Huiskamer
MidasWolf
08-12-2024 om 10:41
December Staats/postcode loterijen topic
Hierin kun je meeschrijven of je meedoet aan een (december) trekking van een loterij. Of wat je al dan niet/wel gewonnen hebt met de decemberkrassers. Er is nu ook een 31 daagse december krasser met een prijs van één miljoen. En natuurlijk of je met de neus in de boter valt met de postcodeloterij.
MidasWolf
08-12-2024 om 10:44
Zelf doe ik met geen enkele loterij mee, ook niet de postcodeloterij. Het “gevaar” van de buren winnen wel, daar ben ik mij hoe klein de kans ook is bewust van.
Vaak haal ik nog wel een december krasser met 31 vakjes, dat heb ik dit jaar ook nog niet gedaan. Wel is het idee om weer een eindejaar lot te halen van de Staatsloterij. Het idee dat ik dan meedeel in die spanning vind ik al leuk. En deels omdat het toch het einde van het jaar is.Voelt toch iets anders dan een normale trekking waar ik sporadisch aan mee doe.
MidasWolf
08-12-2024 om 10:56
In mijn specifieke postcode vier cijfers plus lettertoevoeging, staan ongeveer 16 huizen, stel 6 mensen spelen niet mee met de postcodeloterij, van een aantal directe buren weet ik dat. Voor de rest een ruwe schatting. Dan zou je hier de prijs delen met ongeveer 10 huishoudens.
Dat soort dingen/feiten vind ik leuk om te weten.
Tuinfluiter
08-12-2024 om 11:01
Ik koop altijd een half eindejaars lot van de staatsloterij. Is bij ons een traditie we mijmeren dan wat we met de prijs gaan doen. Tot nu toe niet echt een substantieel bedrag gewonen, maar je weet maar nooit😉. We zien het als een spelletje om dingen te bedenken die we gaan doen.
Komende trekking doen we ook al mee kregen bij aankoop kerstboom een 1/5 lot dus wie weet waar wij oud en nieuw vieren.
Verder doe ik nooit mee aan loterijen.
MidasWolf
08-12-2024 om 11:10
Tuinfluiter schreef op 08-12-2024 om 11:01:
Ik koop altijd een half eindejaars lot van de staatsloterij. Is bij ons een traditie we mijmeren dan wat we met de prijs gaan doen. Tot nu toe niet echt een substantieel bedrag gewonen, maar je weet maar nooit😉. We zien het als een spelletje om dingen te bedenken die we gaan doen.
Komende trekking doen we ook al mee kregen bij aankoop kerstboom een 1/5 lot dus wie weet waar wij oud en nieuw vieren.Verder doe ik nooit mee aan loterijen.
Dit is zeker herkenbaar, omdat ik niet heel vaak een lot haal koop ik meestal een heel lot voor de eindejaarstrekking .
Strijkstok
08-12-2024 om 11:14
Ik speel mee met de Staatsloterij en de Postcodeloterij. En een eenmalige loterij van Make-a-Wish.
Beetje veel eigenlijk, maar wie weet valt er een leuke prijs onze kant op
Joszy
08-12-2024 om 11:14
Ik doe wel mee met de postcodeloterij, maar niet omdat ik bang ben dat de hoofdprijs hier valt en ik dan misgrijp.. er staan hier drie flats met elk 90 appartementen en dan nog koophuizen aan de andere kant van de straat, dus we moeten vast met veel mensen delen mocht hij vallen.
En ik koop ook wel een heel of twee halve staatsloten voor de eindejaarstrekking. Gewoon voor de leuk! Grootste prijs die ik ooit had was 40 euro, dus ik ben er nog niet rijk van geworden 🤣
MidasWolf
08-12-2024 om 11:27
Joszy schreef op 08-12-2024 om 11:14:
Ik doe wel mee met de postcodeloterij, maar niet omdat ik bang ben dat de hoofdprijs hier valt en ik dan misgrijp.. er staan hier drie flats met elk 90 appartementen en dan nog koophuizen aan de andere kant van de straat, dus we moeten vast met veel mensen delen mocht hij vallen.
En ik koop ook wel een heel of twee halve staatsloten voor de eindejaarstrekking. Gewoon voor de leuk! Grootste prijs die ik ooit had was 40 euro, dus ik ben er nog niet rijk van geworden 🤣
Aan de andere kant is de kans hoe procentueel klein ook iets hoger, want er wordt een lot van een deelnemer getrokken. Ruwweg gezegd hoe meer mensen/deelnemers in een postcode hoe groter de kans is.
Vandaar dat het redelijk uniek was, dat de postcode kanjer eens viel op een dijkje met slechts 2 Huizen. Dat was ergens in Friesland meen ik. Die mensen speelde allebei mee, maar konden beiden meer dan 10 miljoen* bijschrijven.Simpelweg omdat er niet meer mensen waren om het te verdelen.
