Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Moxxie schreef op 21-10-2021 om 13:52:

Had ik eerder moeten weten. Toen oma doodging hebben we alles in de kliko gemieterd.

Het meeste van de inboedel is inderdaad waardeloos voor opkopers en dan gaat het vaak wel naar de straatrand, tenzij je er mensen voor betaalt om het wat waardiger af te voeren. 

rionyriony schreef op 22-10-2021 om 15:30:

[..]

Het meeste van de inboedel is inderdaad waardeloos voor opkopers en dan gaat het vaak wel naar de straatrand, tenzij je er mensen voor betaalt om het wat waardiger af te voeren.

Bij ons in de buurt is een samenwerking tussen een opkoper en een dierenasiel. De opkoper haalt het huis leeg en verkoopt de inboedel.

Hij rekent daar een bepaald bedrag voor en alles wat hij meer vangt gaat naar het dierenasiel.

Granny71 schreef op 22-10-2021 om 16:22:

[..]

Bij ons in de buurt is een samenwerking tussen een opkoper en een dierenasiel. De opkoper haalt het huis leeg en verkoopt de inboedel.

Hij rekent daar een bepaald bedrag voor en alles wat hij meer vangt gaat naar het dierenasiel.

Dat is best aardig. 

rionyriony schreef op 22-10-2021 om 21:26:

[..]

Dat is best aardig.

Mijn moeder heeft al aangegeven dit te willen en ik zelf zie het ook wel zitten. Scheelt de nabestaanden toch een hoop rot emotioneel werk.

Waarom mensen in deze tijd van het jaar, hun kinderen op de achterbank vastgespen (veiligheid voor alles). Zelf instappen en een gordel omdoen en dan alleen met de ruitenwissers een kijkgaatje vegen op hun voorruit. 
Dan zie je toch veel te weinig door de zijruiten? Stelletje halve mallen!  Maak ook die zijruiten even droog met een trekker of zo. Heb de eerste boodschappenfiets naar huis gereden en zit nu met een hartverzakking op de bank met een kop thee.

Ik snap niet dat er hondenbaasjes zijn die hun hond onaangelijnd uitlaten op het fietspad - en meteen ook langs een weg waar 50km/h gereden mag worden.. Ik kon nog goed afremmen met 25km/h, maar een auto had je hondje gepakt…

Hondenuitlaters die aan de ene kant van het fietspad lopen en hondje aan de andere kant en dan wèl aangelijnd, snap ik ook niet.

Wobbelkont schreef op 26-10-2021 om 11:25:

Ik snap niet dat er hondenbaasjes zijn die hun hond onaangelijnd uitlaten op het fietspad - en meteen ook langs een weg waar 50km/h gereden mag worden.. Ik kon nog goed afremmen met 25km/h, maar een auto had je hondje gepakt…

Omdat mensen denken dat ze hun hond te alle tijde onder controle hebben, wat niet zo is. Je kan je hond nog zo goed onder controle hebben, maar er kan altijd iets gebeuren dat dat niet zo is. Ik ken mensen die op deze manier hun hond zijn kwijtgeraakt. 

Bakblik schreef op 26-10-2021 om 11:20:

Waarom mensen in deze tijd van het jaar, hun kinderen op de achterbank vastgespen (veiligheid voor alles). Zelf instappen en een gordel omdoen en dan alleen met de ruitenwissers een kijkgaatje vegen op hun voorruit.
Dan zie je toch veel te weinig door de zijruiten? Stelletje halve mallen! Maak ook die zijruiten even droog met een trekker of zo. Heb de eerste boodschappenfiets naar huis gereden en zit nu met een hartverzakking op de bank met een kop thee.

Dit soort onnozele lui mogen ze van mij allemaal oppakken. Pure luiheid en domheid. Je zal door zo'n hork overhoop worden gereden. 

Vrijevlinder schreef op 26-10-2021 om 13:06:

[..]

Dit soort onnozele lui mogen ze van mij allemaal oppakken. Pure luiheid en domheid. Je zal door zo'n hork overhoop worden gereden.

Het liep net goed af, ik kon de stoep oprijden met mijn fiets. Ik ging rechtdoor, die malle ging rechtsaf en had mij dus niet goed gezien. Ik was naar de markt geweest om aardappelen, groente fruit, brood en kaas te halen. Ik heb dan in mijn grote fietstassen en mande voorop bijna 20 kilo aan vracht. Die 20 kilo is de max, dan ben ik nog goed wendbaar en heb een laag tempo. Als ik alleen de veters had (die daarna ben gaan halen) had ik veel sneller gefietst en had ik waarschijnlijk in de deur van die idioot gereden. Ik moet er zo nog even uit, naar de fysio, dan hoop ik dat ieders autoruiten droog zijn. Veel van dat volk van vanochtend komt weer hier de straat in om de kinderen op te halen als de school in de straat uitgaat.

Dat is schrikken Bakblik! Ik begrijp dat soort mensen echt niet. Maar ik ben ook een neuroot op dat gebied, dus misschien ligt het aan mij. Yolo en zo?

Bakblik schreef op 26-10-2021 om 13:53:

[..]

Het liep net goed af, ik kon de stoep oprijden met mijn fiets. Ik ging rechtdoor, die malle ging rechtsaf en had mij dus niet goed gezien. Ik was naar de markt geweest om aardappelen, groente fruit, brood en kaas te halen. Ik heb dan in mijn grote fietstassen en mande voorop bijna 20 kilo aan vracht. Die 20 kilo is de max, dan ben ik nog goed wendbaar en heb een laag tempo. Als ik alleen de veters had (die daarna ben gaan halen) had ik veel sneller gefietst en had ik waarschijnlijk in de deur van die idioot gereden. Ik moet er zo nog even uit, naar de fysio, dan hoop ik dat ieders autoruiten droog zijn. Veel van dat volk van vanochtend komt weer hier de straat in om de kinderen op te halen als de school in de straat uitgaat.

Wat zul je geschrokken zijn. Sterkte. 

En met je eens: mensen die niet voor veiligheid kiezen door de ramen zichtvrij te maken, mogen flink bekeurd worden. 

Apiejapie schreef op 26-10-2021 om 14:03:

[..]

Wat zul je geschrokken zijn. Sterkte.

En met je eens: mensen die niet voor veiligheid kiezen door de ramen zichtvrij te maken, mogen flink bekeurd worden.

Ja, geschrokken maar daar heb ik geen hele dag last (meer) van. Met een school en kdv in de straat is dit ongeveer dagelijkse praktijk op dagen dat het vochtig is. Meestal ben ik er op bedacht. Nu even niet, want waarom zou je rechtsaf een straat ingaan die al dagen niet doorgankelijk is vanwege het kappen van een boom? Maar ja, verkeersborden die dat aangeven worden kennelijk ook niet gezien.

Ik heb de laatste tijd steeds als ik 's avonds erop uit moet dat er telkens  mensen voor mijn fietswielen rare dingen doen. En ik heb ècht een stevig licht op mijn fiets. Maar dat helpt niet als voetgangers opeens van de ene kant van het fietspad naar het andere oversteken zonder op- of om te kijken, scooters elkaar in een bocht inhalen en dan uitgebreid op de linkerweghelft rijden (waar ik ze tegemoet kom), of automobilisten die uitgebreid door rood gaan rijden. Ik draag nu 's avonds maar een fietshelm, hoe later op de avond, hoe raarder het volk. 

Waarom ik zo'n kluns ben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.