Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

17-02-2024 om 12:14

Een 🌞 zaterdagmiddag vraagje

Wat was jou leukste kinderboek?


Roos55 schreef op 17-02-2024 om 14:37:

Pinkeltje 🧡

Oja uiteraard Pinkeltje

En suske&wiske

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

17-02-2024 om 14:52

En de film van Chrristiane F 
David Bowie 🧡 
Maar das een ander vraagje

Veel titels die hier voorbij komen ken ik wel van naam omdat ik die boeken ooit gekregen heb met kinderverjaardagen maar heb ze nooit gelezen. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik geen boeken wilde voor mijn verjaardag. Het enige wat bik als kind wel las waren strips en de boeken van Pietje Bel. De strips vooral van Billy en Bessie Turf.

Auwereel schreef op 17-02-2024 om 14:09:

"Ernstjan en Snabbeltje" van Jaap ter Haar
"De wind in de wilgen" van Kenneth Grahame
Allerlei paardenboeken
Dolle tweeling etc

Edit: "Onder moeders vleugels" van Louisa May Alcott, tranen!

Vind het wel een mooie vraag voor de zaterdag, ik ging dan naar de bibliotheek èn mijn zakgeld uitgeven bij het boekenkraampje van de markt. En dan de rest van de zaterdag lezen!

Ach ja...Ernstjan en Snabbeltje!

Miraval schreef op 17-02-2024 om 14:41:

De moeder van David S
Geef me de Ruimte
Hasse Simonsdochter
Puddingtarzan
Het verrotte leven van Floortje Bloem
Kruistocht in Spijkerbroek
De triomf van de verschroeide aarde
Het rad van Fortuin
Jan Rap en zijn maat

De moeder van David S, Jan Rap en Floortje bloem zou ik geen kinderboeken willen noemen.

Herfstappeltaart schreef op 17-02-2024 om 15:16:

[..]

De moeder van David S, Jan Rap en Floortje bloem zou ik geen kinderboeken willen noemen.

Dat zou ik ook zeggen. Op zich mooie boeken maar dan wel pas vanaf een jaar of 15. Bij de kinderboeken denk ik meer aan Heidi, Wipneus en Pim en Pinkeltje. 

Pluk van de Petteflet , Kruistocht in spijkerbroek ,  Sjakie en de chocoladefabriek , De brief voor de koning , Pinkeltje , Jip en Janneke , Minoes .

ohw ja Pluk Die had ik zelf niet maar is voorgelezen op school. 

Pluk vd Petteflet! Ik ben dit boek nu aan het voorlezen aan mijn kinderen, erg leuk! Ik vind het zelf het leukst denk ik 🙈

Reis door de nacht van Anne de Vries
Holland onder het hakenkruis van Piet Prins.  Verder van Piet Prins alle boeken,  Snuf de hond serie,  Sheltie serie,  4 vrienden serie. Verhalen van de tweelingbroers van Tonke Dragt
De boeken van J.B. Schuil 
De vijf serie.  Kameleonserie.  En ga maar door.  Elke week bibliotheek en elke week 2x bibliobus

Onderbouw basisschool: Piggelmee, de boeken kon je sparen bij DE.
Bovenbouw: alles van Thea Beckman. 
Oorlogswinter van Terlouw en meerdere keren herlezen: de  wereld van Beer Ligthart. Weet de schrijver niet meer /edit: Jaap ter Haar

Op de middelbare school ging ik al van nederlandse literatuur houden en als puber maakte vooral Hella Haasse veel indruk. En Tolstoi.

kameleon-serie
pinkeltje
heidi

tjonge, rest zou ik niet weten. Ik heb de hele bieb wel gelezen. 

Herfstappeltaart schreef op 17-02-2024 om 15:16:

[..]

De moeder van David S, Jan Rap en Floortje bloem zou ik geen kinderboeken willen noemen.

Zijn toch boeken voor tieners?

Nou ja ik heb "Het" van Stephen King voor het eerst gelezen toen ik 12/13 was sus misschien is mijn voorkeur niet representatief. 

mut

mut

17-02-2024 om 17:37

Miraval schreef op 17-02-2024 om 17:22:

[..]

Zijn toch boeken voor tieners?

Nou ja ik heb "Het" van Stephen King voor het eerst gelezen toen ik 12/13 was sus misschien is mijn voorkeur niet representatief.

Zo heb ik Anna Karenina gelezen toen ik een jaar of 12/13 was. Had die vakantie al mijn eigen boeken al uit. Dat ik toen ook de Angélique serie al las is misschien ook wat vroeg.

Ik was en ben dol op lezen, maar favoriet waren: 
Boeken van Annie MG Schmidt 
Boeken van Jan Terlouw
Boeken van Roald Dahl
Kameleon serie
Olijke tweeling
De dolle tweeling 
Iets met een drieling
Manege Picadero serie, gaat over paarden. Hier hadden wij vroeger boekjes van thuis, laatst nog een exemplaar gevonden bij verhuizen van ouders. Kent iemand dit?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.