Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Gebruikersnaaminvullen
28-09-2023 om 16:14
Tja, als Rusland dat echt zou doen, dan hebben ze pas écht oorlog, maar dan met een heleboel landen.
Moirmel
28-09-2023 om 17:09
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-09-2023 om 16:14:
Tja, als Rusland dat echt zou doen, dan hebben ze pas écht oorlog, maar dan met een heleboel landen.
Vergeet daarbij China niet, want hoe zouden die reageren als een van hun beste handelspartners in het hart getroffen wordt.
LMEK
28-09-2023 om 20:53
Moirmel schreef op 28-09-2023 om 17:09:
[..]
Vergeet daarbij China niet, want hoe zouden die reageren als een van hun beste handelspartners in het hart getroffen wordt.
Als flapdrol Biden vanavond een impeachment aan zijn broek krijgt is het morgen vrede.
Daglichtlamp
28-09-2023 om 20:59
LMEK schreef op 28-09-2023 om 20:53:
[..]
Als flapdrol Biden vanavond een impeachment aan zijn broek krijgt is het morgen vrede.
Dan trekt Rusland zich terug?
LMEK
28-09-2023 om 23:16
Daglichtlamp schreef op 28-09-2023 om 20:59:
[..]
Dan trekt Rusland zich terug?
Nee natuurlijk niet. Dan komt de westerse oorlogszucht tot een halt en dat zorgt voor vrede. De Europese schoothondjes gaan weer in hun mand liggen als Amerika eindelijk tot bezinning komt en dat is zodra de democraten het veld ruimen. Zoals ik al eerder heb gezegd, het westen gaat vechten tot de laatste Oekraïner onder leiding van die demente flapdrol Biden. Nu Biden wordt ingehaald door zijn criminele en verachtelijke verleden en hopelijk in de gevangenis zal wegrotten gaat de oorlog een wending nemen.
Binnenkort zal ook Polen een inval in Oekraïne beginnen zoals Putin dat al voorspelde. De steun brokkelt langzaam aan weg
Friezinnetje
29-09-2023 om 08:25
tjezus LMEK wat moet jij een rotleven hebben, als je elke keer zo uit je slof moet schieten en iedereen zo neerbuigend aan te spreken.
LMEK
29-09-2023 om 10:03
Friezinnetje schreef op 29-09-2023 om 08:25:
tjezus LMEK wat moet jij een rotleven hebben, als je elke keer zo uit je slof moet schieten en iedereen zo neerbuigend aan te spreken.
Probeer jij je nou maar op het topic te focussen in plaats van de amateur psycholoog spelen door aan de hand van mijn posts te raden of ik een rotleven heb. Laat mij nou gewoon met rust want ik heb het ook nooit over jou als persoon.
En je reactie is schromelijk overdreven met het uit mijn slof schieten en neerbuigend doen.
Wat vind je het verbod op het invoeren van Oekraïens graan door verschillende landen?
Daglichtlamp
29-09-2023 om 10:04
Als de Navo geen wapens meer levert hebben we nog steeds oorlog tussen Oekraïne en Rusland. De wapens worden geleverd aan Oekraïne vanwege de Russische inval. Je kunt dat niet omdraaien. Ik zie dan ook niet in hoe de oorlog stopt door geen wapens meer te leveren.
LMEK
29-09-2023 om 12:09
Daglichtlamp schreef op 29-09-2023 om 10:04:
Als de Navo geen wapens meer levert hebben we nog steeds oorlog tussen Oekraïne en Rusland. De wapens worden geleverd aan Oekraïne vanwege de Russische inval. Je kunt dat niet omdraaien. Ik zie dan ook niet in hoe de oorlog stopt door geen wapens meer te leveren.
Rusland heeft de gebieden die het wil hebben stevig onder controle. Als Oekraïne morgen geen wapens of munitie meer heeft en stopt met schieten dan is de oorlog toch echt afgelopen. Putin gaat daarna niet nog meer land veroveren en stopt dus ook met schieten. Ook Rusland zal snakken naar het einde van de oorlog al helemaal omdat alle doelen zijn bereikt.
Dat is allemaal zeer onrechtvaardig maar zoals wel vaker telt het recht van de sterkste ook nu weer mee.
Moirmel
30-09-2023 om 18:48
En terwijl je dit schrijft, verschijnt vandaag dit:
https://www.hln.be/buitenland/live-oekraine-russische-oud-president-medvedev-wil-nog-meer-oekraiense-gebieden-annexeren-totdat-het-naziregime-in-kiev-volledig-is-vernietigd~adef4ef0/
Medvedev: in toekomst meer Oekraïense gebieden bij Rusland
De vicevoorzitter van de Russische veiligheidsraad en oud-president Dmitri Medvedev zegt dat Rusland in de toekomst mogelijk nog meer Oekraïense regio's gaat annexeren. Hij doet de uitspraken terwijl in Rusland gevierd wordt dat het land een jaar geleden vier Oekraïense gebieden claimde.
"De speciale militaire operatie gaat verder totdat het naziregime in Kiev volledig is vernietigd", zei Medvedev. "De overwinning zal aan ons zijn. En er zullen meer nieuwe regio's bij Rusland horen."
