Huiskamer
JtM
03-07-2023 om 14:43
Gebruik jij nog washandjes?
Even een lekker luchtig topic op de maandagmiddag!
Ik las van het weekend een artikel wat ik op Facebook voorbij zag komen dat er steeds minder mensen washandjes gebruiken onder de douche.
Blijkbaar gebruiken voornamelijk mensen van middelbare leeftijd (en ouder) nog washandjes en de jongere garde niet meer.
Vriend (eind 30) en ik (begin 30) gebruiken iedere dag als we onder de douche staan een washandje. We hebben allebei het gevoel alsof we zonder washandje minder goed schoon worden. Plus, met een washandje heb je meer wrijving waardoor we het idee hebben viezigheid goed te kunnen 'schrobben'.
Doucheschuim en douchegel schuimt ook beter met een washandje.
We nemen ze ook mee als we op vakantie gaan.
Goed, wij zijn dus duidelijk team washandje!
Ik ben wel benieuwd of jullie ook een washandje onder de douche gebruiken?
Peiling
Gebruik jij een washandje onder de douche?
Yumi
04-07-2023 om 11:26
Moirmel schreef op 04-07-2023 om 08:37:
[..]
Sorry maar met tweemaal per dag te douchen, zeker met washandje en zeep, haal je heel je natuurlijke bescherming om zeep.
Dat is net de reden waarom je direct begint te stinken als je een beetje zweet.
Waar lees jij dat ik 2 keer per dag douche en een washandje met zeep gebruik? En stinken doe ik ook niet
Layka.12
04-07-2023 om 11:48
Moirmel schreef op 04-07-2023 om 03:33:
[..]
Wat is een fluff?
Een soort spons, wat douchecreme er op en het schuimt heerlijk.
Duufje
04-07-2023 om 11:53
watertoren schreef op 03-07-2023 om 15:05:
Ja, ik gebruik wel een washandje onder de douche en neem elke dag een schone. Als ik op vakantie ga neem ik wegwerpwashandjes mee.
Dit
Ik hou van washandjes
Saffron
04-07-2023 om 12:32
ik gebruik ze hooguit bij de wasbak als ik me opfris of bij reinigen van mijn gezicht. In de douche vind ik het niet nodig, ik lig niet dagelijks in de modder te rollen ofzo.
Cindy79
04-07-2023 om 18:25
Ik gebruik ook washandjes bij de wastafel.
En onder de douche een fuffie spons, en in sponzen maar.
alhambra
04-07-2023 om 18:30
Ik neem ze ook mee op vakantie. Op dagen dat ik niet douche gebruik ik er 2 per dag.
Dus een flinke stapel in de koffer en dan halverwege wassen.
Moirmel
04-07-2023 om 23:12
Yumi schreef op 04-07-2023 om 11:26:
[..]
Waar lees jij dat ik 2 keer per dag douche en een washandje met zeep gebruik? En stinken doe ik ook niet
Sorry, maar dat was meer een reactie op de quote die jij aanhaalde, niet op jezelf.
@Layka.12:
Bedankt, had er nog nooit van gehoord.
Mammoet
04-07-2023 om 23:39
Gebruik ze zelf heel weinig, voornamelijk als ik dagen op slippers loop en mijn voeten goed gepoetst moeten worden. Of soms om even wat te scrubben. Mijn man gebruikt ze dagelijks voor t slapen asn de wastafel. Maar ook niet bij het douchen.
Mischa83
04-07-2023 om 23:46
Hier ook geen fan van washandjes en zeep! Sinds ik daar mee gestopt bent is mijn huid niet meer droog. Dus hoef ik ook geen smeersels meer voor te gebruiken.
Mijn kinderen gebruiken ze wel veel en graag dus heb een hele stapel in omloop.
Kersje
05-07-2023 om 11:35
Moirmel schreef op 04-07-2023 om 23:12:
[..]
Sorry, maar dat was meer een reactie op de quote die jij aanhaalde, niet op jezelf.
@Layka.12:
Bedankt, had er nog nooit van gehoord.
Jouw reactie was op mij gedoeld, maar nergens heb ik geschreven dat ik 2x per dag met zeep douche natuurlijk
Biebel
05-07-2023 om 11:46
Ik gebruik ze af en toe, als ik aan de wasbak iets wil opfrissen zoals mijn voeten na een dag blootsvoets.
Maar. Mijn moeder heeft me geleerd dat het washandschoentjes zijn. Aan jullie reacties te zien was dat dus ook weer een typisch eigen verzonnen woord. Bedankt mam, daarom keek de mevrouw van de Hema raar toen ik ze daar jaren geleden niet kon vinden!
Herfstappeltaart
05-07-2023 om 13:05
Biebel schreef op 05-07-2023 om 11:46:
Ik gebruik ze af en toe, als ik aan de wasbak iets wil opfrissen zoals mijn voeten na een dag blootsvoets.
Maar. Mijn moeder heeft me geleerd dat het washandschoentjes zijn. Aan jullie reacties te zien was dat dus ook weer een typisch eigen verzonnen woord. Bedankt mam, daarom keek de mevrouw van de Hema raar toen ik ze daar jaren geleden niet kon vinden!
Yumi
05-07-2023 om 13:15
Biebel schreef op 05-07-2023 om 11:46:
Volgens mij is dat geen verzonnen woord, familie in Brabant gebruikt het ook
GPH
05-07-2023 om 13:44
Ik gebruik altijd washandjes. Kan je je toch veel beter mee wassen!?
Op vakantie neem ik wegwerpwashandjes mee.
Biebel
05-07-2023 om 17:24
Yumi schreef op 05-07-2023 om 13:15:
[..]
Volgens mij is dat geen verzonnen woord, familie in Brabant gebruikt het ook
dé is wél woar ons-mam wont.
Dat de mevrouw van de lokale hema dat dan niet begrijpt, dat dialect
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.