Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Artikelen verkopen op Etsy

Voor mijn verjaardag heb ik een grote doos gekregen met allemaal verschillende kleurtjes (haak-) katoen. Superleuk, maar door de diversiteit aan kleuren alleen geschikt voor kleine projectjes. Na wat googelen heb ik besloten er onderzetters van te haken (ik ben niet zo’n pro en wil het liefst iets wat je zonder denken kunt maken). 
Via Google kreeg ik dus heel veel linkjes naar Etsy waar mensen zelfgemaakte dingetjes kunnen verkopen. Een setje van zes gehaakte onderzetters bijvoorbeeld, à € 37,50. Nou jaaa….
Zouden jullie ooit 37,50 betalen voor zes katoenen onderzetters? Ik doe er een peiling bij voor de lol, het is echt geen marktonderzoek. Wel ben ik benieuwd wat er door jullie zoal verkocht wordt en of dat een beetje loopt

Peiling

€ 37,50 betalen voor zes zelfgemaakte onderzetters?
65 stemmen
2%
98%

Etsy is in een heleboel dingen erg duur. zou het nooit doen

Sorry, heb per ongeluk ja aangeklikt. Ik zou echt nooit 37,50 betalen voor onderzetters. Ook niet aan nieuwe.

MMcGonagall

MMcGonagall

05-09-2023 om 18:32 Topicstarter

watertoren schreef op 05-09-2023 om 18:30:

Sorry, heb per ongeluk ja aangeklikt. Ik zou echt nooit 37,50 betalen voor onderzetters. Ook niet aan nieuwe.

Dan ben jij waarschijnlijk aan het eind de enige met ja.

Ik zou dat nooit kopen, maar dat is misschien ook omdat ik zelf nog zat restjes heb om dat soort dingen van te haken. 

Van veel kleurtjes kun je ook een deken haken. Allemaal vierkantjes of 6 hoeken haken. Als je ze dan toch niet aan elkaar haakt dan heb je alsnog een stapel onderzetters. Ik heb alleen inmiddels iets te veel gehaakte dekentjes .
Muisjes haken voor een kat is ook leuk met kleurige restjes. Zelf heb ik alleen geen kat, maar ik heb ze wel eens cadeau gedaan.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2023 om 18:57

watertoren schreef op 05-09-2023 om 18:30:

Aaah waarom verklap je dat nu al? Anders hadden we een leuk raadspelletje gehad wie nu die ene is die wél zo'n bedrag neerlegt .

Zit in die onderleggers gouddraad? Draad van echt goud hé! 37,5€, 

etsy is niet geschikt voor ons "zuinige" Hollanders. Amerikanen zijn veel meer bereid om grof geld te betalen voor handmade crafts. Daar betalen ze gerust 15 dollar of meer voor een bestickerd glas om maar iets te noemen.
Sws betaal je bij Etsy voor het plaatsen van een artikel en bij verkoop ik geloof 7,5 % commissie. Dus dan zit je al gauw op een flink bedrag anders word er geen winst gemaakt.

Na 2 slechte ervaringen met Etsy (niet leveren) bestel ik überhaupt niks meer via die site. Maar zelfs als stond het op een betrouwbare leverancier, zou ik zeker niks gehaakts kopen laat staan voor 37,50!

Nooit van mijn leven!  Als ik gehaakte onderzetters wil dan maak ik ze zelf wel. 
Ik heb van kleine bolletjes weleens slofjes gehakt voor babies in de vorm van eendjes,  kikkers en varkentjes. 

Ik zou 30-70 euro euro uitgeven aan echte Quartz onderzetters, of handgeblazen glas ofzo. Niet aan stukjes katoen, dat is leuk voor een tientje maximaal voor zes stuks. Etsy kan best overpriced zijn helemaal omdat de spullen regelmatig gewoon van Ali komen.

Tsja, als je ook je uurloon er uit wil halen kom je snel op zulke bedragen uit. Neemt niet weg dat ik het er nooit voor zou betalen.

MMcGonagall

MMcGonagall

05-09-2023 om 21:59 Topicstarter

Bananenbrood schreef op 05-09-2023 om 20:46:

Tsja, als je ook je uurloon er uit wil halen kom je snel op zulke bedragen uit. Neemt niet weg dat ik het er nooit voor zou betalen.

Handwerken tegen uurloon is niet realistisch. Met een deken ben ik zo 20 uur of langer bezig. Zelfs tegen materiaalkosten kun je je dekentjes beter bij Ikea kopen, daar zijn ze 30 euro. Inmiddels heeft iedereen in mijn omgeving een dekentje, sjaal en muts. Binnenkort dus een setje onderzetters.

MMcGonagall schreef op 05-09-2023 om 21:59:

[..]

Handwerken tegen uurloon is niet realistisch. Met een deken ben ik zo 20 uur of langer bezig. Zelfs tegen materiaalkosten kun je je dekentjes beter bij Ikea kopen, daar zijn ze 30 euro. Inmiddels heeft iedereen in mijn omgeving een dekentje, sjaal en muts. Binnenkort dus een setje onderzetters.

Ik heb net een ingewikkelde sjaal gehaakt, geborduurd en geweven en er kwastjes aangemaakt. Ik denk er zeker 30 uur aan gewerkt te hebben. Minimumloon laten we zeggen €12 per uur. Dat is dan 360 euro en dan hebben we nog geen materiaalkosten. Ik krijg best vaak bewonderend commentaar op mijn ‘maaksels’ en dan zeg ik altijd dat het handgemaakt is door een kunstenares en dat het een uniek exemplaar is. En onbetaalbaar en dat is eigenlijk ook wel zo natuurlijk 😂

d5cff1c2dd8c0e053929a8f8b4dffcfc.jpg

Ik heb deze schaapjes gehaakt als onderzetter met eierwarmer schaapjes erbij. Ik heb ook een rat boekenlegger in hetzelfde plet-thema gehaakt waar ik nodig meer van moet haken volgens mijn vrienden 😋

Haakpatroon-Rat-Boekenlegger-Haken.jpg

Edit: eierwarmer is volgens dit idee, alleen heb ik dus geen onderkant gehaakt. En heeft-ie een kleurige sjaal om zijn nek. 

637655706799755859.jpg

Wat ik ook leuk vond om te doen, van restjes, is (wind)spiralen/ windspinners haken. Dat is echt niet moeilijk. Op you tube staan tutorials. Vonne geeft daar heel fijne instructies voor haakdummies. 

spinners-768x768.jpg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.