Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Vluchteling in huis ja/nee (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat een vervelend zeiktopic is dit geworden.

Nou inderdaad, een zeiktopic geworden. Ik schrijf in ieder geval niet meer mee hier op het topic. Letterlijk alles wordt er bij gehaald.

Pejeka1 schreef op 09-03-2022 om 18:47:

Los van de zaken die RB en anderen (terecht) al noemden, vraag ik me ook het volgende af. Wordt gecheckt of de mensen die bij particulieren ondergebracht worden, bijv. volledig gevaccineerd zijn tegen corona? Zo niet, dan kan je erop wachten tot de volgende uitbraak een feit is. En dát net nu we de zaak enigszins onder controle lijken te hebben. En eerlijk is eerlijk, tijdens hun tocht naar Nederland hebben deze mensen veelal in grote groepen in soms kleine, slecht geventileerde ruimtes verkeerd. Gaan ze in quarantaine, worden ze alsnog gevaccineerd, of wat?

Nou hier zat ik dus ook aan te denken. Worden deze mensen gecheckt of ze volledig gevaccineerd zijn? Zijn er tests etc?

Zilver_gray schreef op 09-03-2022 om 18:22:

[..]

Aan wie ik (anoniem) doneer en wanneer ik doneer, gaat niemand wat aan. Ik hoef dat niet op Internet aan anderen te laten weten.

Ik steun (in mijn ogen goede) doelen, waar er geen wereld wijde aandacht voor is, waar geen topics op forums over over volgeschreven worden.

Dus ja als ik dit een hype wil noemen, is dat mijn goed recht.

Ik vind het onnodig denigrerend. De betekenis van het woord 'hype' is 'gekte' of 'een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is'.  

Mensen bieden geld of hulp voor Oekraïne omdat het ze raakt. Net zoals jij geeft aan doelen die jou raken!

Dat er meer mensen geraakt zijn door leed dat dichtbij komt, is een volkomen normaal verschijnsel. KWF Kankerbestrijding haalt ook meer op dan Stichting Steun 22Q11. 

Ik snap echt niet waarom je dat verschijnsel zou willen vergelijken met een gekte die wel weer overwaait. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-03-2022 om 19:28

Werkelijk waar?  Als nu zelfs corona erbij gesleept wordt haak ik ook af. Ik vond dat er best goede dingen gezegd werden beiderzijds,  maar dit is absurd. 

Peen schreef op 09-03-2022 om 19:28:

Werkelijk waar? Als nu zelfs corona erbij gesleept wordt haak ik ook af. Ik vond dat er best goede dingen gezegd werden beiderzijds, maar dit is absurd.

Dat is niet absurd. Niemand weet in welke mate die mensen gevaccineerd zijn, of ze het virus bij zich dragen of niet, en zo ja, welke variant. Dus die zonder testen of quarantaine ergens plaatsen, zelfs bij particulieren, vind ik vragen om narigheid.

redbulletje

redbulletje

09-03-2022 om 19:48 Topicstarter

Ach half Brabant is inmiddels 'geboosterd' door carnaval dus dat zal wel loslopen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-03-2022 om 19:51

Pejeka1 schreef op 09-03-2022 om 19:35:

[..]

Dat is niet absurd. Niemand weet in welke mate die mensen gevaccineerd zijn, of ze het virus bij zich dragen of niet, en zo ja, welke variant. Dus die zonder testen of quarantaine ergens plaatsen, zelfs bij particulieren, vind ik vragen om narigheid.

In het grote geheel der dingen vind ik dit nou eens echt peanuts. Iedereen hier is allang gevaccineerd en geboosterd en Omikron stelt niet veel meer voor.  Dan geef je de vluchtelingen ook een vaccinatie, dan zal dat wel loslopen.

Peen schreef op 09-03-2022 om 19:51:

[..]

In het grote geheel der dingen vind ik dit nou eens echt peanuts. Iedereen hier is allang gevaccineerd en geboosterd en Omikron stelt niet veel meer voor. Dan geef je de vluchtelingen ook een vaccinatie, dan zal dat wel loslopen.

