Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar gaat het geld van die energietoeslag heen?

Peiling

Wat doe jij met de 380 euro toeslag?
121 stemmen
5%
35%
28%
17%
11%
5%

Wij zetten het op de spaarrekening voor verduurzaming van het huis. Naast de zonneboiler staan er nog meer kleine dingen op de planning. Oud huis, dus nog voldoende te doen. 

ik gebruik het voor de decembercadeaus. 

Ysenda schreef op 30-10-2022 om 14:12:

je mist een optie: ik zet het op mijn spaarrekening.

Dit inderdaad en er is een baby onderweg dus genoeg uitgaven de komende maanden. We zijn nu nog aan het verbouwen en dat kost ook altijd meer dan begroot.

Ik heb er echt niet over nagedacht wat ik met dat geld ga doen. Ik ga het sowieso niet weg geven. Ik heb uit eten aangevinkt maar dat doe ik toch al vaak.

watertoren schreef op 30-10-2022 om 16:41:

Ik heb er echt niet over nagedacht wat ik met dat geld ga doen. Ik ga het sowieso niet weg geven. Ik heb uit eten aangevinkt maar dat doe ik toch al vaak.

Ja hier ook zo. Het beland gewoon op de hoop.

Ik denk -vrees- dat ik niet ga krijgen, gedeelde aansluiting hier.  

Wij hebben een gunstig vast contract tot 2025. Dus lekker een paar keer extra van uit eten. Ook fijn voor de betere horeca die het heel moeilijk heeft.

Een maand op de spaarrekening en een maand naar Het Koffiehuis, een inloop waar dak-en thuislozen koffie kunnen halen in Amsterdam. 

Wij hebben een variabel contract voor gas en electra . Essent verrekent het automatisch met het termijnbedrag , wat hierdoor 190 euro lager wordt deze laatste 2 maanden van het jaar .

Het vaste contract bij de leverancier duurt nog wel even, maar denk dat de energiecrisis nog langer duurt.  Voor een deel van het bedrag zoek ik goede doelen.

Ik krijg in november mijn eindafrekening, dus ik zet het extra bedrag even opzij om een eventuele tegenvaller bij de afrekening op te kunnen vangen. 
Mocht er wat overblijven, dan zijn er nog genoeg gaten te vullen in de begroting. 

Monika_Geller

Monika_Geller

30-10-2022 om 18:37 Topicstarter

Wat er mee wordt gedaan, loopt zo te zien nog wel wat uiteen. De meerderheid lijkt wel ervoor te kiezen om het als appeltje voor de dorst achter de hand te houden. Fijn als dat kan!
Ook een goed idee om het onder verduurzaming te zetten! Wij zitten in een huurhuis en iedere vorm van verduurzaming moet uit eigen zak worden betaald. Daar beginnen we dus niet aan.

hier gaat het grootste deel naar spaarrekening, klein deel naar lopende rekening zodat ik wat ruimer zit in dec en januari.

Als ik wat te verduurzamen had, zou ik dat wel doen ja. Maar ik heb een A label appartement dus er valt niks te verduurzamen.

Een maand op de spaarrekening en maand twee naar de voedselbank.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.