Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Topless voor mannen en vrouwen dezelfde regels? (met poll)

Peiling

Gelijke regels voor mannen en vrouwen voor wat betreft het bedekken van het bovenlichaam?
106 stemmen
58%
42%

Ik heb Ja gestemd, maar misschien bedoel ik eigenlijk Nee, want ik wil eigenlijk dat er helemaal geen regels zijn over kleding en bedekking. Als iemand naakt wil rondlopen, laat-ie dat dan lekker doen en als iemand het niet wil zien, dan kijkt die maar de andere kant op. Al die angst voor naaktheid heeft nog nooit iets goeds gebracht.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-05-2023 om 16:34 Topicstarter

Athan schreef op 16-05-2023 om 16:33:

Ik heb Ja gestemd, maar misschien bedoel ik eigenlijk Nee, want ik wil eigenlijk dat er helemaal geen regels zijn over kleding en bedekking. Als iemand naakt wil rondlopen, laat-ie dat dan lekker doen en als iemand het niet wil zien, dan kijkt die maar de andere kant op. Al die angst voor naaktheid heeft nog nooit iets goeds gebracht.

Geen regels betekent toch ook dat je geen verschillende regels hebt voor mannen en vrouwen?

Daglichtlamp schreef op 16-05-2023 om 16:34:

[..]

Geen regels betekent toch ook dat je geen verschillende regels hebt voor mannen en vrouwen?

Ja, dat klopt. Maar ik bedoel dus niet dat voor vrouwen de regels gelijk moeten worden getrokken aan de huidige regels voor mannen, maar dat ze voor iedereen versoepeld moeten worden.

Ik zie en zag veel mannen met flinke borsten, zeg maar cup B. Ik ben zelf heel slecht bedeeld met mijn AA tjes en vond het altijd raar dat ik een bovenstuk aanmoest en de heren met hun ontblote boezem mochten pronken. Nou ja pronken 

Daglichtlamp schreef op 16-05-2023 om 13:21:

[..]

Ik zou dat allemaal situaties vinden waar mannen ook hun bovenlichaam zouden horen te bedekken.

Precies.

Bolmieke schreef op 16-05-2023 om 16:45:

Ik zie en zag veel mannen met flinke borsten, zeg maar cup B. Ik ben zelf heel slecht bedeeld met mijn AA tjes en vond het altijd raar dat ik een bovenstuk aanmoest en de heren met hun ontblote boezem mochten pronken. Nou ja pronken

Hahaha ja, dat is waar. Als het om esthetische redenen ging, zou ik eigenlijk vinden dat alleen vrouwen met ontbloot bovenlijf mogen rondlopen

Bolmieke schreef op 16-05-2023 om 16:45:

Ik zie en zag veel mannen met flinke borsten, zeg maar cup B. Ik ben zelf heel slecht bedeeld met mijn AA tjes en vond het altijd raar dat ik een bovenstuk aanmoest en de heren met hun ontblote boezem mochten pronken. Nou ja pronken

Dit dus.

Overal waar vrouwen niet schaars gekleed mogen gaan ook geen mannen met blote bovenlijven. In het zwembad of op de camping in je tuinstoel moet je als man doen waar je je prettig bij voelt maar als je met je kinderen een ijsje gaat halen in de receptie dan doe je even een hemd/shirt aan. Ik hoef dat niet om mij heen als ik de formaliteiten bij aankomst in orde sta te maken. Dat is dan niet uit preutsheid maar meer het gelijkheidsprincipe. Als vrouw ga je ook niet topless een ijsje halen, tenminste ik niet en ik denk velen met mij. 

Nee, gelijke regels hoeft van mij niet zo, er zit nu eenmaal een wezenlijk verschil tussen het lichaam van de man en dat van de vrouw. Vrouwenborsten hebben een veel sterkere erotische lading.

Begin maar met gelijke salarissen, de vrouwelijke hr-manager net zoveel als de mannelijke hr-manager, dat daar een verschil in zit vind ik veel gekker.

Moxxie schreef op 16-05-2023 om 17:48:

Nee, gelijke regels hoeft van mij niet zo, er zit nu eenmaal een wezenlijk verschil tussen het lichaam van de man en dat van de vrouw. Vrouwenborsten hebben een veel sterkere erotische lading.