Nog maar een goeie maand geleden zaten we hier in een lockdown. Hoezo, het zal wel loslopen? Hoezo peanuts? Zit jij erop te wachten dat door nieuwe uitbraken dankzij de grote instroom van vluchtelingen, we hier over een maand wéér in een lockdown zitten, of dat de ziekenhuizen overlopen?

stokstaart schreef op 09-03-2022 om 18:58:

Nou inderdaad, een zeiktopic geworden. Ik schrijf in ieder geval niet meer mee hier op het topic. Letterlijk alles wordt er bij gehaald.

Dat vind ik oprecht heel jammer, want ik vind het een interessant onderwerp, maar ik begrijp je volkomen. Helaas verpesten een aantal het voor de rest.

Pejeka1 schreef op 09-03-2022 om 20:14:

[..]

Nog maar een goeie maand geleden zaten we hier in een lockdown. Hoezo, het zal wel loslopen? Hoezo peanuts? Zit jij erop te wachten dat door nieuwe uitbraken dankzij de grote instroom van vluchtelingen, we hier over een maand wéér in een lockdown zitten, of dat de ziekenhuizen overlopen?

zij hebben niet eens meer ziekenhuizen

Pejeka1 schreef op 09-03-2022 om 19:35:

[..]

Dat is niet absurd. Niemand weet in welke mate die mensen gevaccineerd zijn, of ze het virus bij zich dragen of niet, en zo ja, welke variant. Dus die zonder testen of quarantaine ergens plaatsen, zelfs bij particulieren, vind ik vragen om narigheid.

Hoezo weet niemand dat? 

Google  

Ukraine

Total doses given 31,7M

People fully vaccinated 15,2M

% fully vaccinated 34,5%

Total cases 54.357

(23 February – 8 March)


En ter vergelijking:

Netherlands 

Total doses given 33,9M

People fully vaccinated 12,4M

% fully vaccinated 70,8%

Total cases 736.081

(23 February – 8 March)

Inderdaad een lager percentage gevaccineerden. Maar desalniettemin is de kans dat iemand uit Oekraïne hier een besmetting oploopt, een stuk groter dan de kans dat iemand uit Oekraïne jou besmet. 

Dus tsja. En nu?

Zullen we die mensen gewoon een inenting aanbieden? 


redbulletje

redbulletje

09-03-2022 om 20:47 Topicstarter

Pejeka1 schreef op 09-03-2022 om 20:14:

[..]

Nog maar een goeie maand geleden zaten we hier in een lockdown. Hoezo, het zal wel loslopen? Hoezo peanuts? Zit jij erop te wachten dat door nieuwe uitbraken dankzij de grote instroom van vluchtelingen, we hier over een maand wéér in een lockdown zitten, of dat de ziekenhuizen overlopen?

We zijn allemaal gevaccineerd of hebben een opfrisbooster door het uitgaansleven/carnaval gehad. Zou me dan nog meer zorgen maken over dierenziektes die ons land binnen komen omdat sommige mensen hun hond of kat mee nemen. 

Ik vind het ook jammer als dit topic op deze manier de nek wordt omgedraaid. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen met het in huis nemen van vluchtelingen, omdat wij dit ook graag willen doen zodra we er de ruimte voor hebben (over anderhalve maand). Ik zou wel behoefte hebben aan praktische tips en uitwisseling van ervaringen. Misschien dat we daar dan maar een ander topic voor moeten aanmaken.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

09-03-2022 om 20:53

Jillz schreef op 09-03-2022 om 20:49:

Ik vind het ook jammer als dit topic op deze manier de nek wordt omgedraaid. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen met het in huis nemen van vluchtelingen, omdat wij dit ook graag willen doen zodra we er de ruimte voor hebben (over anderhalve maand). Ik zou wel behoefte hebben aan praktische tips en uitwisseling van ervaringen. Misschien dat we daar dan maar een ander topic voor moeten aanmaken.

Dat lijkt me een heel goed idee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.