wel mee

En echte schoenenwinkel hebben we hier jaren niet gehad.  Nu heeft een damesmodewinkel en een herenwinkel er wat schoenen bij.  Voor een uitgebreide collectie of schoenen voor de moeilijke voet moet je verder weg. 

Anouk1234

Anouk1234

12-11-2023 om 19:01 Topicstarter

_Audrey schreef op 12-11-2023 om 18:44:

De Keurslager, groentenwinkel, elektronicawinkels, sportwinkels en de speelgoedwinkel zijn allemaal weg helaas. Best jammer.

Maar ik neem aan dat je nog steeds groente en vlees kunt kopen in je woonplaats. Ik bedoel producten die je er helemaal niet meer kunt kopen. Niet het verdwijnen van speciaalzaken.

Er zijn toch tig dorpen waar je geen tv in een winkel kan kopen.

In mijn dorp met een kleine 20.000 inwoners kan je zo'n beetje alles kopen wat je wilt. Ook een goede witgoedwinkel, waar je dus ook TV's kunt kopen.

TO, het kan zijn dat de Mediamarkt die BCC winkel over neemt.

Treurniet schreef op 12-11-2023 om 19:14:

Er zijn toch tig dorpen waar je geen tv in een winkel kan kopen.

Idd. Zelfs dorpen zonder bakker of supermarkt. Daarvoor moet men echt een dorp verder zijn. 

Anouk1234 schreef op 12-11-2023 om 19:01:

[..]

Maar ik neem aan dat je nog steeds groente en vlees kunt kopen in je woonplaats. Ik bedoel producten die je er helemaal niet meer kunt kopen. Niet het verdwijnen van speciaalzaken.

Oh zo. Nou, dan geen sportspullen, tv's e.d. en speelgoed meer 

Anouk1234

Anouk1234

12-11-2023 om 19:48 Topicstarter

Tuinplant schreef op 12-11-2023 om 19:15:

In mijn dorp met een kleine 20.000 inwoners kan je zo'n beetje alles kopen wat je wilt. Ook een goede witgoedwinkel, waar je dus ook TV's kunt kopen.

TO, het kan zijn dat de Mediamarkt die BCC winkel over neemt.

Nee in mijn dorp wordt de bcc niet overgenomen door mediamarkt. 

Ik kan ook heus wel zonder een winkel die tv's verkoopt. Maar vind het gewoon bijzonder dat dat in een dorp van 50.000 inwoners al niet meer te koop is.

Wij hebben hier in het dorp helemaal  niks meer. Toen  we hier kwamen wonen was er nog een café/ snackbar, bakker met supermarktje, school, kleding en cadeauwinkel , brommer zaak en 2 garages waar je ook kon tanken. Inmiddels,  niks , nada , noppes.
Gelukkig op 5 km afstand  een winkelcentrum  waar we het meeste wel kunnen  kopen. Maar in elke regio zit wel een mediamarkt, en anders kan jd die tv wel online kopen.  Zo gaat het tegenwoordig  gewoon. Mensen kopen veel online  en dan verdwijnen fysieke winkels. 

voor zo'n 'dorp' (ik zie dat als een stad, maar ja) is het idd wel armoe troef. Stad dichstbij heeft minder inwoners, maar heeft nog wel 3 winkels waar je tv ed kan kopen. 

Wij hebben geen Vero Moda meer in het centrum. Die mis ik wel. Only is toch niet hetzelfde en die winkel is kleiner. En een recreatiezwembad, we hebben alleen nog sportzwembaden. Gelukkig wordt daar een nieuwe voor gebouwd. 

GroenTuintje schreef op 12-11-2023 om 19:30:

[..]

Idd. Zelfs dorpen zonder bakker of supermarkt. Daarvoor moet men echt een dorp verder zijn.

Wat een armoe.

Rockstar schreef op 12-11-2023 om 20:26:

[..]

Wat een armoe.

jij bent nooit in een klein dorp geweest? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.