Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Badkamer droog maken na douchen.

Peiling

Badkamer droog maken na douchen ?
156 stemmen
32%
22%
46%

letterkoekje schreef op 22-07-2024 om 16:04:

ik trek alles droog terwijl ikzelf nog niet afgedroogd ben maar wel mijn badjas aan heb. 

Nu vraag ik me af of je na elke douche beurt je badjas in de was gooit en hoeveel badjassen je hebt

Lieveheersbeest schreef op 22-07-2024 om 16:08:

[..]

Nu vraag ik me af of je na elke douche beurt je badjas in de was gooit en hoeveel badjassen je hebt

Lieveheersbeest, ik trek het niet droog met mijn badjas, hé. Dat doe ik met een trekker. Die badjas wordt aan het open raam te drogen gehangen en die gebruik ik de volgende keer weer hoor. Vind je dat abnormaal? Ik moet toch niet vies zijn van mijn pasgewassen zelve! Na een aantal keer drogen en opnieuw gebruiken, gaat die in de was, maar het is mijn persoonlijke badjas, zelfs man doet die niet aan.

Ik heb maar 1 badjas, dus mocht hij niet droog zijn nadat hij in de was is gegaan, dan droog ik me gewoon met een handdoek die ik over me laat hangen bij het droogtrekken van de douche.

Goed dat je het vraagt, want mensen zouden verkeerdelijk het idee krijgen dat ik een kamer vol badjassen heb! 

Ligt eraan. Thuis doe ik er niks aan, heb een douchecabine en die droog ik nooit. Af en toe eens schoonmaken als ik het te vies vind worden en klaar. Voordeel van alleen wonen, nooit logees en een hoge tolerantiegrens voor schoonmaken. 

Ik ben verder nog regelmatig in mijn ouderlijk huis bij mijn moeder en daar droog ik de inloopdouche zonder deur altijd met een microvezeldoek. Kraan, wanden en vloer. Mijn moeder is nog ouderwets hypernetjes en zou een hartverzakking krijgen bij een natte badkamer. 

Nee haha letterkoekje, dat dacht ik ook niet. Maar jouw badjas is dus eigenlijk je handdoek, waar jij jezelf mee afdroogt. En die gooit men doorgaans na 1 of 2 keer drogen in de wasmand. Vandaar mijn vraag

Nee. Er is weinig huishoudelijks waar ik echt een hekel aan heb, maar dit is er één. Ik vind het al vervelend genoeg dat ik mezelf droog moet maken.

Auditor schreef op 22-07-2024 om 19:55:

Ligt eraan. Thuis doe ik er niks aan, heb een douchecabine en die droog ik nooit. Af en toe eens schoonmaken als ik het te vies vind worden en klaar. Voordeel van alleen wonen, nooit logees en een hoge tolerantiegrens voor schoonmaken.

Ik ben verder nog regelmatig in mijn ouderlijk huis bij mijn moeder en daar droog ik de inloopdouche zonder deur altijd met een microvezeldoek. Kraan, wanden en vloer. Mijn moeder is nog ouderwets hypernetjes en zou een hartverzakking krijgen bij een natte badkamer.

Ik snap eigenlijk niet wat daar ouderwets aan is. Het is toch juist helemaal van deze tijd om zuinig te zijn op wat je hebt, duurzaamheid enzo. Als je goed voor je spullen zorgt gaat alles langer mee.

Herfstappeltaart schreef op 23-07-2024 om 08:27:

[..]

Ik snap eigenlijk niet wat daar ouderwets aan is. Het is toch juist helemaal van deze tijd om zuinig te zijn op wat je hebt, duurzaamheid enzo. Als je goed voor je spullen zorgt gaat alles langer mee.

Ik heb je een like gegeven, Taart. Maar ik verklaar mijn 'like' nog wat verder: ik denk dat wij (voorlopig) de laatste generatie zijn (en dan nog, van 'onze' generatie ook niet iedereen) die nog belang hecht aan zorg-dragen-voor, zuinig-zijn-op. De huidige generatie wil zo dikwijls wisselen van stijl, van sfeer, van uitzicht, van vanalles en nog wat, dat samen met de behoefte om wéér te veranderen, het product ook uitgeleefd, versleten, ..., ..., is. 

Waarschijnlijk heeft de moeder van diegene op wiens post jij reageerde ook al jarenlang dezelfde badkamer. Net zoals ik ook al vele jaren dezelfde badkamer heb: een badkamer met een groot raam, 1 forse en 1 kleinere kast, een badkamermeubeltje met 1 lavabo met een spiegel boven, een behoorlijke inloopdouche, een stoeltje en handdoekrek. That's all. Oh, en een vuilbakje ook. 

