Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Aan tafel !! Waar eten jullie het eten (ontbijt lunch, avondeten)

Ik eet mijn maaltijden ook altijd aan tafel. ALs het lekker weer is eet ik buiten, anders gewoon binnen. Ben alleen. Vind het fijner om aan tafel te eten. 

Als ik thuis ben eet ik op de bank, zowel ontbijt, lunch als avondeten. Behalve als er gasten zijn of als het een complex gerecht is, dan eet ik aan de eettafel of buiten. Wij hebben een grote eettafel en comfortabele stoelen en ik zit er best vaak maar niet zo vaak om te eten.

Ontbijt: op de bank
Lunch: bijna altijd aan tafel
Diner: altijd aan tafel, met een paar uitzonderingen, als we pizza of patat eten, zitten we op de bank voor de tv

Als het op de bank gegeten kan worden, eet ik het op de bank of op mijn balkonbank, tenzij ik gasten heb. In praktijk eet ik dus zonder gasten alles op de (balkon)bank.

Wij wonen met 3; man, pleegkind en ik en we eten eigenlijk alle maaltijden aan tafel.
Ontbijt doe ik samen met kind aan tafel, in het weekend met z'n 3-en en ook aan tafel.
Lunch op thuiswerkdagen aan m'n bureau omdat ik dan de voorkeur geef aan een wat langere wandeling met de hond. Als het snertweer is een korte wandeling en dan eet ik wel aan tafel.
Avondeten altijd aan tafel en bijna altijd met z'n 3-en. 1 keer in de week eten man en kind samen en ik later. Dan eet ik ook aan tafel (man en kind ook overigens). 
Ik vind aan tafel eten veel fijner dan op de bank ofzo. 

Het verbaast me hoeveel mensen hun ontbijt en lunch op de bank eten. Ik zit juist graag aan tafel en breng gedurende de dag meer tijd door aan tafel dan op de bank. Ontbijt en lunch altijd aan tafel, maar als ik alleen eet wel met iPad of telefoon erbij. Avondeten 90% van de tijd aan tafel, maar bij afhaal/thuisbezorgd op de bank. Ontbijt, lunch of avondeten bij mooi weer ook buiten aan de tuintafel.

Taartjes schreef op 31-05-2023 om 20:45:

Het verbaast me hoeveel mensen hun ontbijt en lunch op de bank eten. Ik zit juist graag aan tafel en breng gedurende de dag meer tijd door aan tafel dan op de bank. Ontbijt en lunch altijd aan tafel, maar als ik alleen eet wel met iPad of telefoon erbij. Avondeten 90% van de tijd aan tafel, maar bij afhaal/thuisbezorgd op de bank. Ontbijt, lunch of avondeten bij mooi weer ook buiten aan de tuintafel.

Vraag me hetzelfde af, waarom wordt er zoveel op de bank gegeten? 
Wij hebben geen televisie (is dat een reden?), en eten eigenlijk altijd aan tafel. 

De enige keren dat wij op de bank aten waren gerelateerd aan iets dat we per se willen zien op tv. Opening Olympische Spelen, en autorace (toen we dat nog konden zien zonder duur abonnement).  De live verslaglegging van 9-11. 
Nu kun je ook veel kijken op de computer, dus als het nodig/ wenselijk is of we willen het echt dan komt er een laptop op tafel en eten we dus gewoon aan tafel en niet op de bank. 

Moirmel schreef op 01-06-2023 om 12:02:

[..]

Vraag me hetzelfde af, waarom wordt er zoveel op de bank gegeten?
Wij hebben geen televisie (is dat een reden?), en eten eigenlijk altijd aan tafel.

Bank zit lekkerder dan tafel. Na een dag op een bureaustoel en een bureau ben ik wel toe aan een bank en niet wéér een stoel en een tafel.

Rockstar schreef op 01-06-2023 om 12:35:

[..]

Bank zit lekkerder dan tafel. Na een dag op een bureaustoel en een bureau ben ik wel toe aan een bank en niet wéér een stoel en een tafel.

Maar hoe eet je dan? Een zak chips of een doos pizza kan ik mij nog voorstellen, maar toch niet met een bord en bestek? 

Diner eet ik bijna altijd aan tafel (alleen patat of pizza op de bank voor de tv)
Maar als je je bord opschept in de keuken, kun je prima met een vork je hap naar binnen werken 

Ik lees dan weer, afhaal eten we op de bank.
Dat eten wij dan weer bij de tafel
Als je bv Chinees eten hebt, dan vind ik dat zo'n gedoe met al die bakjes verschillende gerechten 

Moirmel schreef op 01-06-2023 om 12:37:

[..]

Maar hoe eet je dan? Een zak chips of een doos pizza kan ik mij nog voorstellen, maar toch niet met een bord en bestek?

Ik hang op dit moment op de bank. Even mijn benen omhoog, onder een dekentje. Op schoot een heerlijke kom goedgevulde, pittige Thaise soep met kokos en garnalen Ik eet met stokjes en drink straks het laatste beetje uit de kom.

Lekker hoor 

[..]

Wij schoven gewoon een rond salontafeltje bij waarop twee placemats en onze borden stonden. Gewoon met mes en vork, geen probleem. En als ik teveel voorovergebogen zat nam ik het bord even op schoot. Maar ik moet eerlijk zeggen: de eettafel is handiger. Je eet toch ook wel eens een gebakje ofzo op de bank?

[..]

Natuurlijk wel. Met zo'n tafeldingetje op schoot.

Mama-Inge schreef op 01-06-2023 om 12:58:

Ik lees dan weer, afhaal eten we op de bank.
Dat eten wij dan weer bij de tafel
Als je bv Chinees eten hebt, dan vind ik dat zo'n gedoe met al die bakjes verschillende gerechten

Dat schep ik op in de keuken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.