Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Code rood


Hier is het alweer over, alleen nog regen. Valt reuze mee.

lientje69 schreef op 05-07-2023 om 10:16:

[..]

Bij de NS is het idd afwachten of ze weer gaan rijden. Er liggen vast blaadjes op de rails nu.

Hier wordt het nu alweer rustiger. Nog geen uur terug het NL-alert gehad, maar de wind zakt er nu al uit . Is even een uurtje of anderhalf harde wind geweest. Het is nu droog ook.

Hier was het dus niet slechts ‘harde wind’. Kijk ff wat foto’s regio Haarlem/Amsterdam/IJmuiden. 

Hier gaat het al een paar uur flink te keer in code rood gebied. Ik ben erg blij dat ik nergens naar toe hoef, want er zijn flink wat wegen afgesloten hier in de buurt ivm omgewaaide bomen/vrachtwagens. 

Ik lees net dat er in Haarlem een vrouw is overleden door een omgevallen boom. Waar ik woon valt het mee. Vanochtend veel regen, nu vooral veel wind. 

Ik zit in een code oranje gebied(op de grens van code rood) en volgens het kaartje hierboven zou het hier windkracht vijf zijn. Maar er zijn al meerdere grote takken uit mijn bomen gewaaid en ik hou mijn hart vast, want het zwaartepunt van de storm moet nog komen. Ik vind het dus helemaal niet meevallen.

lientje69

lientje69

05-07-2023 om 11:43 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 05-07-2023 om 11:23:

[..]

Hier was het dus niet slechts ‘harde wind’. Kijk ff wat foto’s regio Haarlem/Amsterdam/IJmuiden.

Ik moest naar Lisse vanmorgen. Maar dat is dus afgezegd. Hier is de wind nu gedraaid en komt uit andere hoek. En trekt weer aan.  De vuilnisbakken  waaien steeds om, dus die heb  ik nu maar plat gelegd. Als de wagen straks komt om te legen zet ik ze wel weer snel rechtop.

Verder vooral wat afgebroken takken hier, maar omdat ik in de polder woon , levert dat weinig schade  op gelukkig. 

Hier in Groningen op randje code rood, dochter haar school is net dichtgegaan. Man haalt haar op want met 43 kilo ben je geen tegenstander voor windkracht 6. Man had net een tak op de auto tijdens het rijden. 

In midden NL zou het ook niet meer zo hard waaien volgens het kaartje. Maar ik zie regelmatig de bomen behoorlijk zwiepen. Het komt ook al uren met bakken uit de hemel. De treinen rijden ook niet zag ik. Geloof dat ik een "vrije dag" te gemoed ga.
Het is wat het is. Iemand schreef dat ze er toch door zou moeten vanwege werk in de zorg. Ik werk ook in de zorg, op de OK. Maar niemand heeft er iets aan als ik ergens onder een boom beland (ook les 1 in de ehbo, is het veilig) en voor de werkgever is het zakelijk dus schade kun je naar fluiten. Dat heb ik wel geleerd met Long Covid waarin er vooral veel druk was en weinig medeleven. 

Hier gaat het nog behoorlijk tekeer en ik moet zo de kinderen ophalen uit school. Vanochtend was er hier nog niets aan de hand, maar gelukkig heb ik ze wel met de auto weggebracht. Ik moet een ongeveer 1 km over een weg door het bos, ben benieuwd wat ik daar aantref. Brrr, heb helemaal geen zin om de deur uit te gaan, maar ik moet wel.

lientje69 schreef op 05-07-2023 om 11:43:

[..]

 De vuilnisbakken waaien steeds om, dus die heb ik nu maar plat gelegd. Als de wagen straks komt om te legen zet ik ze wel weer snel rechtop.


Hier kregen we vanmorgen bericht dat ze vandaag niet meer geleegd gaan worden ... ( NH -  regio Kennemerland )

Hier code geel. Regen en harde wind maar te doen.
Ik moet vanmiddag een rugblokkade halen. Ga dat zeker doen want het is nodig.

Code geel hier. Vlagerige wind, ik lees ook schademeldingen in de buurt maar ik vind het meevallen.

Code oranje; ik had vandaag ook geen bijzondere plannen. De wc poetsen duh
Schade tot nu toe voor zover bekend nul..
Houden zo, ik houd niet van weersextremen.

lientje69

lientje69

05-07-2023 om 12:15 Topicstarter

wild-flower schreef op 05-07-2023 om 11:50:

[..]

Hier kregen we vanmorgen bericht dat ze vandaag niet meer geleegd gaan worden ... ( NH - regio Kennemerland )

Wij nu net ook idd

Vanmiddag  pakken ze het weer op.

Maar nu zou code rood hier voorbij moeten zijn, terwijl  het hier nu juist erger wordt. Nu zou ik ook binnen blijven. Behalve  voor werk zou ik toch gegaan zijn.

In een ziekenhuis  zijn er wellicht nog anderen die kunnen  invallen. Ik werk op PG, alleen. Dus dan is er niemand als ik niet kom. Dat gaat niet.

stokstaart schreef op 05-07-2023 om 11:47:

In midden NL zou het ook niet meer zo hard waaien volgens het kaartje. Maar ik zie regelmatig de bomen behoorlijk zwiepen. Het komt ook al uren met bakken uit de hemel. De treinen rijden ook niet zag ik. Geloof dat ik een "vrije dag" te gemoed ga.
Het is wat het is. Iemand schreef dat ze er toch door zou moeten vanwege werk in de zorg. Ik werk ook in de zorg, op de OK. Maar niemand heeft er iets aan als ik ergens onder een boom beland (ook les 1 in de ehbo, is het veilig) en voor de werkgever is het zakelijk dus schade kun je naar fluiten. Dat heb ik wel geleerd met Long Covid waarin er vooral veel druk was en weinig medeleven.

Het kaartje was van toen de storm al iets minder was, het was echt veel steviger. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.