Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-04-2024 om 17:00 Topicstarter

Miraval schreef op 25-04-2024 om 16:55:

[..]

Hmmm... ja dat is bijzonder inderdaad. Bijzonder jammer.

Ik zou er echt begrip voor hebben gehad als Wilders zich deze week had laten vervangen in de formatie. Het overlijden van een ouder is echt wel een ingrijpend iets.

Daglichtlamp schreef op 25-04-2024 om 16:55:

[..]

Dat zou een hele goede reden zijn. Maar nee Wilders is naar Hongarije,en Omtzigt had privé verplichtingen.

Zijn moeder is pas vier dagen geleden overleden. Ik neem aan dat de datum, het tijdstip en de plaats van de uitvaart niet genoemd word. Ook kan ik het begrijpen dat zijn hoofd effe rust nodig heeft in alle hectiek en verdriet. Als het hem goed doet om naar Hongarije te gaan (of een andere plek waar geen camera's zijn) dan kan dat ook een goede reden zijn. Dat gaat ons niks aan.

Miraval schreef op 25-04-2024 om 16:55:

[..]

Hmmm... ja dat is bijzonder inderdaad. Bijzonder jammer.

Voor wie?

Dietloverzzz schreef op 25-04-2024 om 16:12:

[..]

Waar een wil is is een weg en Nederland heeft nu eenmaal gestemd. Alle partijen in een coalitie moeten veel water bij de wijn doen in een coalitie. PVV staat open voor samenwerking met andere partijen, maar meeste partijen sluiten hem al op voorhand uit ook al is het nu de grootste partij. Over dat geen oplossingen bieden door PVV daar ben ik het niet met je over eens, maar goed iedereen in Nederland kijkt er weer anders tegenaan. Daarom zijn er ook zoveel partijen en stemt iedereen weer op een andere partij.

Als je kijkt naar de inhoud van zijn speech na de uitslag vind ik dat hij zich wel heeft opgesteld als een slechte "verliezer" met oa zijn houd elkaar even vast ook jij doet ertoe etc etc. Alsof PVV dat niet zo vindt. Pure valse ongepaste frames vind ik dat en pure minachting naar de kiezers. Maar goed dat past ook bij het elitaire arrogante links van tegenwoordig. Van het oude echt sociale links is niets meer over vind ik. Zij hebben de prioriteiten totaal ergens anders liggen dan de mensen die ze zouden moeten vertegenwoordigen als volksvertegenwoordigers. Inwoners mogen achteraan sluiten.

Weet je niet meer hoe geschokt iedereen was vanwege de grote winst van de PVV? Europa keek met open mond toe, niemand had zien aankomen dat een radicaal-rechtse partij de grootste zou worden in Nederland. In dat kader snap ik dat 'Hou elkaar vast' wel. Men dacht ten onrechte dat Nederlanders daar te nuchter voor waren.

Driekwart van de Nederlandse kiezer heeft geen PVV gestemd. PVV is nu eenmaal geen partij met gematigde standpunten, het wordt niet voor niets een radicaal rechtse partij genoemd. Dan moet je niet piepen als de animo om met jou (Wilders' PVV) te regeren, minimaal is, dat had hij al van mijlenver kunnen zien aankomen. 

Dietloverzzz schreef op 25-04-2024 om 16:02:

[..]

Hoezo dat dan?

Om hetgene wat Zilver_gray in haar post, waar ik op regeerde, beschrijft: de genodigden en hun ideeën. 

Dietloverzzz schreef op 25-04-2024 om 16:13:

[..]

Ik ken haar niet wat voor soort dingen slingert zij de wereld in?

Nogmaals: lees de link die Zilver_gray poste: 

https://www.ad.nl/politiek/ook-eva-vlaardingerbroek-spreekt-op-omstreden-congres-waar-wilders-eregast-is~a24dcb2d/

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-04-2024 om 17:37 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 25-04-2024 om 17:20:

[..]

Zijn moeder is pas vier dagen geleden overleden. Ik neem aan dat de datum, het tijdstip en de plaats van de uitvaart niet genoemd word. Ook kan ik het begrijpen dat zijn hoofd effe rust nodig heeft in alle hectiek en verdriet. Als het hem goed doet om naar Hongarije te gaan (of een andere plek waar geen camera's zijn) dan kan dat ook een goede reden zijn. Dat gaat ons niks aan.

