Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Blomke82 schreef op 15-06-2024 om 08:55:

[..]


Ieder weldenkend mens wist dit toch jaren geleden al? Maar toen werd je met dit soort uitspraken weggezet als extreem rechts, racist, nazi, tokkie enz.

Hehe valt het kwartje nu eindelijk bij hem.

Dietloverzzz schreef op 15-06-2024 om 14:10:

[..]

Hehe valt het kwartje nu eindelijk bij hem.

Welnee, rechtsstemmers denken dat links iedereen wil binnenhalen, maar dat is grote onzin, wel lekker makkelijk scoren natuurlijk.

https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/

Er staat letterlijk:

'Dat betekent ook dat mensen die geen recht hebben op asiel sneller duidelijkheid krijgen, en dat zij terugkeren.'

Bah, ik word zo moe van dat valse framen en slecht lezen. 

felija schreef op 15-06-2024 om 14:22:

[..]

Welnee, rechtsstemmers denken dat links iedereen wil binnenhalen, maar dat is grote onzin, wel lekker makkelijk scoren natuurlijk.

https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/

Er staat letterlijk:

'Dat betekent ook dat mensen die geen recht hebben op asiel sneller duidelijkheid krijgen, en dat zij terugkeren.'

Bah, ik word zo moe van dat valse framen en slecht lezen.

Ik lees toch echt wel een andere aanpak hier dan in het interview van Trouw. Hier gaat het toch voornamelijk om de arbeidsmigranten en uiteraard humane opvang. In het interview van Trouw spreekt hij ook over het bestaansrecht van de verzorgingsstaat en dat we moeten kijken hoe we omgaan met asielaanvragen in de toekomst. Hij geeft zelfs toe dat links in het verleden teveel heeft gekeken naar arbeidsmigratie.

Ik vind het goed dat hij zich nu zo uitspreekt op dit onderwerp. Maar de toon is volgens mij wel iets anders in Trouw dan op de website. 

Miraval schreef op 15-06-2024 om 14:39:

[..]

Ik lees toch echt wel een andere aanpak hier dan in het interview van Trouw. Hier gaat het toch voornamelijk om de arbeidsmigranten en uiteraard humane opvang. In het interview van Trouw spreekt hij ook over het bestaansrecht van de verzorgingsstaat en dat we moeten kijken hoe we omgaan met asielaanvragen in de toekomst. Hij geeft zelfs toe dat links in het verleden teveel heeft gekeken naar arbeidsmigratie.

Ik vind het goed dat hij zich nu zo uitspreekt op dit onderwerp. Maar de toon is volgens mij wel iets anders in Trouw dan op de website.

Het gaat mij om de teneur van rechts over dat links iedereen wil toelaten, wat niet waar is, ook links wil grenzen aan de instroom, alleen wel op humane wijze, dat is niet iets wat Timmermans gisteren opeens heeft ingezien. 

In het artikel in Trouw beschrijft hij die nuance, die er ook bij dit moelijke vraagstuk juist is. Ik zie het zelf als handreiking naar rechts. 

Hij kan tenminste wel reflecteren op het verleden en de zienswijze van zijn partij en tot voortschrijdend inzicht komen. 

felija schreef op 15-06-2024 om 15:24:

[..]

Het gaat mij om de teneur van rechts over dat links iedereen wil toelaten, wat niet waar is, ook links wil grenzen aan de instroom, alleen wel op humane wijze, dat is niet iets wat Timmermans gisteren opeens heeft ingezien.

In het artikel in Trouw beschrijft hij die nuance, die er ook bij dit moelijke vraagstuk juist is. Ik zie het zelf als handreiking naar rechts.

Hij kan tenminste wel reflecteren op het verleden en de zienswijze van zijn partij en tot voortschrijdend inzicht komen.

Die nuance is er sinds kort naar mijn weten. Jammer hij had dit goed kunnen gebruiken in november maar wie weet helpt het hem als dit kabinet valt.

Riekt mij een beetje naar opportunisme als ik eerlijk mag zijn. En daar is niks mis mee natuurlijk maar het is wel een (kleine) verandering in hun standpunt. En of het een handreiking is naar rechts of een manier om meer zetels te krijgen doet er verder ook niet toe. 

Miraval schreef op 15-06-2024 om 15:32:

[..]

Die nuance is er sinds kort naar mijn weten. Jammer hij had dit goed kunnen gebruiken in november maar wie weet helpt het hem als dit kabinet valt.

Riekt mij een beetje naar opportunisme als ik eerlijk mag zijn. En daar is niks mis mee natuurlijk maar het is wel een (kleine) verandering in hun standpunt. En of het een handreiking is naar rechts of een manier om meer zetels te krijgen doet er verder ook niet toe.

Ook in november heeft hij dat gezegd, dat rechts dat anders geframed heeft dat klopt. Maar dat maakt het niet waar. Je zag het ook hier weer beweerd worden dat hij gezegd zou hebben dat iedereen welkom is. Dat is een leugen. Onderstaande is al uit 2016.

https://nos.nl/artikel/2082786-timmermans-meer-dan-helft-vluchtelingen-heeft-economisch-motief

Meer dan de helft van de vluchtelingen die naar Europa komen, is niet op de vlucht voor een oorlog. Het zijn vooral Noord-Afrikanen die om economische redenen hun thuisland verlaten. Dat zegt eurocommissaris Frans Timmermans in een interview met de NOS.