Begin maar met gelijke salarissen, de vrouwelijke hr-manager net zoveel als de mannelijke hr-manager, dat daar een verschil in zit vind ik veel gekker.

Helemaal mee eens

Moxxie schreef op 16-05-2023 om 17:48:

Nee, gelijke regels hoeft van mij niet zo, er zit nu eenmaal een wezenlijk verschil tussen het lichaam van de man en dat van de vrouw. Vrouwenborsten hebben een veel sterkere erotische lading.

Begin maar met gelijke salarissen, de vrouwelijke hr-manager net zoveel als de mannelijke hr-manager, dat daar een verschil in zit vind ik veel gekker.

Ik vind vergelijkingen net zo gek! Dat vrouwen in bepaalde landen tot en met hun nek bedekt moeten zijn aan het strand/zwembad ook al is het 40 graden en de mannen met hun (soms)vieselijke lijven wél gewoon in enkel een zwembroek mogen rondlopen. Dan gelijke monniken gelijke kappen!

Ik zou graag zien dat die blote mannenpensen verdwijnen op openbare plekken waar dat niet logisch is. Op de sportschool loop je bijvoorbeeld met je shirt aan. Sommige sportscholen hebben daarbij zelfs regels voor de lengte van de mouw. Al presteren sommige mannen en vrouwen het dan om hun shirts een maatje te klein te kopen. Echt naar vind ik dat ik onder mijn keikogi (aikido/jiujitsu/karate) pak een shirt moet dragen en dat dat jasje bij mannen tot hun navel openligt en daar maar sporadisch iets van wordt gezegd door een sensei. Ik zeg er altijd zelf wat van maar ik word regelmatig aangekeken alsof ze water zien branden. Vind ik stom want je komt heel dichtbij en ik hoef dan geen blote/behaarde borst te zien. Of bierbuik. Gewoon niet. 

Ik ben voor gelijke regels. Ik ben niet voor topless in een winkelcentrum lopen, maar als de één het mag, mag de ander het wat mij betreft ook.

Moxxie schreef op 16-05-2023 om 17:48:

Nee, gelijke regels hoeft van mij niet zo, er zit nu eenmaal een wezenlijk verschil tussen het lichaam van de man en dat van de vrouw. Vrouwenborsten hebben een veel sterkere erotische lading.

Begin maar met gelijke salarissen, de vrouwelijke hr-manager net zoveel als de mannelijke hr-manager, dat daar een verschil in zit vind ik veel gekker.

De vraag is wel waarom vrouwen borsten zo'n sterke erotische lading moeten hebben? Uiteindelijk heeft moeder natuur ze toch vooral bedoeld voor het voeden van babys. Bovendien kunnen lange benen en een mooie buik net zo goed erotisch zijn. En er is ook geen verbod op korte rokjes en in het zwembad mogen buiken ook gewoon.

Natuurlijk is gelijk salaris ook belangrijk. Maar het hoeft toch niet of of te zijn. Het kan toch ook en en. Ik zie op heel veel vlakken nog verbetering. Waarom is de beeldvorming nog steeds dat een vrouw zorgzamer is dan elke willekeurige man en worden mannen die werken in de kinderopvang met argwaan bekeken? Programma's als help mijn man is klusser, waarom moet die man perse de handige Harry zijn?

Wat mij betreft gaat het niet alleen over dat vrouwen meer rechten moeten krijgen, maar draait het net zo goed om meer keuzevrijheid voor mannen. 

Jillz schreef op 16-05-2023 om 20:25:

[..]

De vraag is wel waarom vrouwen borsten zo'n sterke erotische lading moeten hebben? Uiteindelijk heeft moeder natuur ze toch vooral bedoeld voor het voeden van babys. Bovendien kunnen lange benen en een mooie buik net zo goed erotisch zijn. En er is ook geen verbod op korte rokjes en in het zwembad mogen buiken ook gewoon.

Dit zit nou eenmaal in ons brein geprogrammeerd, ik geloof niet dat dat alleen maar aangeleerd gedrag is.

Aviendha schreef op 16-05-2023 om 21:00:

[..]

Dit zit nou eenmaal in ons brein geprogrammeerd, ik geloof niet dat dat alleen maar aangeleerd gedrag is.

Ik denk dat het cultureel bepaald is want er zijn ook periodes geweest dat een vrouwenborst niet als erotisch werd gezien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.