Huiskamer
Zomer40
25-08-2024 om 21:26
Dingen waar je pas heel laat achterkwam
geïnspireerd door een filmpje en een ooit eens geopend topic jaren geleden. Ik heb hier toen vreselijk om moeten lachen.
Dingen waar je pas heel laat achterkwam…
Ik zal zelf openen:
ik kwam er pas na heel wat jaren werken in de horeca achter dat het een afkorting is: hotel, restaurant, café.
Ik kwam er gisteren achter dat de benzine dop in de opening van het klepje past, waardoor je hem dus niet kwijt kunt raken.
Waar kwamen jullie pas heel laat achter? 😀
Ysenda
27-08-2024 om 08:28
het is melk, geen meluk
Zeven, geen zeuven
Euro, geen uro
Koningin, geen konigin of konegin
Dressoir: Dresswaar ipv dreswar
Caravan: o gruwelijk de karravan, noem het dan de sleurhut
yette
27-08-2024 om 08:40
Ik kan heel goed 'wur tjes tur sjur soss' zeggen. Maar dat moet blijkbaar 'woe stasshur soss' zijn. Of zo?!
Jillz
27-08-2024 om 08:42
Grietje2 schreef op 27-08-2024 om 07:37:
De uitspraak(grap): Hoe lang is een Chinees.
Was pas 30 of zo dat ik door had dat het zijn naam was ipv van de vraag naar zijn lengte.
Haha ik heb dit dus tien keer moeten lezen, omdat ik hem dus nog steeds niet begreep waarom het niet over lengte ging. Nu wel bedankt!
SuzyQFive
27-08-2024 om 08:48
Jillz schreef op 27-08-2024 om 08:42:
[..]
Haha ik heb dit dus tien keer moeten lezen, omdat ik hem dus nog steeds niet begreep waarom het niet over lengte ging. Nu wel bedankt!
En wie is zijn vriend
Herfstappeltaart
27-08-2024 om 08:57
yette schreef op 27-08-2024 om 08:40:
Ik kan heel goed 'wur tjes tur sjur soss' zeggen. Maar dat moet blijkbaar 'woe stasshur soss' zijn. Of zo?!
Wij zeggen gewoon woestersooooos
Azalea747
27-08-2024 om 09:12
yette schreef op 27-08-2024 om 08:16:
Niet van mezelf, maar ik hoorde ooit een vader die zijn kinderen één voor één hielp met een verderkijker. Ze zeiden het allemaal zo.
Geen idee of het een inside joke of een misverstand was, maar ik vond het eigenlijk wel een mooier en beter woord voor dat ding
Volgens mij noemen alle kleine kinderen het zo, totdat ze leren dat we dus verrekijker zeggen. Inderdaad een mooi en goed woord.
alhambra
27-08-2024 om 09:25
Zo heb ik als tiener moeite gehad met het ontcijferen van het woord doodseskader in mijn teksten voor geschiedenis/in de krant??
Ik las steeds doodses-kader ipv doods-eskader.
Zusterclivia
27-08-2024 om 09:43
Mijn familie en omgeving, als mensen met een Rotterdamse achtergrond, hadden het altijd over de mart ipv markt. Ik dacht gewoon dat dát de naam was voor die grote markt en niet dat ze het gewoon verkeerd uitspraken. Daar kwam ik pas achter toen ik in een ander deel van Nederland woonde en een stel Rotterdammers kwamen vragen of er vandaag geen mart was. Collega's hadden geen idee waar het over ging, tot ik maar even toelichtte dat ze de marKt zochten.
Prachtwacht
27-08-2024 om 09:45
Ik zag een keer een oproep op FB: heeft er iemand een slanghaspel en ik las het als Slangha spel. Want dat klinkt ook wel als een bestaand spel
watertoren
27-08-2024 om 10:23
Zusterclivia schreef op 27-08-2024 om 09:43:
Mijn familie en omgeving, als mensen met een Rotterdamse achtergrond, hadden het altijd over de mart ipv markt. Ik dacht gewoon dat dát de naam was voor die grote markt en niet dat ze het gewoon verkeerd uitspraken. Daar kwam ik pas achter toen ik in een ander deel van Nederland woonde en een stel Rotterdammers kwamen vragen of er vandaag geen mart was. Collega's hadden geen idee waar het over ging, tot ik maar even toelichtte dat ze de marKt zochten.
Ik ben een echte Brabantse en wij zeggen hier ook mart.
watertoren
27-08-2024 om 10:28
Ik zei eens in een gesprek met vrienden dat ik nog nooit in Afrika was geweest. Mijn man moest lachen zei je bent al 2 keer in Afrika geweest. Ik wist niet dat Egypte in Afrika lag. Toen ik dit verhaal aan een vriendin vertelde toen zei ze van ik wist ook niet dat Egypte in Afrika ligt.
oudmaarnognietkoud
27-08-2024 om 10:30
Prachtwacht schreef op 26-08-2024 om 14:38:
hoe je onesie uit spreekt. En dus geen ‘o-nee-si” 🤣
Tot afgrijzen van mijn kinderen zeg ik "O ne sie. Eerst las ik dat per ongeluk zo en nu doe ik dat lekker expres.
Vroeger heette dat gewoon een jumpsuit. Duurde even voor ik daar achter was.
BlairW
27-08-2024 om 10:32
watertoren schreef op 27-08-2024 om 10:23:
[..]
Ik ben een echte Brabantse en wij zeggen hier ook mart.
Hier in Brabant is het d’r mert.
Mijn schoonmoeder krijgt ik gewoon niet aan d’r verstand dat het een rotonde is en geen rontonde… 🙄
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.