Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Creatief topic - Tekenen, schilderen en andere creaties

Due-scimmie

Due-scimmie

07-10-2024 om 13:55 Topicstarter

Ik heb het even opgegeven 🙈. Mijn naaimachine moet eerst een beurt krijgen want oud en jaren niet gebruikt (erfstuk) en daar heb ik nog geen tijd aan besteed. En de naaimachine van mijn hulptroep moest ook eerst onderhoud krijgen. 

Leuk dat dit topic weer actief is. Ga je voor simpele granny squares? Ik heb onlangs geleerd dat er hier ook weer veel variatie is.

Ik ben zo'n 3 maanden geleden begonnen met een trui haken. Na een mooi patroon in de hals ben ik nu bezig met het saaie stuk onder de borsten tot aan de navel. Daarna komt weer een ingewikkeld/kleurrijk stuk tot bijna onderaan.

Dat klinkt ook als een heel project Martje. Heb je vaker een trui gehaakt? Ik vind lange rechte eentonige stukken ook saai, daarom ben ik ook niet zo goed in grote projecten. De granny squares ga ik simpel houden. Dan kan ik per keer een square haken zonder al te veel opletten. Heb gisteren toevallig een daisy square gehaakt. Die is ook wel heel mooi.

Ha Martje, zo ben ik nu bezig met een top down vest waar ik van plan ben om langs de sluiting, onderaan de mouwen en langs de onderkant kleurrijke ovalen te gebruiken. Ik zit nu ook op het saaie stuk  . Beetje simpel doorhaken met maar 1 kleur bolletje is makkelijk meenemen en kan ik tijdens het reizen doen. De kleurige delen  bestaan uit een bloemetje in een ovaal met puntjes, daar heb ik er al tig van klaar. Eerst kleine bloemetjes haken. Dan zeshoekjes er omheen haken en dan het ovaaltje. Lekker kleine dingetjes, geen hele grote lap in je hand. Dat vind ik heel fijn van iets in delen haken.
Het zijn dit soort ovaaltjes maar dan dus met een puff flower in het midden en een zeskantje en nou ja eigenlijk heel anders dus. 

MYPZ-haakpatroon-Masterpiece-gilet-Bodhi-NL.jpg?v=1686049407

images?q=tbn:ANd9GcQBdK_s4FSOm_-TpWLTGoQPUHTbdJIr-QN1wykS-Dzjxw&s

En deze retro bloem vierkantjes wil ik ook nog eens ergens gebruiken. Die vind ik zó leuk! Ik heb die nu in de pennenhouder gebruikt. Misschien een gilet van haken. 

Ik ben druk bezig met haken. Ik vind het leuk om te doen en haak het liefst dekens in de overlay crochet techniek. Ik haak nu vooral babydekentjes omdat veel collega’s een kind krijgen. 
Mijn laatste dekentje is dit dekentje. Maar dat was echt veel werk en ga ik voorlopig niet meer maken.  

IMG-2559.jpg

FancyDuck29

FancyDuck29

08-10-2024 om 09:06

Pooh-Bear schreef op 03-12-2021 om 19:21:

Ik maak happy Stones. Vind het echt super leuk om te doen.
Het leuke is dat ik nooit heb willen tekenen omdat ik het niet kon. Als kind kreeg ik al commentaar op mijn teken kunsten. Maar met de happy Stones ben ik begonnen met hele simpele tutorials en ben daarna steeds moeilijkere gaan doen en vind dat ze er toch best aardig uit zien.

Zo ontzettend zonde, dit soort kritiek. Het leuke van creatief zijn is dat het niet volgens de standaard mooi hoeft te zijn. Je moet vooral plezier hebben in het maken ervan!

Hier eenzelfde ervaring. Nooit getekend en vroeger te horen gekregen dat ik dat niet kon. Inmiddels 3-5 jaar geleden begonnen en ik vind het zo leuk Focus ligt vooral op architectonisch tekenen (met de spulletjes naar buiten en vanaf een bankje een pand tekenen), maar als ik inspiratie vind in leuke Instagrammers/Tiktokkers teken ik ook wat anders: Doodletjes, landschappen, wenskaartjes... Gewoon lekker hobby'en.

