Huiskamer
DePuzzelaar4
23-12-2022 om 16:53
Ik heb al een aantal opgelost. 25 is leuk.
20 is ook wel te doen. In ieder geval het puzzelen en dan met de pritt-stift alles plakken. Daarna de ballonnen gaan proberen te vullen.
15 ging ook wel. De verschillende kleuren zijn slecht te zien als je bij te weinig licht aan het puzzelen en draaien bent.
11. brrrrr. Kan je dat oplossen zonder programmeren? Die laat ik links liggen en ga er met een grote boog omheen.
23. Stap 1 is te doen, als je enige kennis van schaken hebt en let goed op die 2 bijzondere stukken. Die werken echt anders. Het is niet voor niets een sprookjes bord volgens de puzzelmakers.
Ik heb inmiddels 2 aanwijzingen voor het thema gevonden en heb enig idee welke kant ze op willen, maar ik weet het thema nog niet.
O ja, ik had 2 dagen geleden voor het eerst een positieve self-test. Erg leuk zo voor de feestdagen in isolatie. Gelukkig weinig last, maar ik mag de deur niet uit. Daar gaan mijn plannen.
Dus ik ga dit weekend misschien maar ....... puzzelen? Je moet wat. Of ouderwets kerstfilms kijken.
DePuzzelaar4
23-12-2022 om 22:44
Nederlands? Ik denk dat je dan een bepaald deel van Nederland beledigt.
Veraatjeh
27-12-2022 om 12:52
Hier ook bezig met de juniorversie! Ik dacht 7b opgelost te hebben, maar het antwoord op de vraag....? Misschien toch nog ergens een foutje. Ik moet zeggen dat ik van de laatste twee tekens voor het vraagteken ook niet zeker ben. Het antwoord op de vraag wordt zeker wel helder als de vraag klopt?
Edit: Ik had misschien iets langer zelf moeten nadenken. Samen met google ben ik er al uitgekomen.
DePuzzelaar4
27-12-2022 om 14:27
7b. Je zit naar die plaatjes te staren, je hebt al van alles opgezocht. En ineens zie je het. Dat vind ik het leuke van deze AIVD puzzel.
Ik vind de junior moeilijker dan vorig jaar. Ik heb nu opgelost: 5,6(23 vogels),7ab,8,10a,11 Ik heb het thema met 10 aanwijzingen. Bij 4 heb ik een ingevuld diagram, maar ik vind er geen tekst in.
Veraatjeh
27-12-2022 om 16:18
Voor mij het eerste jaar dat ik echt actief aan het puzzelen ben geslagen. Vorige keren na kort kijken vrij snel weer gestopt, maar heb nu de smaak helemaal te pakken.
Ik heb van de junior versie nu: 1, 6 (alleen kan ik hier geen logica vinden om te weten of wat ik heb klopt), 7ab en 11. Bij 8 heb ik alle labels gekoppeld aan de ballonnen, maar het ontcijferen van de tekst wil nog niet helemaal lukken.
Voor de rest nog geen enkel idee waar ik het zoeken moet.. Ook de hints naar het thema: geen idee waar ik aan moet denken... Wanneer is het een hint naar het thema, wanneer niet? Welke richting moet ik op? Ik heb geen flauw benul...
Maar we puzzelen rustig door en wie weet komt er hier nog een nuttige tip voorbij de komende tijd.
BenoitBlanc
27-12-2022 om 17:39
Is het begin van de volwassenballonnen puzzel een woord met 2 letters? Of is de ruimte tussen de groepjes ballonnen toch geen spatie?
Veraatjeh
27-12-2022 om 18:04
BenoitBlanc schreef op 27-12-2022 om 17:39:
Is het begin van de volwassenballonnen puzzel een woord met 2 letters? Of is de ruimte tussen de groepjes ballonnen toch geen spatie?
Dit vraag ik me ook af (maar dan voor de junior versie). En is 1 ballon 1 letter? Of kan 1 ballon ook voor meerdere letters staan....?
Veraatjeh
27-12-2022 om 20:03
BenoitBlanc schreef op 27-12-2022 om 19:52:
😄👍✅️ Ja. Er zitten geen meerdere letters in 1 ballon.
Top, dat is goed om te weten!
Jillz
27-12-2022 om 21:08
BenoitBlanc schreef op 27-12-2022 om 17:39:
Tussenruimte hoeft geen spatie te zijn.
Boeloe
28-12-2022 om 10:21
Kunnen er 2 labels naar 1 ballon lopen? Vast niet 😢, dan moeten alle puzzelstukjes opnieuw gelegd worden.😬
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.