Huiskamer
UnknownCrocodile85
21-04-2024 om 09:14
De zondagochtend vraag
Nederland wil in 2040 rookvrij zijn
Bron de telegraaf đ
Dus ook niet meer roken op het terrasÂ
Wat vinden jullie daarvan?
Bakblik
21-04-2024 om 09:32
O hoe eerder hoe beter zeg ik als nooit gerookt hebbende.Â
Mijn zoon had gisteren een feestje bij rokers thuis. Er waren heel veel rokende gasten. Er was alleen buiten gerookt maar je ruikt het toch.Â
Kan ik zonder door een gordijn van rook te hoeven het ziekenhuis in.
Dolfje
21-04-2024 om 09:35
Kennen jullie nog veel rokers? Â Mijn beide ouders en 1 broer roken nog en onze beste vrienden en van mijn collega's maar 2 al is 1 ervan over gestapt op vapen. En verder wel wat kennissen maar niet meer zoveel als 20 jaar geleden.
Bakblik
21-04-2024 om 09:42
Dolfje schreef op 21-04-2024 om 09:35:
Kennen jullie nog veel rokers? Mijn beide ouders en 1 broer roken nog en onze beste vrienden en van mijn collega's maar 2 al is 1 ervan over gestapt op vapen. En verder wel wat kennissen maar niet meer zoveel als 20 jaar geleden.
In mijn kring van familie en vrienden is er niemand meer die rookt. Wel rokende buren en dat waait dan in de zomer onze kant op. Zoon heeft 1 vriend waarvan de ouders roken en alle ons en tantes van die vriend en dat was gisteren allemaal samen op een feestje.Â
Ik ervaar de meeste overlast van onbekenden die voor de deur van het ziekenhuis/de supermarkt/het actuviteitencentrum staan te roken.Â
RosaMontana
21-04-2024 om 09:47
Hoe eerder hoe beter. Snap niet dat het niet al lang verboden is, zo smerig als mensen naast je zitten te roken. Al helemaal als je aan het eten bent.
Moederkareltje
21-04-2024 om 09:54
tja ik heb zelf een aantal jaar gerookt toen ik 20er was en van mij mogen ze dat doen op het terras. Ik snap dat sommige mensen in die jaren drank, drugs, sigaretten en liefdes verslijten bij het leven. Dit onverantwoorde gedrag stopt meestal wel als mensen settelen of kinderen krijgen. Mensen met kinderen die roken vind ik niet kunnen. Als voorbeeld niet en voor het meeroken niet. Dus zeg maar savonds na 1900 ga maar met zijn allen roken op het terras en feest je rot. Overdag niet. Compromis.
Zilver_gray
21-04-2024 om 10:05
Dolfje schreef op 21-04-2024 om 09:35:
Kennen jullie nog veel rokers? Mijn beide ouders en 1 broer roken nog en onze beste vrienden en van mijn collega's maar 2 al is 1 ervan over gestapt op vapen. En verder wel wat kennissen maar niet meer zoveel als 20 jaar geleden.
Ik ken eerlijk gezegd niet heel veel rokers. Een paar rokende collegaâs, een paar familieleden, maar voornamelijk de oudere garde (geboren jaren 70 en daarvoor) die nog roken. âVroegerâ begonnen we met 12 al te roken; 6e klas lagere school, best erg eigenlijk!
rionyriony
21-04-2024 om 10:06
Met hetzelfde recht kan je ook verbieden om ongezonde snacks te verkopen/kopen. Want de meesten zijn daar niet tegen bestand. Je zet dan de mensen niet in een ongezonde walm maar wel tussen de ongezonde verleidingen.
Ik rook al lang niet meer maar mits ze niet zonder toestemming in mijn huis roken en niet in openbare ruimten waar de rook niet weg kan, neig ik ernaar mensen zelf te laten beslissen.
madee
21-04-2024 om 10:13
Zou ik heerlijk vinden, ik heb zelf nooit gerookt. Nu eet ik ook met mooi weer graag binnen ivm insecten op/bij mân eten (kan dan niet ontspannen eten, vooral wespen brrrr) maar die enkele keer dat ik wel een terrasje pik, vind ik het wel vies als ik andermans rook in mijn neus krijg. Of dat ik daar doorheen moet om binnen te komen. Ik zal er niet gauw of zelfs nooit iets van zeggen tegen de roker(s).
Wollstonecraft
21-04-2024 om 10:19
Helemaal prima. Het is zo'n gore gewoonte. En nog ongezond ook.
Ik ben onlangs verhuisd en in mijn nieuwe huis woonde voorheen iemand die stevig rookte. Ze had wel goed schoongemaakt, zo leek het. Tot je de verwarming aanzet. Wat een ongelooflijk gore meur komt daar vanaf. Ik heb hem heel goed schoongemaakt. Er kwame stofvlokken tussenuit. Maar dan donkerbruik en kleverig. En dat adem ik dan in. Bah bah!Â
Hoe minder er gerookt wordt overal hoe beter.
Campanula
21-04-2024 om 10:26
Roken doe je maar thuis. Geen geuroverlast veroorzaken moet de standaard zijn.Â
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.