Moskou hield eerder deze maand verkiezingen in de geannexeerde regio's Cherson, Donetsk, Loehansk en Zaporizja. Geen van de gebieden staat volledig onder Russische controle en Oekraïne is bezig met een tegenoffensief om de gebieden terug te veroveren. Internationaal worden de gebieden niet als Russisch erkend.
Medvedev, die ooit werd beschouwd als een liberale hervormer, heeft zich sinds de Russische inval in Oekraïne ontpopt als een van de grootste voorstanders van de oorlog. Hij plaatst ook geregeld opruiende berichten op sociale media waarin hij het Westen hekelt.
Gebruikersnaaminvullen
30-09-2023 om 21:43
Moirmel schreef op 30-09-2023 om 18:48:
https://www.hln.be/buitenland/live-oekraine-russische-oud-president-medvedev-wil-nog-meer-oekraiense-gebieden-annexeren-totdat-het-naziregime-in-kiev-volledig-is-vernietigd~adef4ef0/
De vicevoorzitter van de Russische veiligheidsraad en oud-president Dmitri Medvedev zegt dat Rusland in de toekomst mogelijk nog meer Oekraïense regio's gaat annexeren. Hij doet de uitspraken terwijl in Rusland gevierd wordt dat het land een jaar geleden vier Oekraïense gebieden claimde.
"De speciale militaire operatie gaat verder totdat het naziregime in Kiev volledig is vernietigd", zei Medvedev. "De overwinning zal aan ons zijn. En er zullen meer nieuwe regio's bij Rusland horen."
Moskou hield eerder deze maand verkiezingen in de geannexeerde regio's Cherson, Donetsk, Loehansk en Zaporizja. Geen van de gebieden staat volledig onder Russische controle en Oekraïne is bezig met een tegenoffensief om de gebieden terug te veroveren. Internationaal worden de gebieden niet als Russisch erkend.
Medvedev, die ooit werd beschouwd als een liberale hervormer, heeft zich sinds de Russische inval in Oekraïne ontpopt als een van de grootste voorstanders van de oorlog. Hij plaatst ook geregeld opruiende berichten op sociale media waarin hij het Westen hekelt.
Laat die kerel zelf naar het front gaan om te vechten, samen met Poetin, dan is het snel afgelopen met beide.
Jamaarnee
30-09-2023 om 22:32
LMEK schreef op 29-09-2023 om 12:09:
[..]
Rusland heeft de gebieden die het wil hebben stevig onder controle. Als Oekraïne morgen geen wapens of munitie meer heeft en stopt met schieten dan is de oorlog toch echt afgelopen. Putin gaat daarna niet nog meer land veroveren en stopt dus ook met schieten. Ook Rusland zal snakken naar het einde van de oorlog al helemaal omdat alle doelen zijn bereikt.
Dat is allemaal zeer onrechtvaardig maar zoals wel vaker telt het recht van de sterkste ook nu weer mee.
Nee, dan doen ze weer een poging in Georgië.
Gebruikersnaaminvullen
30-09-2023 om 22:38
Een concert ter ere van de bezetting. Ambtenaren zijn verplicht te komen, studenten krijgen studiepunten. Wat een poppenkast.
Een van de mannen is Nikita (36). ,,Ik steun de koers van de opperbevelhebber van het Russische leger (Poetin, red.)’’, verklaart hij plechtig zijn aanwezigheid bij het komende evenement. ,,De Verenigde Staten en de NAVO moeten zich niet langer bemoeien met de voormalige Sovjet-Unie. Die moet in ere hersteld worden door in alle voormalige republieken referenda te houden’’, droomt Nikita.
https://www.ad.nl/buitenland/rusland-maakt-officiele-feestdag-van-bezetting-oekraine-vs-en-navo-donder-op-br~a57fdaff/
"Volgens de onafhankelijke Russische nieuwssite Meduza hebben de autoriteiten, zoals vaker gebeurt in Rusland, onder anderen studenten en ambtenaren opgetrommeld om het feest op het Rode Plein bij te wonen. Eerstgenoemde categorie krijgt studiepunten voor zijn aanwezigheid, de tweede moet gewoon, aldus Meduza."
LMEK
30-09-2023 om 23:54
Jamaarnee schreef op 30-09-2023 om 22:32:
[..]
Nee, dan doen ze weer een poging in Georgië.
Welk bewijs heb je voor deze uitspraak?
LMEK
01-10-2023 om 00:01
Moirmel schreef op 30-09-2023 om 18:48:
Medvedev doet wel vaker van dat soort uitspraken. Ik vergelijk hem wel eens met Von der Leyen, ook dat oorlogszuchtige toontje. Maar goed we weten inmiddels allemaal dat politici niet te vertrouwen zijn. Zowel de democratische als de dictatoriale niet.
Ik blijf het nog steeds gewoon westerse oorlogspropaganda vinden al die verhalen over wat Rusland gaat doen. Ieder die zich ook maar een beetje verdiept in deze materie ziet dat. Helaas zijn velen nog niet in staat fictie en waarheid te scheiden omdat de media nooit liegt. Homer Simpson zei ooit: it must be true, it was on tv.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.