Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Dingen waar je pas heel laat achterkwam

Friezinnetje schreef op 26-08-2024 om 19:46:

wat uitspraken betreft hadden wij vroeger een vrouw, die bij modeshows de boel aan elkaar praatte en die noemde cowboylaarzen Ka-boeilaarzen. Vreselijk.

als je een zakje saus in de kookpan wilt hebben, doe het zakje dan tussen het deksel en de pan en trek het dan aan. Alle saus er schoon uit.

O ja! Verschrikkelijk, of koiboi laarzen.

M’n ex zei altijd rontonde ipv rotonde. Zo heb ik een miljoen voorbeelden, maar helaas offtopic 😁.

Oh wat ik ook vaak hoor; staMbeeld ipv staNDbeeld. 

Loulou39 schreef op 26-08-2024 om 21:13:

[..]

M’n ex zei altijd rontonde ipv rotonde. Zo heb ik een miljoen voorbeelden, maar helaas offtopic 😁.

volgens mij zei ik dat vroeger ook!

Auwereel schreef op 26-08-2024 om 17:18:

[..]

Dat er mensen zijn die vooral in beelden denken, dat zou ik heel vermoeiend vinden. Maar nog later heb ik ontdekt dat er mensen zijn die totaal niet in beelden denken, daar kan ik me nou niets bij voorstellen. Ik denk geen beeld bij elk woord dat ik denk, maar helemaal geen beelden? Hoe dan?

En moet je je voorstellen dat je als beelddenker (ik) een relatie hebt met een woorddenker (mijn ex). 🤪

Zomer40

Zomer40

26-08-2024 om 23:11 Topicstarter

nlies schreef op 26-08-2024 om 18:26:

Misschien beetje off topic, maar voordegenen die moeite of plezier hebben met klemtonen: hier nog wat voorbeeldjes:
https://letterdesk.nl/2019/07/de-allerleukste-bommelwoorden-uitgelicht/#:~:text=Een%20bommelwoord%20is%20een%20Nederlands,%2Dding%3A%20wat%20lees%20jij%3F

Grappig! Wel off topic idd. 

Knab- bank, ik had er serieus nog nooit over nagedacht! 

Zomer40

Zomer40

26-08-2024 om 23:16 Topicstarter

Loulou39 schreef op 26-08-2024 om 21:13:

[..]

Ik voel een nieuw topic aankomen… 😀

Zomer40 schreef op 26-08-2024 om 23:16:

[..]

Ik voel een nieuw topic aankomen… 😀

Kom maar op ik heb er wel zeuven of meer 

Zilver_gray schreef op 26-08-2024 om 21:40:

Oh wat ik ook vaak hoor; staMbeeld ipv staNDbeeld.

Schuldig ....Ik weet heel goed dat het standbeeld is maar op één of andere manier zit dat er toch van kinds af aan ingebakken bij mij. 

De uitspraak(grap): Hoe lang is een Chinees.
Was pas 30 of zo dat ik door had dat het zijn naam was ipv van de vraag naar zijn lengte.

Herfstappeltaart schreef op 27-08-2024 om 06:59:

[..]

Schuldig ....Ik weet heel goed dat het standbeeld is maar op één of andere manier zit dat er toch van kinds af aan ingebakken bij mij.

Stoepstengel ipv soepstengel 

En kroekroek ipv kroepoek

Niet van mezelf, maar ik hoorde ooit een vader die zijn kinderen één voor één hielp met een verderkijker. Ze zeiden het allemaal zo. 

Geen idee of het een inside joke of een misverstand was, maar ik vond het eigenlijk wel een mooier en beter woord voor dat ding

Saga schreef op 27-08-2024 om 07:46:

[..]

Wij noemden ze bewust snoepstengels en gaven ze als tussendoortje. 

Herfstappeltaart schreef op 26-08-2024 om 18:30:

[..]

Wat leuk dit. Ik wist niet dat ze ook echt bommelwoorden werden genoemd.

Ik had het met het woord kassalade.

Kas-salade of kassa-lade 😬. 

Het ging erom dat er een kassa-lade was gestolen maar onder het betreffende artikel stond een foto van wat planten (horend bij een ander artikel) dus heb ik er kas-salade van gemaakt. 

Waarom zou iemand kas-salade willen stelen? 🤷🏼‍♀️

Saga schreef op 27-08-2024 om 07:46:

[..]

SuzyQFive schreef op 27-08-2024 om 08:25:

[..]

Ik had het met het woord kassalade.

Kas-salade of kassa-lade 😬.

Het ging erom dat er een kassa-lade was gestolen maar onder het betreffende artikel stond een foto van wat planten (horend bij een ander artikel) dus heb ik er kas-salade van gemaakt.

Waarom zou iemand kas-salade willen stelen? 🤷🏼‍♀️

Ook een leuke ja!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.