Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ga ik dit zeggen?

Ik was laatst jarig. Vier vriendinnen hadden gevraagd of ik een elektrisch dekentje wat vond. Eerst twijfelde ik maar toen zei ik dat het me misschien toch wel wat leek. Dus gaven ze me vandaag dat dekentje. Heel lief natuurlijk. 
Maar... het wordt niks: door mijn frozen shoulder kan ik hem niet om mijn schouders slaan (auw pijn!). En sowieso is het ding schikken pijnlijk want moet met twee armen. Nou dan om mijn voeten en benen geprobeerd. Ja lekker warm maar niet behaaglijk want mijn achterkant blijft koud, wat ik een heel onaangename combi vind. Dat laatste omdat ik hem voor mijn computer moet gebruiken want op de bank moet ik heel ingewikkeld iets doen om hem in het stopcontact te krijgen. Ik zou iemand kunnen vragen dat voor me te doen maar dan moet de bank weer terug en blijf ik met een deken op mijn bank zitten die totaal niet past bij mijn bank en een behoorlijke ergernis zou zijn.
Ja een ingewikkeld verhaal en lijkt ondankbaar maar ik vind het wel heel lief van ze natuurlijk dat ze er over hebben nagedacht want ik heb een raar soort huis dat moeilijk verwarmd wordt. 
Nu zit ik met een groot niet goedkoop ding wat ik niet gebruik
Nu mijn vraag: ze hebben niet gezegd 'je mag het nog ruilen' dus miss hebben ze geen bon meer. Zal ik het tegen ze zeggen, uit mijzelf dan. Mochten ze het vragen dan leg ik het bovenstaande diplomatiek uit. 

Ze zullen de bon vast nog wel hebben. En als het online is besteld is er ook nog een bon. 

Ik zou het ook aangeven. Maar ik denk ook dat er best wat praktische oplossingen zijn voor de zaken die je benoemd. Voor de bank zou je bijvoorbeeld een verlengsnoer kunnen gebruiken. 

Je hebt het dekentje pas een dag, dus misschien moet je er even mee leren omgaan. Maar als je het echt niet ziet zitten dan maar even door de zure appel heen bijten en het vertellen. Ze wilden je niet opzadelen met iets dat in de kast gaat liggen verstoffen.

Lexus

Lexus

02-01-2024 om 17:21 Topicstarter

Ja jullie hebben gelijk, ik zie het nog twee dagen aan om oplossingen te vinden. En ze hebben hem vast besteld dus dan heb je automatisch een bon

Op een elektrisch apparaat zit minimaal 'n jaar garantie, dus dan heb je de bon sowieso nodig. Als de deken online is bestelt dan moet hij vaak retour in de originele verpakking, en retour labels. Misschien is het belangrijk om vriendinnen alvast in te lichten over je twijfels, voordat het e.a. bij het oud papier ligt?

-zo’n deken is ook fijn om je bed op te warmen.
-Misschien kun je er een (druk) knoopje op zetten zodat je hem makkelijker om kunt slaan?
-Als je een kat in huis hebt dan kan ik je nu al vertellen dat die deken binnen 2 dagen niet meer van jou is 

ik mis nog iets...nl het product is nu gebruikt en uit verpakking gehaald. Kan dit nog wel geruild worden? Dus die twee dagen extra gebruiken zou ik niet aanraden om die reden

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

02-01-2024 om 18:38

Valentijn101 schreef op 02-01-2024 om 18:34:

-Misschien kun je er een (druk) knoopje op zetten zodat je hem makkelijker om kunt slaan?
-Als je een kat in huis hebt dan kan ik je nu al vertellen dat die deken binnen 2 dagen niet meer van jou is

Dat kan ik beamen. Ik heb ook een electrische deken gekregen maar ik ben enorm warmbloedig dus gebruik hem nooit. De kat is er erg blij mee.

Ik zou zeggen, als het vriendinnen zijn, eerlijk zeggen dat het helaas toch niet werkt voor jou, hoe lief ook bedoeld. Maar, even aankijken en wellicht aan de katten geven is ook een optie natuurlijk!Mss wel een betere.

Lexus

Lexus

02-01-2024 om 18:59 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 02-01-2024 om 18:36:

ik mis nog iets...nl het product is nu gebruikt en uit verpakking gehaald. Kan dit nog wel geruild worden? Dus die twee dagen extra gebruiken zou ik niet aanraden om die reden

Ja maar de verpakking was een gewone plastic zak, die heb ik nog. Maar ze hadden al een tijdje in huis denk ik, want het kwam maar niet van een afspraak.

Lexus

Lexus

02-01-2024 om 19:01 Topicstarter

Valentijn101 schreef op 02-01-2024 om 18:34:

Nee geen kat, maar knoopje gaat niet werken ben ik bang, dan doet het nog veel pijn in mijn schouder. Ik ben blij als ik mijn shirt en bh aan heb op een dag. 

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

02-01-2024 om 19:09

Misschien een domme opmerkingen want ik heb geen deken

maar als je de deken op bed legt kun je er toch warm op liggen
Desnoods beetje lager voor je schouder

ik zou het wel zeggen. En als ik je vriendin was zou ik het enorm waarderen dat je het eerlijk zei. 
Want dan weet ik van je frozen shoulder. En dan begrijp ik heus wel dat sommige dingen die als idee handig of fijn lijken, in praktijk soms tegen kunnen vallen. Dus gewoon aangeven. Er zijn heel veel soorten warmtedingen tegenwoordig. Misschien is er iets anders dat wel bij je past. 

Sterkte met je herstel.

Lexus schreef op 02-01-2024 om 18:59:

[..]

Ja maar de verpakking was een gewone plastic zak, die heb ik nog. Maar ze hadden al een tijdje in huis denk ik, want het kwam maar niet van een afspraak.

Oh, dan is het waarschijnlijk te laat. Ik zou dan toch bellen en het uitleggen. Ze hebben er geld aan uitgegeven, maar met de intentie jou er blij mee te maken. Dus liever laten weten en dan zelf iets leuks halen of bijv een gezamenlijk uitje van dat bedrag

verpakking wel/niet in goede staat aanwezig mag trouwens geen belemmering zijn voor het retourneren (binnen de termijn) volgens mij: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mag-je-een-artikel-terugsturen-zonder-originele-doos

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.