Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Blooper- en moppertopic katten

Naar aanleiding van het “gewone” blooper en moppertopic, bij deze eentje voor katten (idee van Koekjez).

Omdat er in het gewone blooper en moppertopic vandaag een paar leuke kattenverhalen staan, lijkt het me inderdaad een goed idee om hier dit topic te openen.

Man is met dank aan kat 2 ooit bijna opgepakt door de politie.

We hebben hier afgeschermde tuinen en rijhuizen waardoor ze niet op straat raken. Maar dit exemplaar was een Houdini die af en toe toch buitenraakte. Maar dan wel de weg naar huis niet meer terugvond en door de afgesloten muren ook niet meer binnenraakte.

Kon je dus de hele avond gaan zoeken door de hele wijk én dat onvangbare beest ook nog eens proberen te vangen ...

Noodzakelijkheid daarvoor: Een blik tonijn.

Om 11u 's avonds nog geen kat en man loopt in het donker door de wijk te zoeken in elke struik, in elk stukje grasperk, ... Blijkbaar vonden de achterburen dat verdacht (er gebeurt hier af en toe kleine crimi en nogal veel drugs) en hadden de politie gebeld.

Het is dat man een blik tonijn in zijn handen had dat de politie geloofde dat hij écht alleen op zoek was naar zijn kat én niet op inbreken stond .

Loulou39

Loulou39

20-02-2024 om 18:19 Topicstarter

Peaches schreef op 19-02-2024 om 21:32:

[..]

De mijne rennen naar de kattenbak om daarin te kotsen ♥️

Heeft hij vandaag ook gedaan. Ik was zo blij dat hij niet gespuugd had, keek ik in de kattenbak: had ie het daar gedaan 😔

Maar wel heel lief van hem 💕

Loulou39

Loulou39

20-02-2024 om 18:22 Topicstarter

Gelebloem schreef op 20-02-2024 om 09:26:

Onze übergeriatrische kat van begin twintig heeft mijn zwangere buik ontdekt als nieuwe zone of interest, lig in rustig in mijn bed wakker te worden met een kop koffie, neemt kat een enorme aanloop om vol enthousiasme boven op buik te duiken. Ik onder de koffie, kat onder de koffie, bed onder de koffie. Kat en ik samen onder de douche, wat kat gek genoeg een heerlijke ervaring vindt, kat uitgespoeld en voor de verwarming gezet. Is nu half opgedroogd en ziet er uit als een overleden gremlin.

😂

Loulou39

Loulou39

20-02-2024 om 18:25 Topicstarter

rionyriony schreef op 20-02-2024 om 10:22:

[..]

Is gevaarlijk want als het door de darmen gaat en het begin van het touwtje gaat sneller dan het einde dan stroopt de darm rond het touwtje er snijdt tenslotte de darm door. Dat komt eigenlijk omdat de inhoud van de darm maar één kant op kan dus alle peristaltische bewegingen zijn erop gericht om de inhoud zo snel mogelijk bij de uitgang te krijgen.

Ik heb meerdere keren bij de dierenarts gezeten om mijn katertje te laten spugen. Hij at elastiek van die speelgoedjes met een hengel en een pluizig speelgoedbeestje er aan, en van die lusjes die soms aan de binnenkant van een nieuwe trui zitten.
Ben er nu ook een beetje bang voor, maar ik hoop dat overgeven van de verandering van voer komt 🤞🏼 (is op dit moment wel het meest logische, maar je weet nooit)

Loulou39

Loulou39

20-02-2024 om 18:32 Topicstarter

In mijn vorige huis hoorde ik een keer de buurvrouw heel hard schreeuwen en een seconde later vliegt mijn vorige kat over de schutting en schiet de keuken in met een onsje ham in verpakking in z’n bekje😂.
De buurvrouw hoefde het niet meer terug 😇

Het grappigste vond ik dat ze voor hun kat een luikje in de deur hadden gemaakt met een “afstandsbediening” die hun kat aan haar halsbandje had, maar mijn kat beukte gewoon met zijn kop ertegenaan en liep er dwars doorheen..
(Vonden zij ook wel grappig hoor, ze waren ook vrienden van ons, niet dat ik m’n kat de buurt liet terroriseren: het was eigenlijk een binnenkat)

mut

mut

20-02-2024 om 18:34

Ook wij zijn in de buurt gaan vragen waar onze kat toch die goudvissen vandaan had. Nog steeds geen idee. Hij was onze grote jager die veel prooien thuisgebracht heeft, ook 1x een mol. Lief van hem dat hij luid miauwend met prooi in de bek thuiskwam, wij moesten dan komen om hem te prijzen en pas dan liet hij los. Liefst als de andere 3 katten aanwezig waren, die mochten dan verder spelen en oefenen. Hij mocht dus niet binnenkomen met prooi, teveel kans dat wijzelf dan op jacht moesten.

