Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

03-07-2023 om 14:43

Gebruik jij nog washandjes?

Peiling

Gebruik jij een washandje onder de douche?
161 stemmen
51%
49%

JtM

JtM

03-07-2023 om 15:41 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 03-07-2023 om 15:05:

[knip]

Wij gebruiken thuis allemaal washandjes, voel me niet "schoon" met enkel wat badschuim op je hand en dat over je lijf masseren..dat werkt toch niet?

Precies dit! Ik ben ook benieuwd hoe de mensen dit doen die geen washandjes gebruiken. 

Coreopsis schreef op 03-07-2023 om 14:55:

Niet onder de douche. Wel bij de wastafel. Wat moet ik nu kiezen?? #keuzestress

Geldt ook van mij, gaat gezichtsreiniger op elke avond. En als me een beetje in het zweet gefietst/gelopen heb, fris ik me op met ren washand bik de wastafel. Bij serieus gezweet, stap ik onder de douche, met een stuk zeep.

JtM schreef op 03-07-2023 om 15:41:

[..]

Precies dit! Ik ben ook benieuwd hoe de mensen dit doen die geen washandjes gebruiken.

Een (enigzins ruwe) washand heeft ook nog een soort van scrubbende werking; heb ik echt het gevoel vet, losse huidcellen en vuil weg te poetsen. En als bijkomend voordeel; ik denk dat ik minder wasgel nodig heb.

Douchen zonder washand, ik heb ze wel liggen voor aan de wastafel. En onder de douche hoe heet zo'n ding. plastic frummel floof pluf ding. Totaal niet hygenisch natuurlijk want gebruik zo'n ding totdat die uit elkaar valt. Maar schuimt veel beter dan een washand.

Ja hoor. Onder de douche altijd en aan de wastafel ook. Ik heb er een berg. Maar ik hoor dan ook onder de categorie ouderen 

Ik heb ook het gevoel dat het schoner wordt met douchegel op een washand en dan over je lijf, ipv douchegel in je hand en dan over je lijf. En het scrubt een beetje idd. Zo'n douchepuff (of hoe het ook heet) vind ik niet hygiënisch, washandje gaat na gebruik in de was.

Hier ook een washand, maar ik ben bejaard van binnen dus misschien komt het daardoor

Ik gebruik ze onder de douche, maar ik douche nog maar twee keer per week om mijn energie te sparen. Dus de andere dagen even een vlugge washand aan de wastafel en ik zou echt niet weten hoe ik dat zonder zou moeten doen.

Coreopsis schreef op 03-07-2023 om 14:55:

Niet onder de douche. Wel bij de wastafel. Wat moet ik nu kiezen?? #keuzestress

Ik ook . Douche ook niet elke dag.Werd door dermatoloog afgeraden.

ik gebruik wel washandjes, maar niet onder de douche. Ik douche elke dag, en soms af en toe een washandje bij de wastafel om iets extra op te frissen.

Yumi schreef op 03-07-2023 om 15:22:

[..]

Een van mijn vriendinnen zei ook dat ze geen washandjes gebruikt, dacht later hoe dan? Even opfrissen voor je de deur uitloopt betekent dan weer onder de douche?

Ik douche 2x per dag (na opstaan en voor naar bed gaan), ongeveer 5 minuten per keer. 1x per week wat langer als ik mijn haren moet wassen. 

Ik heb ze lang niet gebruikt, maar tegenwoordig gebruik ik weer washandjes, onder de douche en aan de wastafel. Best wel fijn eigenlijk. Eerst had ik altijd zo'n plastic fluffy-ding, dat schuimt wel veel lekkerder.

Zeker gebruik ik een washandje. En ben 31. 
Toevallig jaren geleden een heel gesprek gehad hierover op de sport die ik toen deed (waar gedoucht werd) en ik nam altijd een washandje mee. Volgens die vrouw (stuk ouder dan ik) was ik echt de enige die dat deed. 

TanSwallow86

TanSwallow86

03-07-2023 om 17:15

Lollypopje schreef op 03-07-2023 om 16:18:

Hier ook een washand, maar ik ben bejaard van binnen dus misschien komt het daardoor

Ik gebruik ze onder de douche, maar ik douche nog maar twee keer per week om mijn energie te sparen. Dus de andere dagen even een vlugge washand aan de wastafel en ik zou echt niet weten hoe ik dat zonder zou moeten doen.

Hier hetzelfde qua douchen. Ook al heb ik een stoel in de douche. Het vreet energie doe ik amper heb door chronische pijnklachten 

JtM schreef op 03-07-2023 om 15:41:

[..]

Nou gewoon met mijn handen, ik ben niet zo vies dat ik het vuil van  mijn lijf moet schrobben met een washandje.

Heb er nog wel een paar maar gebruik die hooguit om op mijn ogen te leggen als ik verrek van de koppijn.

Zilver_gray schreef op 03-07-2023 om 15:05:

Grappig, toevallig dacht ik er laatst nog aan; we gaan binnenkort op vakantie; dus weer washandjes meenemen. Dat hebben ze niet in de hotels.

Wij gebruiken thuis allemaal washandjes, voel me niet "schoon" met enkel wat badschuim op je hand en dat over je lijf masseren..dat werkt toch niet?

Laatste keer dat ik een washand heb gezien was bij mijn ouders thuis. Gewoon wat badschuim op m'n hand en poetsen maar. Werkt prima. Maar er valt toch ook weinig te schrobben? Is niet zo dat ik door modder rol wat er weer afgeschobt moet worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.