Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

Wij hebben met z'n tweeën ook een heel groot huis, 4 slaapkamers, eventueel zelfs 5 mogelijk. Wij vinden dit huis al jaren te groot voor ons. Maar een iets kleiner appartement is a. niet te vinden en b. niet te betalen.  
Zelfs als we de overwaarde meenemen, moeten we onze hypotheek nog flink verhogen voor minder ruimte. We blijven dus voorlopig maar zitten.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-08-2021 om 14:58

Ik weet dat hier mensen die op 1 staan door nr 2 voor de woning geld geboden krijgen. Mijn vriendin had dat laatst ook. Je mag hier met 3 tegelijk kijken en nr 2 zei zachtjes ik geef je 500 euro als je nee zegt 🤔
Dat is dus schijnbaar vaker het geval. 

Nose schreef op 02-08-2021 om 14:58:

Ik weet dat hier mensen die op 1 staan door nr 2 voor de woning geld geboden krijgen. Mijn vriendin had dat laatst ook. Je mag hier met 3 tegelijk kijken en nr 2 zei zachtjes ik geef je 500 euro als je nee zegt 🤔
Dat is dus schijnbaar vaker het geval.

LOL 500 euro, dat is niks. Maak er 10.000 van en we praten verder.😆

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-08-2021 om 15:00

Rockstar schreef op 02-08-2021 om 14:59:

[..]

LOL 500 euro, dat is niks. Maak er 10.000 van en we praten verder.😆

😇

Wij zijn zelf van een groot jaren 70 huis naar een duurzamer, jonger en veel kleiner huis verhuisd. 
Een commentaar dat we hebben gekregen van onze omgeving. Want hóé bestond het, dat wij ons grote huis met mega tuin waar we nog geen vierkante meter van gebruikten gingen verruilen voor een kleiner huis met kleinere tuin?????

Dat wij gelukkiger worden van een kleiner, duurzamer huis, lijkt vooralsnog onbegrijpelijk voor mensen. Ik snap dat echt niet.

En als je ziet hoe krankzinnig de huizenmarkt is, snap ik heel goed dat mensen meteen iets naar hun smaak willen kopen want je kunt bijna niks kopen als je dat al zou willen.... dan zou ik ook liever langer wachten en meteen iets kopen dat je graag wilt ipv straks jaaaaaaaarenlang in een huis te wonen waar je de omgeving niks vind of waar je nog een kapitaal moet uitgeven aan verbouwen. 

Ja mijn ouders haalden ook hun neus op voor mijn huis. "Je gaat toch niet op 45m2 zitten zonder buitenruimte en daar 800 euro voor betalen?" En ik las laatst ook ergens dat iemand een huis zocht voor haar moeder. Maar die moest wél minimaal 80m2 zijn, met dit en dat in de omgeving en ook nog eens een groot dakterras want een balkon kan écht niet hóór. 

En ouderen maar zeiken dat de jongeren verwend zijn, iets met pot en ketel.🤭

Rockstar schreef op 02-08-2021 om 15:05:

Ja mijn ouders haalden ook hun neus op voor mijn huis. "Je gaat toch niet op 45m2 zitten zonder buitenruimte en daar 800 euro voor betalen?" En ouderen maar zeiken dat de jongeren verwend zijn, iets met pot en ketel.🤭

Haha ja wij kregen ook vooral commentaar van de opa's en oma's.

Waarvan 1 nog steeds in zijn eentje in zijn veel te grote huis woont dat helemaal niet meer onderhouden wordt. Maar verder denken? Nee, dat niet. Want de omgeving zorgt er wel voor dat het huis wordt opgeknapt en straks wordt opgeruimd als hij het niet meer kan.

Ik doe het dan met liefde hoor, hoop dat het nog heel lang niet nodig is, maar ik help hem liever nu nog naar een fijne plek waar hij nog een paar jaar kan genieten en zijn huis door een gezin kan worden opgeknapt. Maarja.. wie ben ik. Op mijn oude dag zou ik geen zin meer hebben in een mega huis en tuin als ik d'r niet eens meer plezier van kan hebben, laat staan ervoor zorgen..