Door de vele dorpen in Nederland wordt het toch nog iets rechtgetrokken. Mede vandaar de afwisseling dat dorpen en steden in de prijzen vallen.
*exacte prijs weet ik niet meer.
Schemerlampje
08-12-2024 om 11:32
Wij kopen altijd een half eindejaarslot. Inderdaad om even weg te dromen wat we met de hoofdprijs kunnen doen. Tot nu toe is 30 euro de grootste prijs die we hebben gewonnen. Andere loterijen doen we niet aan mee.
BlairW
08-12-2024 om 11:35
Wij doen mee met de postcodeloterij. Wij zijn ooit dus “die buren die niet mee deden” geweest 🙈 gelukkig vielen de miljoenen om de hoek en ging het bij ons om iets van €2000,- per lot. Als die miljoenen waren gevallen had ik wel heel erg gebaald hoor… Maar goed, we doen dus daaraan mee en misschien krijgen we vandaag nog een kraskalender. We vieren vandaag nog Sinterklaas 😊
MidasWolf
08-12-2024 om 11:36
Toch gevonden, na even kort zoeken.
De PostcodeKanjer bestaat uit twee delen: een postcodeprijs en een wijkprijs. Deelnemers uit de winnende wijkcode (de eerste vier cijfers van de postcode, …….) verdelen 26,95 miljoen. Deelnemers met de winnende postcode (vier cijfers en twee letters, ……..) verdelen de andere 26,95 miljoen euro.
Het gaat concreet om slechts twee adressen aan de …………. Beide deelnemers zijn dankzij de geldprijs in één klap multimiljonair. Zij winnen ruim 8,9 miljoen euro en ruim 17,9 miljoen euro. Nog nooit waren de gewonnen bedragen zo hoog, aldus de Postcodeloterij in een persbericht.
Even het adres weggehaald mede vanwege privé, en het doet minder van zake om het hier nog exact te delen. In ieder geval een unieke kanjer tot nu toe.
Joszy
08-12-2024 om 11:37
MidasWolf schreef op 08-12-2024 om 11:36:
Toch gevonden, na even kort zoeken.
De PostcodeKanjer bestaat uit twee delen: een postcodeprijs en een wijkprijs. Deelnemers uit de winnende wijkcode (de eerste vier cijfers van de postcode, ....) verdelen 26,95 miljoen. Deelnemers met de winnende postcode (vier cijfers en twee letters, ......) verdelen de andere 26,95 miljoen euro.
Het gaat concreet om slechts twee adressen aan de …………. Beide deelnemers zijn dankzij de geldprijs in één klap multimiljonair. Zij winnen ruim 8,9 miljoen euro en ruim 17,9 miljoen euro. Nog nooit waren de gewonnen bedragen zo hoog, aldus de Postcodeloterij in een persbericht.
Even het adres weggehaald mede vanwege privé, en het doet minder van zake om het hier nog exact te delen. In ieder geval een unieke kanjer tot nu toe.
Haal ook even de letters van de postcode weg, of zelfs de hele postcode. Nu is het alsnog erg herleidbaar
MidasWolf
08-12-2024 om 11:39
BlairW schreef op 08-12-2024 om 11:35:
Wij doen mee met de postcodeloterij. Wij zijn ooit dus “die buren die niet mee deden” geweest 🙈 gelukkig vielen de miljoenen om de hoek en ging het bij ons om iets van €2000,- per lot. Als die miljoenen waren gevallen had ik wel heel erg gehaald hoor… Maar goed, we doen dus daaraan mee en misschien krijgen we vandaag nog een kraskalender. We vieren vandaag nog Sinterklaas 😊
Dit is inderdaad een heel verschil gelukkig voor jullie. Daar valt beter mee te leven als het ware. Je maakt zelf inderdaad keuze om niet mee te doen(ik ook) Dan nog is het even slikken als je buren bijvoorbeeld een paar ton winnen. Dat “buren effect” spelen ze slim uit.
BlairW
08-12-2024 om 11:39
Joszy schreef op 08-12-2024 om 11:37:
[..]
Haal ook even de letters van de postcode weg, of zelfs de hele postcode. Nu is het alsnog erg herleidbaar
Doe dat dan ook in de quote
BlairW
08-12-2024 om 11:40
MidasWolf schreef op 08-12-2024 om 11:39:
[..]
Dit is inderdaad een heel verschil gelukkig voor jullie. Daar valt beter mee te leven als het ware. Je maakt zelf inderdaad keuze om niet mee te doen(ik ook) Dan nog is het even slikken als je buren bijvoorbeeld een paar ton winnen. Dat “buren effect” spelen ze slim uit.
Klopt, sindsdien spelen we dus wel mee. Doen ze slim haha!
MidasWolf
08-12-2024 om 11:41
Gedaan dat klopt zeker, uiteindelijk is het toch herleidbaar, dan met iets meer moeite inderdaad. Ik heb het ook kunnen vinden. Het wordt in ieder geval niet met een presentatie blaadje aangeboden.