Waar geen camara's zijn? Die conferentie waar hij is heeft gewoon een livestream. Er is alleen geen reguliere pers welkom.

Fleurtje_5 schreef op 25-04-2024 om 17:20:

[..]

Hij is daar niet op privé bezoek, hij is naar een congres wat al geruime tijd stond gepland en waar men de pers er niet bij wil hebben. Het wordt niet voor niets een controversieel congres genoemd.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-04-2024 om 17:55 Topicstarter

En zoals ik al zei: ik had er echt alle begrip  voor gehad als Wilders deze week vanwege de droevige familieomstandigheden zich zou hebben laten vervangen aan de formatietafel.

Daglichtlamp schreef op 25-04-2024 om 17:55:

En zoals ik al zei: ik had er echt alle begrip voor gehad als Wilders deze week vanwege de droevige familieomstandigheden zich zou hebben laten vervangen aan de formatietafel.

O ja, ik ook.

felija schreef op 25-04-2024 om 17:24:

[..]

Weet je niet meer hoe geschokt iedereen was vanwege de grote winst van de PVV? Europa keek met open mond toe, niemand had zien aankomen dat een radicaal-rechtse partij de grootste zou worden in Nederland. In dat kader snap ik dat 'Hou elkaar vast' wel. Men dacht ten onrechte dat Nederlanders daar te nuchter voor waren.

Driekwart van de Nederlandse kiezer heeft geen PVV gestemd. PVV is nu eenmaal geen partij met gematigde standpunten, het wordt niet voor niets een radicaal rechtse partij genoemd. Dan moet je niet piepen als de animo om met jou (Wilders' PVV) te regeren, minimaal is, dat had hij al van mijlenver kunnen zien aankomen.

Dat de media hem als een radicaal rechtse partij heeft geframed maakt dat nog niet waar. Al geloven velen wel klakkeloos wat veel media naar buiten brengt. Dus dat vind ik dan wel verklaarbaar. 

Wat voor standpunten er ook zijn van een partij men moet luisteren naar wat de stemmers willen. PVV is ver de grootste geworden dus die hoort in de regering te zitten en al zeker niet op voorhand te worden uitgesloten. Dat is wel zo netjes ook al is het geen echte regel. De meesre mensen hebben daar een stem op uitgebracht en dus ook een stem op veel van zijn standpunten. 

De PVV is de enige partij die voldoende opkont voor de gewone man en onze cultuur en die tegen de huidige koers is. Daarom hebben denk ik zoveel mensen op hem gestemd. Daar moet men wat mee denk ik. Anders gaat de onvrede ook steeds verder groeien onder onze bevolking.

Dietloverzzz schreef op 25-04-2024 om 18:06:

[..]

Dat de media hem als een radicaal rechtse partij heeft geframed maakt dat nog niet waar. Al geloven velen wel klakkeloos wat veel media naar buiten brengt. Dus dat vind ik dan wel verklaarbaar.

Wat voor standpunten er ook zijn van een partij men moet luisteren naar wat de stemmers willen. PVV is ver de grootste geworden dus die hoort in de regering te zitten en al zeker niet op voorhand te worden uitgesloten. Dat is wel zo netjes ook al is het geen echte regel. De meesre mensen hebben daar een stem op uitgebracht en dus ook een stem op veel van zijn standpunten.

De PVV is de enige partij die voldoende opkont voor de gewone man en onze cultuur en die tegen de huidige koers is. Daarom hebben denk ik zoveel mensen op hem gestemd. Daar moet men wat mee denk ik. Anders gaat de onvrede ook steeds verder groeien onder onze bevolking.

De PVV:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-04-2024 om 18:12 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 25-04-2024 om 18:06:

[..]

Je hebt toch de verkiezingsprogramma's van de PVV van de afgelopen jaren wel gelezen? Gezien hoe er gestemd is door de PVV, welke moties door hun ingediend zijn, welke Kamervragen er gesteld zijn. Hoe zou je de PVV dan willen karakteriseren? Het is gewoon een extreme partij.

Dietloverzzz schreef op 25-04-2024 om 18:12:

[..]

Geweldige betrouwbare bron Wikipedia.

Tja, jij begint over mensen die klakkeloos de media geloven, klinkt nogal wappie-achtig. 

Dus links is elitair en arrogant? Waarom geloof je dat meteen en vind je het framen als een overduidelijk radicaal rechtse partij zo wordt genoemd? Die naam krijgen ze niet zomaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.