Huiskamer
Bakblik
02-10-2023 om 13:14
De tuin/kledingkast al "winterklaar"?
Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.
Ben je de eerste in dit topic die reageert, Of De Eerste Na De Topic Opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?
Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort. Als er voor 12.00 niemand een nieuwe vraag heeft neergezet mag iemand anders de beurt claimen.
Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar
je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1.
Kopieer tot slot deze hele tekst plaats deze in je bericht, zodat voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.
Peiling
Het jij per 1 oktober de tuin/kledingkast al "winterklaar"?
SpiritedMagpie74
02-10-2023 om 22:51
Ginevra schreef op 02-10-2023 om 13:21:
”Winterklaar” is toch bedacht door Jacobse en van Es, oftewel Koot en Bie?
De term "winterklaar maken van de tuin" is gewoon een algemene uitdrukking.
De Libelle, Lodewijk Hoekstra, OntdekMijnTuin en talloze andere tuin-programma's gebruiken die uitdrukking ook gewoon.
Jacobse en Van Es hebben er alleen de gek mee. En verzonnen de term "Scheur-gras" (hilarisch!)
Maar nee, mijn kast en mijn tuin zijn nog lang niet winterklaar. Ik gok in maart of april pas 😆
ToetieToover
02-10-2023 om 23:03
Mijn tuin is winterklaar, want er zitten weer een paar honderd bollen in de grond en de gestekte klimrozen zijn uitgeplant. Verder doe ik niks.
Mijn kledingkast laat ik ook met rust. Ik ben wel druk aan het haken om mijn nieuwe vest af te krijgen voordat het koud wordt.
Marty1984
02-10-2023 om 23:22
Daddy_gijs schreef op 02-10-2023 om 22:51:
[..]
De Libelle, Lodewijk Hoekstra, OntdekMijnTuin en talloze andere tuin-programma's gebruiken die uitdrukking ook gewoon.
Jacobse en Van Es hebben er alleen de gek mee. En verzonnen de term "Scheur-gras" (hilarisch!)
Maar nee, mijn kast en mijn tuin zijn nog lang niet winterklaar. Ik gok in maart of april pas 😆
Tegenwoordig sneeuwt het toch pas tegen Pasen .
_Audrey
02-10-2023 om 23:25
ToetieToover schreef op 02-10-2023 om 23:03:
Mijn tuin is winterklaar, want er zitten weer een paar honderd bollen in de grond en de gestekte klimrozen zijn uitgeplant. Verder doe ik niks.
Mijn kledingkast laat ik ook met rust. Ik ben wel druk aan het haken om mijn nieuwe vest af te krijgen voordat het koud wordt.
Goed punt, ik moet nog wel bloembollen in de grond stoppen! Vandeweek eens even doen.
Duufje
03-10-2023 om 11:34
Aan de tuin doe ik in principe niets, ik laat alles in principe voor wat het is en pak dat in het voorjaar aan. Is goed voor de beestjes (en lekker makkelijk voor mij )
Alleen de leibomen voor het huis snoei ik altijd en dat heb ik toevallig afgelopen weekend gedaan. Met opzet voor het blad gaat vallen. Anders ben ik eerst weken blad aan het ruimen en kan ik daarna alsnog de takken eraf knippen. Dit is praktischer, 1 middag ellende en klaar ermee.
Ik heb wel een winter- en zomerkast en vind het altijd zulk kakwerk om die weer te wisselen. Ik heb dat nog niet gedaan. Vind het ook nog wat lastig, want kind gaat bijvoorbeeld nog steeds in korte broek en t-shirt naar school.
Maar ik krijg nu wel steeds meer behoefte aan een vestje of trui 's avonds, dus moet er binnenkort maar weer aan geloven. We gaan over 1,5 week een paar dagen naar een waddeneiland en zullen dan ook wel wat dikkers nodig hebben dat wat er nu in de kasten ligt.
Komend weekend dus, ben ik bang...
Auwereel
03-10-2023 om 12:12
[..]
En toen werd ik nieuwsgierig hoe oud het woord "winterklaar" is. Misschien staat dat wel ergens in de Dikke van Dalen, maar ik vind het leuk om te kijken op Delpher, wanneer het woord voor het eerst in de krant stond, dat was in 1918:
En in 1928 werd de term ook gebezigd in een kledingadvertentie:
Herfstappeltaart
03-10-2023 om 13:08
rionyriony schreef op 03-10-2023 om 12:45:
Komende week is het weer nog steeds "pleasant".
