Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

drinkfontein katten

Ik zou graag een drinkfontein aanschaffen voor die zeldzame keer dat onze kater een dag alleen is( hij drinkt niet van een bakje dat er staat). Liefst van roestvrij staal.  Misschien heeft iemand een goede tip? Alvast bedankt!

Ik had er twee van keramiek toen ik nog 5 katten had. Nu heb ik een open aquarium, daar drinken ze graag uit. Die keramieken bakken vond ik lelijk maar ze waren wel goed schoon te maken. Mijn maine coon kruising maakte er wel een enorme petsbende van, vond hij leuk  .
Vooral het deel met de ribbeltjes was erg in trek, ik had dit lelijke gevaarte:

27463_PLA_Lucky_Kitty_Keramik_Trinkbrunnen_weiss_retusche_03_2.jpg

Werkte heel goed. 
Ik vind deze al iets mooier maar daar heb ik geen ervaring mee. Die heeft ook van de ribbeltjes waar het water overheen loopt. 

74765_trixie_keramiktrinkbrunnenvitalflow_hs_02a_3.jpg

Maar goed, inmiddels drinken ze dus uit het aquarium, lijkt op deze en heeft ook een pompje. En er wonen zoetwatergarnalen in:

low_iron_ultra_clear_paludariu_1630369746_b3fd3b42_progressive.jpg

Voordeel is dat ik die niet hoef schoon te maken, dat doen de garnalen en de planten. Ik vul alleen bij. 

Maanlicht

Maanlicht

21-10-2022 om 12:34 Topicstarter

haha, grappig!
Dank voor de tips alvast!

Hier ook een mini-vijver, eerst buiten en nu ook binnen (als in: grote glazen bokaal met wat grind en plantjes. Is erg in trek in tegenstelling tot de gewone drinkbakjes.

Goede tip van Toet om goed te letten op hoe makkelijk ze schoon te maken zijn, die fonteintjes. Om die reden heb ik er nooit een aangeschaft, al zien die van Toet er wel praktisch uit.  

Mijn katten vonden zo’n ding twee dagen interessant en toen was het klaar 🤪

Ik heb er twee van plastic. Ze drinken er goed van dus het belangrijkste doel is bereikt.

De een is eigenlijk een onding met schoonmaken want stomme hoekjes in het resevoir, een bassin waar toch zooi in komt en met dat water hier een kalkrand. Die gooi ik met regelmaat in de vaatwasser en eens per maand in de week met azijn. Ik haat kalk.

De ander heeft geen bassin en circuleert beter. Minder zooi, geen stomme hoekjes, en behoorlijk stil.

Van beiden vallen de kosten goed mee qua filters. Die moet je wel bijtijds vervangen.

Ik zou vooral bij reviews opletten op stomme hoekjes want ellendig om schoon te maken, en geluid. Ik moet wel zeggen dat ik in een echt eigen huis eerder zou kijken naar een minivijver/open aquarium met plantjes. Ik ga me daar eens meer over inlezen.

Wij hebben een ronde van plastic. Water stroomt dan over een schijf. De ene kater drinkt er van, maar gaat er ook gerust met z'n poten op staan.
Voor de andere kater heb ik boven in de badkamer altijd een laagje water in de gootsteen staan. 

Leuk idee van dat aquarium met garnaaltjes!

Mijn kat drinkt graag uit een vaas die in de vensterbank staat (speciaal voor dat doel gevuld met water zonder bloemen).
Maar het schijnt dat vooral de plek van belang is. Veel katten willen niet drinken op de plek waar ze eten en andersom. Heb je de drinkbak wel eens op een andere plek gehad?

Hoe drinkt hij nu dan? Geef je hem een flesje?
Ik was een keer twee nachtjes weg en had toen voor de zekerheid extra bakjes water neergezet. Normaal hebben ze een dubbele waterbak. Toen ik thuis kwam, was hun gewone waterbak leeg en hadden ze de andere bakjes door de keuken gesmeten. Sufferds.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-10-2022 om 15:53

Ik heb 2 kunststof fonteinen staan die goed gebruikt worden, maar zodra ze buiten zijn drinken ze uit een 5 liter emmertje wat er staat voor ze. 

ik heb een fontein maar mevrouw drinkt het liefste uit een glas van mij. De fontein raakt ze niet aan waar ik m ook zet. Buiten drinkt ze uit een soort windlicht. De enkele keer dat ze binnen moet blijven, zet ik een glas water neer voor madam. 

Maanlicht

Maanlicht

21-10-2022 om 18:51 Topicstarter

ik weet dat de drinkbak niet naast het etensbakje mag staan, de bakjes staan elk in een andere kamer. Poes drinkt buiten uit de vijver, en binnen enkel als hij me water in zijn drinkbakje heeft zien gieten.

145996_pla_radiosystems_petsafe_drinkwell_butterfly_trinkbrunnen_1_5l_hs_01_6.jpg

ik heb deze, de vlinder is er ondertussen afgeknauwd. Maar zonder doet ie het ook. Poes drinkt hier altijd uit en staat naast de etensbak. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-10-2022 om 19:36

bij mij staan waterbakken ook naast het voer. 

wij hebben er 1 gehad maar dat pompje maakte zo'n herrie dat we 'm na 1 avond uitgezet hebben en weer doorgegeven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.