Huiskamer
Malm
08-06-2024 om 11:19
Cadeautje voor diploma middelbare school neefje en nichtje
Volgende week is het zover, examenuitslagen. Zowel de dochter van mijn zus als de zoon van mijn zwager (broer van man) krijgen hun uitslag. Beide verwachten goed nieuws. Wij hebben beide geen hele grote familie, 7 neefjes en nichtjes in totaal.
Nu zijn we op zoek naar een speciaal cadeau voor het slagen, omdat dit eigenlijk ook een beetje de ‘kindertijd’ afsluit. Ze vliegen letterlijk en figuurlijk uit. Dit gaan we natuurlijk voor de andere 5 ook doen.
Zelf zat ik te denken aan een belevenis (mijn man en neefje houden bijv van auto’s, mijn nichtje en ik van shoppen). Ik weet nog precies hoe bijzonder het voelde om het diploma op zak te hebben en herinner me nog goed wie er op bezoek kwam die dag. Dit ben ik dus ook bij beide van plan, even langsgaan.
Dus mijn vraag: leuke cadeau suggesties? En wat herinner je jezelf nog van het halen van je diploma van de middelbare school?
Caroline80
08-06-2024 om 11:24
Ik kan me niet herinneren dat er oom en tantes op bezoek kwamen. Laat staan dat ik iets van ze kreeg. Ik denk dat ik hooguit een kaart kreeg. Een uitje me ze doen vind ik persoonlijk nogal overdreven. Is eerder iets wat de ouders met hun kind gaan doen voor het slagen. Tenzij je een speciale band hebt met 1 van je neefjes of nichtjes.
watertoren
08-06-2024 om 11:28
Een uitje vind ik wel een leuk idee. Ik kreeg vroeger niks van ooms en tantes. Wat ik me vooral herinner zijn alle examenfeesten die iedereen gaf.
PinkFlower
08-06-2024 om 11:31
Ik herinner me alleen dat ik blij was dat ik van school kon.
Verder niks. Vond het gedoe eromheen ook maar zwaar overdreven allemaal. Zoveel stelde het niet voor in mijn ogen. Vond het ook heel vervelend hoeveel druk er voor de tijd opgelegd werd op de examens. Zo van "oeh ja die MOET me halen, anders was alles voor niks" gevoel.
Vreselijk.
Hier ook geen cadeaus en geen examen feest.
Als je een speciale band hebt met de kinderen zou ik een leuk cadeau doen maar het niet te groot maken. Het zijn niet je kinderen maar neefjes en nichtjes. Op bezoek zat ik sowieso niet te wachten, wilde gewoon lekker met mijn vrienden zijn.
Malm
08-06-2024 om 11:32
Caroline80 schreef op 08-06-2024 om 11:24:
Ik kan me niet herinneren dat er oom en tantes op bezoek kwamen. Laat staan dat ik iets van ze kreeg. Ik denk dat ik hooguit een kaart kreeg. Een uitje me ze doen vind ik persoonlijk nogal overdreven. Is eerder iets wat de ouders met hun kind gaan doen voor het slagen. Tenzij je een speciale band hebt met 1 van je neefjes of nichtjes.
Wij zijn een hechte familie, van beide kanten. Deze neef en nicht zijn beiden de oudste en zijn ook degenen die het meest naar man en mij toe trekken. Dus ja, misschien wel een specialere band dan met de andere kinderen, maar we willen het eerlijk houden.
Promethium
08-06-2024 om 11:42
Een belevenis geven lijkt me een leuk idee! Misschien met neefje gaan karten of juist een oldtimer huren en daarmee een tocht rijden?
Met je nichtje naar een leuke stad en daar met x budget (vergelijkbaar met bedrag voor het karten / autohuur) shoppen?
nlies
08-06-2024 om 11:54
Dan ga je naar Eindhoven, man en neef naar het DAF museum (als ze tenminste ook van oude auto's houden. Jij en nichtje intussen winkelen in centrum of Strijp-S. En dan na afloop ontmoet je elkaar weer om ergens te eten
Bailey26
08-06-2024 om 12:30
Wat leuk Malm. Ik weet natuurlijk niet wat het budget is. Maar misschien kan je man met neefje een auto huren (oldtimer of juist een sportwagen) en gaan touren.
En voor jou en je nichtje misschien een kleur en stijladvies? Of dat ze voor x bedrag een outfit mag uitkiezen voor haar diploma uitreiking?
Toen ik was geslaagd voor mijn middelbare kwam er ook familie langs (ook ooms en tantes) en kreeg ik cadeautjes. Wat weet ik niet meer. Er was taart en wat hapjes en drankjes.
Later ben ik naar een vriendin gegaan die een groot feest hield.
Bolmieke
08-06-2024 om 15:23
De mensen van het uitjes idee, misschien hebben de geslaagden daar helemaal geen zin in en als je met zo'n uitje aankomt durven ze het waarschijnlijk niet te weigeren. Ze zijn waarschijnlijk 18 of 19, lijkt mij een beetje oud om samen met oom en tante mee uitgenomen te worden
BritgetJones007
08-06-2024 om 16:44
Caroline80 schreef op 08-06-2024 om 11:24:
?? Goh, leuke enthousiaste reactie....
Natuurlijk is dat een leuk idee en een kleinigheidje om ter plekke te geven.
BritgetJones007
08-06-2024 om 16:52
ik zou ook even met beide ouders overleggen... niet dat zij net toevallig hetzelfde idee hebben
Malm
08-06-2024 om 17:21
met ouders overleggen is een goed idee. Er zitten wel leuke ideeen bij, ik vind zo’n stijladvies wel leuk, of gewoon een keer shoppen. Met een auto op stap is ook leuk, kan mijn man ook zeker waarderen.
Ysenda
08-06-2024 om 17:27
Bolmieke schreef op 08-06-2024 om 15:23:
De mensen van het uitjes idee, misschien hebben de geslaagden daar helemaal geen zin in en als je met zo'n uitje aankomt durven ze het waarschijnlijk niet te weigeren. Ze zijn waarschijnlijk 18 of 19, lijkt mij een beetje oud om samen met oom en tante mee uitgenomen te worden
Er staat niet voor welke opleiding ze examen doen. Kan dus prima 15 zijn of idd wat ouder.
En afhankelijk van de band die je met ze hebt kan een uitje passend zijn of niet.
Ik vind dat uberhaubt wat veel voor een eindexamen maar dat is mijn mening.
Wij hadden een klein feestje thuis en heb later zoon en zijn vriendin mee uit eten genomen.
Van ooms en tantes kwam een kaartje, opa en oma hebben zijn half brussen gefeliciteerd met de overgang naar het volgende schooljaar en voor zoon was er niets. Geen kaartje, geen appje helemaal niets.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.