Herfstappeltaart schreef op 23-07-2024 om 08:27:

[..]

Ik snap eigenlijk niet wat daar ouderwets aan is. Het is toch juist helemaal van deze tijd om zuinig te zijn op wat je hebt, duurzaamheid enzo. Als je goed voor je spullen zorgt gaat alles langer mee.

Zo mee eens!

Herfstappeltaart schreef op 23-07-2024 om 08:27:

[..]

Ik snap eigenlijk niet wat daar ouderwets aan is. Het is toch juist helemaal van deze tijd om zuinig te zijn op wat je hebt, duurzaamheid enzo. Als je goed voor je spullen zorgt gaat alles langer mee.

Wat is dan ‘goed voor je badkamer zorgen’ want mijn badkamer gaat al meer dan 20 jaar mee en ik droog niks af. Nooit gedaan ook. Ik vervang de kitrandjes als het nodig is en dat is het wel. 

ToetieToover schreef op 23-07-2024 om 10:16:

[..]

Wat is dan ‘goed voor je badkamer zorgen’ want mijn badkamer gaat al meer dan 20 jaar mee en ik droog niks af. Nooit gedaan ook. Ik vervang de kitrandjes als het nodig is en dat is het wel.

Goed zorgen voor je badkamer is, afdrogen wanneer dat nodig is. Mijn badkamer knapt niet op van schimmel!

Ja, degene die als laatste doucht (eigenlijk altijd ik en dat is volgens mij geen toeval...) droogt alles af. Ik droog mezelf af, haal vervolgens even snel het meeste vocht van de muren en vloer met een trekker. Doe dan de rest van mijn eigen 'toilet' en haal als laatste nog een handdoek over de muren en vloer. Onze (inloop)douche ziet er nog uit als nieuw. Ik hou mezelf maar voor dat dat door mijn afdrogen komt.

Wij hebben overigens ook goede mechanische ventilatie en altijd het raam op de tochtstand.

ToetieToover schreef op 23-07-2024 om 10:16:

[..]

Wat is dan ‘goed voor je badkamer zorgen’ want mijn badkamer gaat al meer dan 20 jaar mee en ik droog niks af. Nooit gedaan ook. Ik vervang de kitrandjes als het nodig is en dat is het wel.

Ik vind het niet mooi en netjes staan als mijn badkamer onder de kalkaanslag komt te zitten. Dat bedoel ik ermee. Daarom droog ik af.

letterkoekje schreef op 23-07-2024 om 09:36:

[..]

Ik heb je een like gegeven, Taart. Maar ik verklaar mijn 'like' nog wat verder: ik denk dat wij (voorlopig) de laatste generatie zijn (en dan nog, van 'onze' generatie ook niet iedereen) die nog belang hecht aan zorg-dragen-voor, zuinig-zijn-op. De huidige generatie wil zo dikwijls wisselen van stijl, van sfeer, van uitzicht, van vanalles en nog wat, dat samen met de behoefte om wéér te veranderen, het product ook uitgeleefd, versleten, ..., ..., is.

Waarschijnlijk heeft de moeder van diegene op wiens post jij reageerde ook al jarenlang dezelfde badkamer. Net zoals ik ook al vele jaren dezelfde badkamer heb: een badkamer met een groot raam, 1 forse en 1 kleinere kast, een badkamermeubeltje met 1 lavabo met een spiegel boven, een behoorlijke inloopdouche, een stoeltje en handdoekrek. That's all. Oh, en een vuilbakje ook.

De badkamer is net als het huis uit 1984 en zoals het hele huis in nieuwstaat. Mijn badkamer is denk ik ook 20 jaar oud en keurig netjes. 
En ik ben 54, dus wellicht nog ouder dan jij. 

Wat een oordelen omdat ik mijn douchecabine niet spik en span houd. Ik ben zuinig op mijn spullen. Ook de badkamer. En dat beetje kalk poets ik er wel af, eens in de zoveel tijd. 


Verder, ik leef in een huis, geen museum.

Mijn moeder is, hoewel een schat van een mens, wel iemand waar geen snippertje papier in het zicht mag liggen, een kopje al weggehaald is als je het een seconde leeg hebt en je niets durft te laten slingeren. 
Ik werd daar al kriegel van toen ik nog thuis woonde en nu nog steeds. 
Maar omdat het mijn moeder is en het haar huis is, pas ik me aan haar regels aan en maak de badkamer droog. 

ToetieToover schreef op 23-07-2024 om 10:16:

[..]

Wat is dan ‘goed voor je badkamer zorgen’ want mijn badkamer gaat al meer dan 20 jaar mee en ik droog niks af. Nooit gedaan ook. Ik vervang de kitrandjes als het nodig is en dat is het wel.

En dit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.