Huiskamer
Loulou39
19-02-2024 om 20:19
Blooper- en moppertopic katten
Naar aanleiding van het “gewone” blooper en moppertopic, bij deze eentje voor katten (idee van Koekjez).
Omdat er in het gewone blooper en moppertopic vandaag een paar leuke kattenverhalen staan, lijkt het me inderdaad een goed idee om hier dit topic te openen.
Loulou39
02-05-2024 om 18:02
Beterlaat2021! schreef op 02-05-2024 om 15:10:
Ach, wat ellendig zo'n sukkelkat. Konden ze maar praten!
Dat zou fijn zijn, dan kunnen we gericht behandelen, al zou hij me dan volgens mij de oren van m’n hoofd kletsen, want het is een enorme “mauwer”.
Zonet ging hij ook zo hard mauwen omdat hij moest overgeven (zielig), dat de gesprekken van de buren die allemaal buiten zitten even stilvielen… nu loopt hij zelf weer rond en gaat weer eten
ToetieToover
02-05-2024 om 19:01
Loulou39 schreef op 02-05-2024 om 18:02:
[..]
Dat zou fijn zijn, dan kunnen we gericht behandelen, al zou hij me dan volgens mij de oren van m’n hoofd kletsen, want het is een enorme “mauwer”.
Zonet ging hij ook zo hard mauwen omdat hij moest overgeven (zielig), dat de gesprekken van de buren die allemaal buiten zitten even stilvielen… nu loopt hij zelf weer rond en gaat weer eten
Dat vertelt mijn kat ook altijd, dat er een haarbal aankomt, klinkt als mohwowwowww heel zielig en laag. Ik had laatst een kat met plasproblemen en die was toen ook een beetje misselijk, of van de ontstekingsremmer/pijnstiller, of van nou ja, de plasproblemen. Dat was gelukkig na drie dagen weer over. Drie kotsjes was nog te overzien.
Hilarisch was het wel, want ik werkte thuis en in elke meeting kondigde ik aan dat ik misschien even weg moest om te kijken of mijn kat wel plaste en hoeveel. Dan spurtte ik weg als ik hem een kuiltje hoorde graven hahaha
MissHolmes
25-08-2024 om 19:50
Ff uppen wat ik moet even mopperen over hare koninklijke hoogheid. Normaal koop ik Hills voeding voor haar, dit keer Royal Canin en dan speciaal voor senior katten maar mevrouw is niet erg te spreken over RC. Ze heeft lekker pech, ze eet het maar mooi op. (Doet ze ook wanneer ze echt honger heeft)
Loulou39
26-08-2024 om 08:23
Zo toevallig, ik open het forum ook net om dit topic te uppen! 😂
Mijn kat houdt me nu al nachtenlang wakker met gemiauw, ik word er helemaal gek van. Het begint meestal rond 02:00 en gaat de rest van de nacht door.
Soms is het eten op, dan geef ik brokjes. Hij drinkt het liefst uit de kraan (dat mocht een tijdje van mij, omdat hij veel moest drinken ivm nier-/blaasproblemen). Het duurt soms wel een kwartier voordat hij klaar is met drinken, dat ga ik ‘s nachts niet doen. Soms wil hij gewoon mauwen om het mauwen.
Negeren helpt niet, want hij blijft echt doorgaan..
Iemand een gouden tip?? Ik hou dit niet lang vol want ik kom daarna niet meer in slaap en ga rechtstreeks in de piekermodus
Ellori
26-08-2024 om 12:03
VOor het drinken kan je zo'n waterfontein proberen? Katten houden vaak van water wat beweegt dus daarom drinken ze vaak uit een kraan of buiten als het kan.
En ik weet niet of je kat in een andere ruimte kan verblijven 's nachts? Onze katten komen niet boven en al helemaal niet in de nacht. Zo hebben wij onze nachtrust en kunnen zij spoken wat ze willen. Toen we nog in een appartement woonde en op katten paste bleven deze altijd in de woonkamer.
Loulou39
26-08-2024 om 12:17
Ellori schreef op 26-08-2024 om 12:03:
VOor het drinken kan je zo'n waterfontein proberen? Katten houden vaak van water wat beweegt dus daarom drinken ze vaak uit een kraan of buiten als het kan.
En ik weet niet of je kat in een andere ruimte kan verblijven 's nachts? Onze katten komen niet boven en al helemaal niet in de nacht. Zo hebben wij onze nachtrust en kunnen zij spoken wat ze willen. Toen we nog in een appartement woonde en op katten paste bleven deze altijd in de woonkamer.
Dat is een goeie zo’n fontein, ga ik vandaag regelen!! Dank!
Ze zitten ‘s nachts in de huiskamer, maar die is vlakbij de slaapkamer en je hoort het zo hard, alsof hij naast je staat..
Beterlaat2021!
26-08-2024 om 12:30
@ Loulou : hoe oud is de kat? Is het gewoon miauwen of náár miauwen? Klaaglijk miauwen hoort bij nierproblemen volgens mij.
Helaas heb je de kat er aan gewend dat ze iets te eten of drinken krijgt als ze je wakker maakt....
Hopelijk helpt die drinkfontein inderdaad!
