Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

25-02-2024 om 22:34

De bijna niet meer zondag vraagje

Rug zij buik slaper ?

Om in te slapen: linker of rechter zij en half op mijn buik. En wakker worden doen we in uiteenlopende posities. 

Vroeger half op mijn zij/buik, in de zwangerschap op m'n zij. De laatste nachten weet ik het niet meer, ik slaap zo slecht... Geen enkele positie is fijn en ik word elke twee uur wakker (absoluut niet door de baby, die slaapt van 7 tot 7). Doodmoe dus.

Ik zelf vind dat ik een zijslaper ben, ik begin meestal op m'n linkerzij. 
Partner zegt dat ik een rugslaper ben... schijnbaar lig ik snachts toch echt vaker op mijn rug dan op mn zij.

buik, met mijn rechterknie opgetrokken. En zo word ik ook altijd wakker

Ik begin op buik met gezicht naar links, draai in de nacht vaak op mijn rechterzij.

Courage schreef op 25-02-2024 om 22:59:

Op mijn zij, of half op mijn buik. Op mijn rug slapen kan ik echt niet. Ik heb geen vaste zij waarop ik inslaap en ik wissel 's nachts van zij/houding. Als ik me écht niet goed kan ontspannen, blijf piekeren, dan ga ik helemaal op mijn buik liggen, zonder kussen met mijn hoofd naar links gedraaid. Dan kan ik beter alles los laten. Maar dat duurt niet lang.

Exact dit. 

Half op buik slaper met opgetrokken benen. Nu over de twintig weken zwanger maar lig nog steeds wel lekker, benieuwd hoe lang nog.

Absoluut mijn linkerzij.

Ik kan niet op mijn buik slapen door mijn borsten en buik, meestal dus op mijn zij, als mijn kind op mij wil liggen op mijn rug. 

Om in slaap te vallen, rechterzij. Maar meestal als ik wakker wordt lig ik op mijn rug. 

Ik dacht ergens tussen mijn linkerzij en mijn rug in. Beetje schuin dus.

Ginevra schreef op 26-02-2024 om 07:32:

[..]

Exact dit.

Haha, leuk!

Wat is trouwens bij jou de reden dat je niet op je rug kan slapen?
Ik krijg na een paar minuten een heel akelig gevoel in mijn buik dat ik niet goed kan beschrijven.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

26-02-2024 om 15:27

Friezinnetje schreef op 25-02-2024 om 22:41:

ik lig altijd op rechterzij. Ik beweeg verder ook niet meer.

En dan slaap je gehele nacht op de rechterzij door ?

Courage schreef op 26-02-2024 om 15:11:

[..]

Haha, leuk!

Wat is trouwens bij jou de reden dat je niet op je rug kan slapen?
Ik krijg na een paar minuten een heel akelig gevoel in mijn buik dat ik niet goed kan beschrijven.

Ik krijg een ongedurig gevoel in mijn rug, dat later overgaat in pijn. Alleen als ik het hoofdeind wat hoger zet kan ik op mijn rug in slaap vallen, maar als de eerste slaap voorbij is draai ik me toch naar zij of buik.

Ik heb verschillende matrassen (waaronder M-line) en kussens (waaronder een peperduur therapeutisch kussen) geprobeerd, maar heb nu maar aanvaard dat ik een zij- en buikslaper ben.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

26-02-2024 om 15:29

veel zij slapers hier 😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.