Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
23-07-2022 om 20:06
Valdemar schreef op 23-07-2022 om 16:18:
[..]
En de aap komt uit de mouw.
Je bent gewoon niet bereidt om deze kleine prijs te betalen voor het verdedigen van westerse waarden. Je wilt wel genieten van de vrijheid die we kennen, maar zodra er iets in ruil wordt gevraagd hou je de boot af.
Leuke houding.
En hoe precies is onze vrijheid in het geding?
LMEK
23-07-2022 om 20:08
Coreopsis schreef op 23-07-2022 om 14:18:
[..]
Ah, als het je alleen om jezelf gaat op korte termijn. Ik ben niet alleen Nederlander, maar ook Europeaan, wereldburger, mens. Dat maakt dat ik me ook druk maak om en wil inzetten voor het welzijn van andere mensen. Niet alleen Nederlanders. Als dat betekent dat ik het iets slechter krijg om te voorkómen dat een ander het heel erg veel slechter krijgt, dan heb ik dat er graag voor over.
En hoe doe je dat voor bijvoorbeeld de Koerden of Afghanen of Oeigoeren? Wat offer je daar voor op?
LMEK
23-07-2022 om 20:09
Moxxie schreef op 23-07-2022 om 14:30:
[..]
Dat is waar de schoen wringt, jij hebt er geen zin in om de financiële gevolgen van deze oorlog te dragen en dat vind je belangrijker dan het lot van Oekraïners. Om die egoïstische houding te verbloemen kom je met een drogreden aanzetten om te onderbouwen dat Poetin zijn goddelijke gang zou moeten kunnen gaan.
Recht praten wat krom is lukt je niet, dus je kan beter je mond houden.
Zwaktebod.
Empowered
23-07-2022 om 20:14
LMEK schreef op 23-07-2022 om 20:09:
[..]
Zwaktebod.
Poetin zijn zin geven is pas een zwaktebod.
LMEK
23-07-2022 om 21:31
Empowered schreef op 23-07-2022 om 20:14:
[..]
Poetin zijn zin geven is pas een zwaktebod.
Hij is anders aardig op weg om zijn zin te krijgen. Ondanks alle steun en wapens aan ons Oekraïnse broedervolk.
Zilver_gray
23-07-2022 om 21:56
LMEK schreef op 23-07-2022 om 21:31:
[..]
Hij is anders aardig op weg om zijn zin te krijgen. Ondanks alle steun en wapens aan ons Oekraïnse broedervolk.
Zoiets zei Rutte toch? We zijn familie? Nou nee, spreek voor jezelf..
Fleurtje_5
24-07-2022 om 09:26
Moxxie schreef op 23-07-2022 om 14:30:
[..]
Dat is waar de schoen wringt, jij hebt er geen zin in om de financiële gevolgen van deze oorlog te dragen en dat vind je belangrijker dan het lot van Oekraïners. Om die egoïstische houding te verbloemen kom je met een drogreden aanzetten om te onderbouwen dat Poetin zijn goddelijke gang zou moeten kunnen gaan.
Recht praten wat krom is lukt je niet, dus je kan beter je mond houden.
Je noemt iemand hier egoïstisch omdat diegene verder kijkt dan zijn neus lang is. Misschien vreest voor wereldwijde hongersnood en armoe.
Poetin is in 2022 met 'zijn' oorlog begonnen. Maar de oorlog in Oekraïne (tussen het leger van Oekraïne en de separatisten/opstandige burgers in Oost-Oekraïne) is al sinds 2014 aan de gang. Het is een machtswaanzin tussen leiders uit het westen en het oosten.
Maar als jij het dan hebt over 'het lot van Oekraïners" en wat belangrijker is.
Mijn vraag "wat weet jij werkelijk van het lot van Oekraïners? En hoe vreselijk een derde wereldoorlog uit kan pakken?"
Ik wil je er nogmaals op wijzen dat deze oorlog voorkomen had kunnen worden, en al zeker sinds 2014 gaande is. Ik heb het destijds allemaal op de voet gevolgd. Ik ging het volgen vooral nadat Verhofstadt daar op de planken stond te blêren.
Niet dat ik alles kon volgen of kan weten. Gelukkig niet. Maar zo te lezen jij ook niet. Ik heb nog veel krantenberichten van dit grote onrecht wat nu nog steeds met de dag erger word. Als je een oplossing zoekt voor een probleem zul je eerst moeten weten waar de oorzaak van de pijn zit. Toch?