Ellori
26-08-2024 om 12:31
Loulou39 schreef op 26-08-2024 om 12:17:
[..]
Dat is een goeie zo’n fontein, ga ik vandaag regelen!! Dank!
Ze zitten ‘s nachts in de huiskamer, maar die is vlakbij de slaapkamer en je hoort het zo hard, alsof hij naast je staat..
O ja, dat is wel balen! Uhmm oordoppen in en toch gewoon maar negeren? Als je niet meer kan slapen een boek pakken met leeslampje en wel op bed blijven liggen en lekker lezen. Werkt voor mij altijd heel goed, ik slaap zo weer dan.
Loulou39
26-08-2024 om 12:36
Beterlaat2021! schreef op 26-08-2024 om 12:30:
@ Loulou : hoe oud is de kat? Is het gewoon miauwen of náár miauwen? Klaaglijk miauwen hoort bij nierproblemen volgens mij.
Helaas heb je de kat er aan gewend dat ze iets te eten of drinken krijgt als ze je wakker maakt....
Hopelijk helpt die drinkfontein inderdaad!
14 en hij heeft nierkanker, daarom mag hij ook dingen die ik normaal niet goed zou vinden zoals drinken uit de kraan, en daarom ga ik ook steeds uit bed (met dat laatste had ik niet moeten beginnen inderdaad).
Overigens mauwt hij zijn hele leven al klaaglijk, dus ik weet nooit of er echt wat is op zo’n moment. En je zou hem moeten horen als hij een haarbal heeft! 😳
Loulou39
26-08-2024 om 12:37
Ellori schreef op 26-08-2024 om 12:31:
[..]
O ja, dat is wel balen! Uhmm oordoppen in en toch gewoon maar negeren? Als je niet meer kan slapen een boek pakken met leeslampje en wel op bed blijven liggen en lekker lezen. Werkt voor mij altijd heel goed, ik slaap zo weer dan.
Oordoppen kan ik niet in hebben, maar misschien vannacht inderdaad maar lezen oid als de piekermodus aan gaat.
Loulou39
29-08-2024 om 21:21
Oioioi, hij heeft nu haarballen!! Dat wordt extra hard aangekondigd, plus hij loopt door tijdens overgeven… 😱
Vanmorgen en vanavond na m’n werk: de hele kamer (en vooral het vloerkleed) ondergekotst (kun je geen overgeven meer noemen).
Dus weer moeten poetsen na een enorme rotdag, terwijl hij me op z’n rug rollend met de pootjes in de lucht en luid spinnend zit aan te moedigen 😫.
Hij vind laxapast doodeng (waarom? alle katten vinden dat lekker!!), maar dat heb ik maar weer geforceerd gegeven…
Ellori
29-08-2024 om 22:33
Als het wat warmer is slaap er hier altijd iemand op de bank en afgelopen nacht was ik dat. Ik kan namelijk echt niet tegen slapen met 26 graden want dat was het nog in de slaapkamer.
Nou hebben we een echte slettebak die altijd heel blij is als er iemand op de bank slaapt. Dus ik ben denk ik wel 3 keer wakker gemaakt. Een keer toen er iemand naar beneden kwam om naar het toilet te gaan (we hebben maar 1 wc). Toen nog een keer omdat ze het zo gezellig vond. En de laatste keer omdat ze vanuit de vensterbank zo in mn zij sprong, toen geen aandacht kreeg en dus maar naast mn kussen ging liggen en daarna besloten had om dr hele lichaam parallel aan die van mij te leggen. Echt hoor, katten....
MissHolmes
29-08-2024 om 22:40
Loulou39 schreef op 29-08-2024 om 21:21:
Oioioi, hij heeft nu haarballen!! Dat wordt extra hard aangekondigd, plus hij loopt door tijdens overgeven… 😱
Vanmorgen en vanavond na m’n werk: de hele kamer (en vooral het vloerkleed) ondergekotst (kun je geen overgeven meer noemen).
Hier ook, en mevrouw kotst ook steeds op mn kleed, en gisterochtend bijna op mn bed maar werd gelukkig net op tijd wakker om dat te kunnen voorkomen.
MissHolmes
29-08-2024 om 22:42
Loulou39 schreef op 26-08-2024 om 08:23:
Zo toevallig, ik open het forum ook net om dit topic te uppen! 😂
Ik was je dus net voor...
Loulou39
08-11-2024 om 20:03
Even mijn eigen topic oppoetsen:
Ik word helemaal gek van een van mijn katten; hij geeft elke dag over, maar ook terwijl hij loopt… mijn kleed is niet meer schoon te krijgen, mijn laminaat gaat omhoog staan 😡. Zielig voor de kat, maar inmiddels ook voor mij.
En nee, het komt niet door ziekte maar door haarballen. Hij kan totaal niet tegen haar, maar hij slikt het in, eet plukjes haar die door andere kat (bij krabben ofzo) op de grond zijn achtergelaten (ja, ik stofzuig bijna elke dag), geen idee waarom.
Heeft iemand een gouden tip hoe ik dit kan stoppen?
Hij krijgt Laxapast, maar het is toch al weken elke dag….