Miss_Moneypenny schreef op 07-10-2024 om 21:25:

Dat klinkt ook als een heel project Martje. Heb je vaker een trui gehaakt? Ik vind lange rechte eentonige stukken ook saai, daarom ben ik ook niet zo goed in grote projecten. De granny squares ga ik simpel houden. Dan kan ik per keer een square haken zonder al te veel opletten. Heb gisteren toevallig een daisy square gehaakt. Die is ook wel heel mooi.

Dit is mijn tweede trui. De eerste is veel te groot uitgevallen. Maar in 100% wol, dus wel heerlijk warm. Ik draag m als huistrui.

Leuke patronen ToetieTover! Ik vind het knap hoe jij aan patronen een eigen draai kan geven. Dat is ook echt creatief.

Loeki72 schreef op 08-10-2024 om 08:58:

Ik ben druk bezig met haken. Ik vind het leuk om te doen en haak het liefst dekens in de overlay crochet techniek. Ik haak nu vooral babydekentjes omdat veel collega’s een kind krijgen.
Mijn laatste dekentje is dit dekentje. Maar dat was echt veel werk en ga ik voorlopig niet meer maken.

IMG-2559.jpg

Oh wauw, prachtig Loekie!!!! Zoiets zou ik ook wel willen maken, ik ga me verdiepen in overlay crochet. Het is denk ik net anders dan brioche crochet?

Martje80 schreef op 08-10-2024 om 13:03:

[..]

Oh wauw, prachtig Loekie!!!! Zoiets zou ik ook wel willen maken, ik ga me verdiepen in overlay crochet. Het is denk ik net anders dan brioche crochet?

Ik ken brioche crochet niet. Met de overlay crochet techniek hecht je na elke toer af en wissel je per toer van kleur. Je haakt alleen vasten en stokjes. De vasten gaan in de achterste lussen en de stokjes in de voorste lussen van de steken van de laatste toer in dezelfde kleur. Er zijn hele duidelijke filmpjes te vinden. Ik heb een cursus bij Pera & Pasha gedaan. Zij hebben ook you tube filmpjes met uitleg. 

Miss_Moneypenny schreef op 07-10-2024 om 21:25:

Ik heb eens even squares zitten bekijken en ik kwam deze tegen:

Victorian-Lattice-Square-Free-Crochet-Pattern.jpg

Met uitleg

https://youtu.be/4B9BAOp1c_s?feature=shared

Heel mooi! In allerlei varianten hier te zien https://patterncenter.com/victorian-lattice-square-ideas/?amp

wat knap dat haken! Nooit het geduld gehad om het te leren. Ik naai graag kleding. Vooral voor de kinderen. Dankbaar werk ook want ze zijn er blij mee. Het belangrijkste is dat ik het leuk vind om te doen

Loeki72 schreef op 08-10-2024 om 08:58:

IMG-2559.jpg

Wow prachtig! Echt knap. Ik heb ook ooit patroontjes geprobeerd. Het is bij een rendier wandkleedje gebleven. Was een soort pixel haken, maar heeft een andere benaming. 😊

duizel schreef op 09-10-2024 om 05:30:

wat knap dat haken! Nooit het geduld gehad om het te leren. Ik naai graag kleding. Vooral voor de kinderen. Dankbaar werk ook want ze zijn er blij mee. Het belangrijkste is dat ik het leuk vind om te doen

Ik naai ook graag. Ik heb een aantal jaren terug mijzelf een goede naaimachine cadeau gedaan. Naai vooral tassen, vlaggenlijnen en andere kleine dingen. Ik vind het knap als je kleding kan naaien, daar heb ik dan te weinig geduld weer voor. Maak je ook kleding voor je zelf?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.