Mijn oude poes was nogal vocaal, een plakkerd en ik woonde vlakbij een winkelstraat. Niks aan de hand verder, maar ik ging eens ergens een koffietje drinken, net een straat te ver, poes liep altijd wat blokjes mee, en poes was blijkbaar hard aan het mauwen in de winkelstraat want mijn moeder (ik hoorde mijn telefoon niet, of had hem niet mee ofzo) is toen door de dierenambulance gebeld dat poes ‘gevonden’ was en dat ze haar diezelfde dag nog moest komen ophalen, anders kwamen er ook nog nachtmissen bij. Zij heeft toen ook nog mijn broer ingeschakeld voor een auto. 
En dat allemaal terwijl ik een uurtje om de hoek een koffietje aan het doen was. 

In een drukke winkelstraat in mijn stad hing een briefje op de deur  :
"Als er een poes op de stoep zit, verzoeken we u niet aan te bellen. 
De poes woont hier niet en heeft een eigen huis".    🐱

Loulou39

Loulou39

20-02-2024 om 18:45 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 20-02-2024 om 18:45:

In een drukke winkelstraat in mijn stad hing een briefje op de deur :
"Als er een poes op de stoep zit, verzoeken we u niet aan te bellen.
De poes woont hier niet en heeft een eigen huis". 🐱

😂

Die ken ik ook in mijn vorige woonplaats: “onze katten hier voor de deur zijn niet zielig, ze kunnen gewoon via de achtertuin naar binnen”. Daar werd blijkbaar ook veel aangebeld.

In het kattentopic ook nog pas geschreven. Er schijnt regelmatig een memo rond te gaan: Als je moet kotsen, óp het kleed. 
Door schade en schande wijs geworden heb ik een geweven kleed.
Die is ook aan twee kanten hetzelfde dus als het te erg wordt draai ik die om. En na een keer om te hebben gedraaid wordt het dus helaas tijd voor een nieuwe. 
 Hoogpolig moet ik niet aan denken. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

20-02-2024 om 20:06

Van de week ook al op gewone B en M topic geschreven maar aangezien dit een katten blooper en moppertopic  is schrijf ik hem hier ook: Ik kon van de week om 2.30 snachts mijn slaapkamervloer dweilen dankzij katlief. Ik had een glas water op mn nachtkastje staan. Mevrouw heeft uiteraard haar eigen waterbakjes maar heeft sinds kort bedacht dat water uit mijn glas jatten veel leuker is. Ook midden in de nacht en ze liet te klooien dus blijkbaar viel dat glas om. Op een gekke manier, hij stond rechtop op mn bedrand maar er was wel water uitgevallen. (Wat ik dus midden in de nacht op kon ruimen)

Ik heb het overigens verder makkelijk met haar hoor, ik heb tot maart vorig jaar twee katten gehad, degene die gehemeld is was vergeleken met de kat die er nu nog is een stuk ondeugender. Alles jatten wat los en vast zit, ook fruit en groente (daar was ze echt dol op) in de slaapkamer onder de dekens gaan en met haar nagels mn beddengoed slopen en als ik de slaapkamerdeur dicht heb hem gewoon open beuken, plantenbakken leeggraven enz enz. Ik mis haar heel erg hoor maar het is zonder haar wel een stuk rustiger hier in huis want nogmaals andere kat is zeker zonder haar veel minder ondeugend. (Jatten deed zij ook maar sinds anders kat weg is doet ze dat niet meer. Sowieso geen groente en fruit want zij is wat dat betreft normaler... Ze houdt daar niet van...)

MellowTurkey78

MellowTurkey78

20-02-2024 om 20:10

Loulou39 schreef op 20-02-2024 om 18:45:

[..]

😂

Die ken ik ook in mijn vorige woonplaats: “onze katten hier voor de deur zijn niet zielig, ze kunnen gewoon via de achtertuin naar binnen”. Daar werd blijkbaar ook veel aangebeld.

Toen ik voor mijn huidige huis een tijdje in een huurflat op de begane grond woonde was de keuken met raam wat uitkeek op de binnenplaats. Dat raam was pal naast de voordeur maar mevrouw de Diva wilde altijd perse door het raam naar binnen. (Ook wel weer slim want als ze voor de deur zit zie ik haar natuurlijk niet en voor het raam wel...)

Mijn kat likt de roquefort van mijn toast 

kattenvrouwtje schreef op 20-02-2024 om 13:36:

Mijn kat is dol op mensenvoedsel en dan niet gewoon ham of vlees.Laatst zat ik tuinbonen met spek te eten en zat hij steeds te hengelen met zijn pootje,Ik dacht voor een stukje spek maar nee,meneer beliefde de tuinbonen😂Hij wordt ook helemaal gek van olijven.

mijn vorige kat had een keer halve pan shoarma opgevreten, ik wist het niet tot dat ik zag dat haar halve bek bruin was van de saus...

mijn huidige kat is ook dol op mensen voedsel en zit regelmatig te bedelen om brocoli, snijbonen &  kaas 

mut

mut

20-02-2024 om 21:19

1 van onze katten is duidelijk onhandiger dan de andere. Deze kat is tegelijk ook nog nieuwsgieriger dan de andere 2. Als jong katje bijvoorbeeld was zij het die op de hoogste keukenkastjes klom.......en in de spleet viel tussen kastje en muur. Als er een kast openstaat weten wie het gedaan heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.