Ik ken één enkel NOS bericht van 29 juli 2014 over:
Volgens de rebellen in Loegansk is onder andere een bejaardenhuis beschoten https://nos.nl/artikel/680642-burgers-gedood-in-oost-oekraine
Ik heb een krantenartikel van 25 augustus 2014 met de titel:
"Oekraïne blijft hopeloos verdeeld"
Ik heb een artikel van 24 sept. 2014 met de titel (en klein stukje tekst):
"Gevaarlijkste deel oorlog voorbij" met dank aan de heldhaftigheid van de Oekraïense soldaten, aldus Porosjenko tijdens een persconferentie in Kiev.
Ik heb een krantenartikel van 5 dec. 2015 met de titel:
"Granaat treft ziekenhuis Donetsk"
En onderstaande werd er al sinds 2014 ontdekt:
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/article/2014/10/doden-en-massagraven-dit-gebeurde-er-in-oekrane-1617090W/
08 oktober 2014
ps toegevoegd om 10:08 uur.
https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie/2020/08/zouden-verhofstadt-en-van-baalen-al-tickets-naar-minsk-hebben-geboekt-771407/
‘Elke week komt hier een nieuwe EU-delegatie, net zo lang tot jullie hebben gewonnen,’ beloofde Verhofstadt. (In februari 2014)
Daglichtlamp
24-07-2022 om 09:29
Hoe kom je erbij dat Rusland in 2022 begonnen is met de oorlog? De Krim vergeten? Georgië vergeten (daar kwam zelfs een Nederlandse journalist om). Moldavië vergeten? MH17 vergeten?
Fleurtje_5
24-07-2022 om 09:58
Daglichtlamp schreef op 24-07-2022 om 09:29:
Hoe kom je erbij dat Rusland in 2022 begonnen is met de oorlog? De Krim vergeten? Georgië vergeten (daar kwam zelfs een Nederlandse journalist om). Moldavië vergeten? MH17 vergeten?
Zeer zeker niet vergeten. (ik heb jarenlang op een ander forum geschreven in de topics over de MH17) Als je het mij vraagt is die geraakt door separatisten vanuit Oekraïne. Vreselijk. Ik zou niet in de schoenen willen staan van diegene die toen schoot.
Maar zelfs die vreselijke ramp had voorkomen kunnen worden.
Fleurtje_5
24-07-2022 om 10:03
Daglichtlamp schreef op 24-07-2022 om 09:29:
Daar heb ik nog-niet-zo-gek-lang-geleden in dit topic nog over geschreven.
Kataravrouw
24-07-2022 om 10:08
Fleurtje_5 schreef op 24-07-2022 om 09:58:
[..]
Zeer zeker niet vergeten. (ik heb jarenlang op een ander forum geschreven in de topics over de MH17) Als je het mij vraagt is die geraakt door separatisten vanuit Oekraïne. Vreselijk. Ik zou niet in de schoenen willen staan van diegene die toen schoot.
Niet in de schoenen willen staan die toen schoot?? Vreemde opmerking, wat dacht je van de mensen die het heeft getroffen? En hun nabestaanden....in hun schoenen zou ik niet willen staan!!!
Fleurtje_5
24-07-2022 om 10:12
Kataravrouw schreef op 24-07-2022 om 10:08:
[..]
Niet in de schoenen willen staan die toen schoot?? Vreemde opmerking, wat dacht je van de mensen die het heeft getroffen? En hun nabestaanden....in hun schoenen zou ik niet willen staan!!!
Gruwelijk Onmenselijk leed. Ik zou dat grote leed (als ik in de schoenen van de dader had gestaan) niet kunnen dragen. Vandaar dat ik niet in zijn schoenen zou willen staan.
EnchantedDragonfly18
24-07-2022 om 10:24
Fleurtje_5 schreef op 24-07-2022 om 09:58:
[..]
Hoe dan?
Ik zie jou steeds reageren met nieuwsartikelen vanaf 2014. Ga eens iets verder terug. Richting jaren 90.
LMEK
24-07-2022 om 12:22
Tickel schreef op 24-07-2022 om 10:24:
[..]
Hoe dan?
Ik zie jou steeds reageren met nieuwsartikelen vanaf 2014. Ga eens iets verder terug. Richting jaren 90.
Luchtruim sluiten boven oorlogsgebied. Zo simpel kam het zijn.
LMEK
24-07-2022 om 13:31
Ondertussen heeft Litouwen weer toestemming gegeven voor tranport van gesanctioneerde goederen naar Kaliningrad. Deze versoepeling toont denk ik aan dat er toch nog politici zijn die beseffen dat er ook met Rusland onderhandeld zal moeten worden in plaats van de collectie anti-Russische hysterie aan te wakkeren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.