A.s. zondag zou het weer 23 graden kunnen worden. Nu regent het hier en ik heb een vest aan. Binnen is het best fris nu.
Mevrouw75
03-10-2023 om 13:48
[..]
Zomerklaar dus. Veel beter voor je tuin ook. Doe je helemaal goed!
Mevrouw75
03-10-2023 om 13:51
Duufje schreef op 03-10-2023 om 11:34:
Aan de tuin doe ik in principe niets, ik laat alles in principe voor wat het is en pak dat in het voorjaar aan. Is goed voor de beestjes (en lekker makkelijk voor mij )
Alleen de leibomen voor het huis snoei ik altijd en dat heb ik toevallig afgelopen weekend gedaan. Met opzet voor het blad gaat vallen. Anders ben ik eerst weken blad aan het ruimen en kan ik daarna alsnog de takken eraf knippen. Dit is praktischer, 1 middag ellende en klaar ermee.
Ik heb wel een winter- en zomerkast en vind het altijd zulk kakwerk om die weer te wisselen. Ik heb dat nog niet gedaan. Vind het ook nog wat lastig, want kind gaat bijvoorbeeld nog steeds in korte broek en t-shirt naar school.
Maar ik krijg nu wel steeds meer behoefte aan een vestje of trui 's avonds, dus moet er binnenkort maar weer aan geloven. We gaan over 1,5 week een paar dagen naar een waddeneiland en zullen dan ook wel wat dikkers nodig hebben dat wat er nu in de kasten ligt.
Komend weekend dus, ben ik bang...
Heb je in de zomer dan geen enkele vest, trui of hoodie ofzo in je kast liggen?
Bakblik
03-10-2023 om 13:53
Auwereel schreef op 03-10-2023 om 12:12:
[..]
En toen werd ik nieuwsgierig hoe oud het woord "winterklaar" is. Misschien staat dat wel ergens in de Dikke van Dalen, maar ik vind het leuk om te kijken op Delpher, wanneer het woord voor het eerst in de krant stond, dat was in 1918:
En in 1928 werd de term ook gebezigd in een kledingadvertentie:
Leuk uitgezocht Auwereel! Dat soort dingetjes wil ik ook altijd weten.
Bakblik
03-10-2023 om 13:55
Mevrouw75 schreef op 03-10-2023 om 13:51:
[..]
Dat vraag ik mij ook altijd af. Zelfs in die hele hete week in september ben ik niet vestloos door het leven gegaan. Had altijd een vest bij me als ik boodschappen deed. Kan niet tegen die grote overgang van bloedheet buiten en standje diepvries in de supermarkt, dan doe ik altijd een vest aan.
Duufje
03-10-2023 om 14:19
Mevrouw75 schreef op 03-10-2023 om 13:51:
[..]
Ja natuurlijk wel.
Maar ik wil nu niet meer de hele tijd met hetzelfde rond lopen.
Tuinfluiter
03-10-2023 om 15:33
Herfstappeltaart schreef op 03-10-2023 om 13:08:
[..]
A.s. zondag zou het weer 23 graden kunnen worden. Nu regent het hier en ik heb een vest aan. Binnen is het best fris nu.
In huis is het bij ons nog 21,5 graden dus ik heb nog geen vestje in huis nodig buiten regent het wel af en toe. Wij zijn dit jaar verhuisd naar een beter geïsoleerd huis dus ik ben benieuwd wanneer de kachel bij ons voor het eerst aangaat.
Herfstappeltaart
03-10-2023 om 16:00
Tuinfluiter schreef op 03-10-2023 om 15:33:
[..]
In huis is het bij ons nog 21,5 graden dus ik heb nog geen vestje in huis nodig buiten regent het wel af en toe. Wij zijn dit jaar verhuisd naar een beter geïsoleerd huis dus ik ben benieuwd wanneer de kachel bij ons voor het eerst aangaat.
Ja ik hoop dat dat nog een flinke poos duurt. Eerst komen de vesten en de dekentjes op de bank tevoorschijn 😉
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.