Regendrup. schreef op 02-08-2021 om 15:06:

[..]

Haha ja wij kregen ook vooral commentaar van de opa's en oma's.

Oh mijn opa's en oma dan juist weer niet. Die hebben de oorlog en de naoorlogse woningcrisis meegemaakt dus die vinden het al heel knap dat ik zo uit huis kon en lekker alles poepie nieuw kon aanschaffen, dat konden zij allemaal niet eind jaren 40 begin 50.

Rockstar schreef op 02-08-2021 om 15:08:

[..]

Oh mijn opa's en oma dan juist weer niet. Die hebben de oorlog en de naoorlogse woningcrisis meegemaakt dus die vinden het al heel knap dat ik zo uit huis kon en lekker alles poepie nieuw kon aanschaffen, dat konden zij allemaal niet eind jaren 40 begin 50.

Oh sorry ik had mijn bericht nog even aangevuld. Gaat om mijn lieve maar zeer eigenwijze opa 

Rockstar schreef op 02-08-2021 om 15:05:

Ja mijn ouders haalden ook hun neus op voor mijn huis. "Je gaat toch niet op 45m2 zitten zonder buitenruimte en daar 800 euro voor betalen?" En ik las laatst ook ergens dat iemand een huis zocht voor haar moeder. Maar die moest wél minimaal 80m2 zijn, met dit en dat in de omgeving en ook nog eens een groot dakterras want een balkon kan écht niet hóór.

En ouderen maar zeiken dat de jongeren verwend zijn, iets met pot en ketel.🤭

Ik vind het wel iets anders als je al 10- 50 jaar werken achter de rug hebt, of dat je net begint met werken en direct op de voorste rij wil zitten. Zo werkt het vaak niet.

Verwachten dat je recht hebt op van alles en nog wat, terwijl je nog amper hebt gewerkt vind ik best vreemd. 

Julali schreef op 02-08-2021 om 15:20:

[..]

Ik vind het wel iets anders als je al 10- 50 jaar werken achter de rug hebt, of dat je net begint met werken en direct op de voorste rij wil zitten. Zo werkt het vaak niet.

Verwachten dat je recht hebt op van alles en nog wat, terwijl je nog amper hebt gewerkt vind ik best vreemd.

Ik geloof dat je me niet begrijpt. Ik zeg juist dat mijn ouders hun neus ophalen voor mijn huis terwijl ik er zo blij mee ben, omdat zij op hun leeftijd een ruime sociale huurwoning voor nog geen drol konden krijgen na 2 jaar inschrijftijd en daarna op 1 salaris met een gewone MBO baan een grote eengezinswoning konden kopen.

Ik hoef helemaal niet op de 1e rij, maar op dit moment hebben starters niet eens een zitplek in de bioscoop des huizenmarkt. Die proberen buiten  door het raam eem glimpse op te vangen van de film.

Julali schreef op 02-08-2021 om 15:20:

[..]

Maar als het kan en je gaat gelijk goed verdienen dan hoef je toch geen dingen te laten. Dan koop je toch gelijk een huis dat naar je zin is.

watertoren schreef op 02-08-2021 om 16:16:

[..]

Maar als het kan en je gaat gelijk goed verdienen dan hoef je toch geen dingen te laten. Dan koop je toch gelijk een huis dat naar je zin is.

Natuurlijk. Alleen vaak kan het niet en dan snap ik niet goed dat jonge mensen zo verbolgen kunnen reageren, alsof ze ergens recht op hebben. 

Julali schreef op 02-08-2021 om 16:20:

[..]

Natuurlijk. Alleen vaak kan het niet en dan snap ik niet goed dat jonge mensen zo verbolgen kunnen reageren, alsof ze ergens recht op hebben.

Ja ook wel heel raar van die jongeren om te verwachten dat ze met hun fulltime baan en zuur verdiende spaarcentjes uit huis kunnen en een appartement kunnen betrekken.

Maar wie zegt dat je opa gelukkiger wordt innn kleiner huis?
Ik hoor mijn pa nog mompelen tegen m’n moeder ‘Al die herinneringen, Rie’. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.