Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

07-01-2024 om 12:07

Een koud zondag vraagje 😀

Gaan jullie nog schaatsen?

_Audrey schreef op 07-01-2024 om 12:31:

Nee, ik kan helemaal niet schaatsen.

Ik ook niet en dat wil ik ook zo houden

Ik heb het nóóit leuk gevonden. Een jeugdtrauma, van die houten 'zwik-schaatsjes' met zo'n oranje lint/bandje.  En dan bevroren vingertjes.  Nee, nooit leuk gevonden.

Bovendien ligt er hier geen ijs.

Mijn man heeft net wat plantenrommel uit de sloot getrokken voor een ijsbaantje.

Nee. Ik durf het niet, te bang om te vallen. Ik ga zelfs niet met schoenen op het ijs. 
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan kou. 
Door fibromyalgie heb ik nu nog meer pijn...

brrr nee. Koud, hard en koud. 
Heb het idee dat het ook regiogebonden is. Hier (Limburg) is het volgens mij veel minder een ding dan in bijv. Friesland. Alhoewel ik hier in het dorp als kind wel op de vijver in het park heb geschaatst. Maar ik kijk hier uit op weilanden en die zijn meer geschikt voor skihellingkjes, een schaatsbaan lijkt me niet haalbaar.

Ik hoop echt dat de kou nog lang genoeg aanhoudt voor schaatsen op natuurijs. Als kind heb ik een paar jaar ook echt les gehad. Dus ik kan vrij goed schaatsen. (Hoewel mijn enkels niet echt meer meewerken). 
En bedankt voor de herinnering aan kwast, jammie!

Schaatsen? Op een indoorijsbaan? Weinig, ik vind het leuk voor eens in de zoveel jaar maar na 10 rondjes heb ik het wel gezien. Skaten is veel leuker, dan kun je toeren. Buiten schaatsen kan vrijwel nooit, dus dat doe ik dan ook vrijwel nooit. Ik heb niet eens schaatsen.

Vanmorgen op de ijsbaan in Rotterdam geschaatst en ik hoop op natuurijs. Ik bak er niet veel van, maar vind schaatsen bereleuk.

Nu niet meer ben bang om te vallen en een blessure op te lopen.
In mijn jeugd wel veel geschaatst, ik woonde vlak bij de uithof in Den Haag. In het winterseizoen ging ik bijna elke week met een groep vriendinnen. Ook wel op natuur ijs geschaatst maar dat lag er niet elk jaar.

Jaaah! We hebben gisteren al gekeken waar we kunnen schaatsen mocht het even goed vriezen.
De ijsbaan hier is onder water gezet en ik hoop dan ook dat hij open gaat tegen het eind van aankomende week. 
We wonen aan het water, als het echt goed vriest kunnen we ook op het open water, maar dat zal er dit jaar wel niet in zitten. 

ik vind schaatsen heerlijk om te doen. Al best vaak naar de indoor ijsbaan geweest dit jaar. Als we buiten kunnen schaatsen dan bind ik de noren weer onder. Ik hou ook van de kou dus hoop dat het doorgaat! 

Ja,want de kinderen spelen ijshockey.......Dus we zijn vaak op de ijsbaan

ik vind het leuk als er op natuurijs geschaatst kan worden, maar ik kom er zelf niet op. Maar altijd een prachtig gezicht hier op de ijsbaan, vooral die kleine kindjes. Maar ook wel dat ik van het werk kwam en dan mensen op de sloten zie schaatsen. 
Het liefst zou ik zsm weer een elfstedentocht hebben, daar heb ik goeie herinneringen aan, vooral de hele ambiance, de sfeer, het unieke eraan, de treinen vol die Leeuwarden binnenlopen, midden in de nacht. Geweldig. De laatste was afgelopen donderdag 27 jaar geleden, weet het nog allemaal wat we gedaan hebben (vooral ook 3 dagen feest gehad).

Friezinnetje schreef op 07-01-2024 om 16:53:

ik vind het leuk als er op natuurijs geschaatst kan worden, maar ik kom er zelf niet op. Maar altijd een prachtig gezicht hier op de ijsbaan, vooral die kleine kindjes. Maar ook wel dat ik van het werk kwam en dan mensen op de sloten zie schaatsen.
Het liefst zou ik zsm weer een elfstedentocht hebben, daar heb ik goeie herinneringen aan, vooral de hele ambiance, de sfeer, het unieke eraan, de treinen vol die Leeuwarden binnenlopen, midden in de nacht. Geweldig. De laatste was afgelopen donderdag 27 jaar geleden, weet het nog allemaal wat we gedaan hebben (vooral ook 3 dagen feest gehad).

Ja, ik weet dat ook nog heel goed. Het was op de verjaardag van mijn zoon, hij werd toen 4. Wij kregen 's middags veel visite. Ik zei tegen mijn man van de tv gaat echt niet aan hoor zo ongezellig. De tv is toch aan gegaan want veel mensen wilden het zien. Ik vond het een saaie verjaardag. Zoon vond het prima en was boven met kinderen aan het spelen met zijn nieuwe speelgoed. 

Wat ik me nou altijd al afvraag: wat is het verschil tussen schaatsen op bv een ondergelopen weiland en een kunstijs-schaatsbaan? Je kunt bij allebei alleen maar rondjes schaatsen. Dus waarom is dat weiland dan leuker? 

(lange tochten op natuurijs zijn natuurlijk heel iets anders, daar snap ik de charme wel van)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.