"Het gaat om 60 procent van alle vluchtelingen", zegt Timmermans. "Dat zijn mensen waarvan je kunt aannemen dat ze geen enkele reden hebben om een vluchtelingenstatus aan te vragen." Het zijn volgens hem mensen uit landen als Marokko en Tunesië, die via Turkije naar Europa willen reizen. Timmermans baseert zich op de laatste cijfers van het Europese grensbewakingsagentschap Frontex.

Die economische vluchtelingen moeten snel worden teruggestuurd, vindt de eurocommissaris. "Om het draagvlak voor vluchtelingenopvang in stand te houden, moet je die mensen zo snel mogelijk uitzetten."

Miraval schreef op 15-06-2024 om 15:32:

[..]

Die nuance is er sinds kort naar mijn weten. Jammer hij had dit goed kunnen gebruiken in november maar wie weet helpt het hem als dit kabinet valt.

Riekt mij een beetje naar opportunisme als ik eerlijk mag zijn. En daar is niks mis mee natuurlijk maar het is wel een (kleine) verandering in hun standpunt. En of het een handreiking is naar rechts of een manier om meer zetels te krijgen doet er verder ook niet toe.

Die nuance is er al veel langer, alleen verdwijnt dat in het rumoer van het populistische gekrakeel. Links zegt: we willen een humaan asielbeleid, dan is de conclusie van veel rechtse stemmers: links vindt dat iedereen welkom is. Eh nee

Sommige politici willen dit:

Minder instroom en overlast van asielzoekers door:

- Veiligelanders niet meer toelaten in Nederland, maar een korte procedure geven aan de buitengrenzen van Europa. 

- Mensen die geen recht hebben op asiel veel sneller uitzetten naar het land van herkomst.

- Minder gebruikmaken van dure noodopvang.

- Oog houden voor de draagkracht van de samenleving.

- Alles op alles zetten om mensenhandel en mensensmokkel tegen te gaan.

- Mensen die geen kans maken op asiel ervan proberen te weerhouden om de reis richting Europa te gaan maken.

- Overlastgevende asielzoekers aanpakken en hen zo snel mogelijk terugsturen. Meer politie bij aanmeldcentra om te zorgen dat overlastgevers direct opgepakt worden.

- De Tunesië deal was een flop en moet van tafel. Er moeten betere en effectievere afspraken gemaakt worden met landen van herkomst en de landen in die regio.

- Vluchtelingen zoveel mogelijk, meer dan 86%,  laten opvangen in de regio, dichtbij het land van herkomst. Vluchtelingen die nog wel naar Europa komen niet massaal naar Nederland, maar eerlijk over Europa verdelen.

- Mensen die nog wel naar Nederland komen moeten niet massaal van uitkeringen gebruik maken, maar werken en deelnemen aan de samenleving.

Hoe klinkt dat?

In Ter Apel hebben ze er ook al weinig vertrouwen in.
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1175683/kritiek-groningse-vvders-op-nieuw-kabinet-yesilgoz-moet-weg

Buigelis bang dat er straks weer asielzoekers in het gras voor het  aanmeldcentrum moeten slapen. 'Dan krijg je dezelfde situatie als twee jaar geleden, zonder dat er een gemeente of veiligheidsregio is waar ze terechtkunnen. Want de toekomstige minister voor Asiel gaat echt geen stap harder lopen als het hier wel overloopt', voorspelt hij. 'Ik ken Marjolein Faber alleen van haar botte uitspraken, dus kan niet beoordelen of de VVD moet instemmen met haar benoeming. Maar voor Ter Apel heb ik er een hard hoofd in. Al zou ik ook niet zomaar een andere naam weten van PVV-huize. Ik had wel verwacht dat ze wat meer personen achter de hand zouden hebben, maar wat er op de lijst staat, dat is het blijkbaar.'

Nicole123 schreef op 15-06-2024 om 18:47:

Sommige politici willen dit:

Minder instroom en overlast van asielzoekers door:

- Veiligelanders niet meer toelaten in Nederland, maar een korte procedure geven aan de buitengrenzen van Europa.

- Mensen die geen recht hebben op asiel veel sneller uitzetten naar het land van herkomst.

- Minder gebruikmaken van dure noodopvang.

- Oog houden voor de draagkracht van de samenleving.

- Alles op alles zetten om mensenhandel en mensensmokkel tegen te gaan.

- Mensen die geen kans maken op asiel ervan proberen te weerhouden om de reis richting Europa te gaan maken.

- Overlastgevende asielzoekers aanpakken en hen zo snel mogelijk terugsturen. Meer politie bij aanmeldcentra om te zorgen dat overlastgevers direct opgepakt worden.

- De Tunesië deal was een flop en moet van tafel. Er moeten betere en effectievere afspraken gemaakt worden met landen van herkomst en de landen in die regio.

- Vluchtelingen zoveel mogelijk, meer dan 86%, laten opvangen in de regio, dichtbij het land van herkomst. Vluchtelingen die nog wel naar Europa komen niet massaal naar Nederland, maar eerlijk over Europa verdelen.

- Mensen die nog wel naar Nederland komen moeten niet massaal van uitkeringen gebruik maken, maar werken en deelnemen aan de samenleving.

Hoe klinkt dat?

Te mooi om waar te zijn

majorette2005 schreef op 15-06-2024 om 21:45:

[..]

Te mooi om waar te zijn

Maar het klinkt dus niet als ‘we doen helemaal niks aan instroom’ of ‘we zien geen enkel probleem in de instroom’, toch? Dat was mijn punt: de boodschap van Timmermans is helemaal niet opeens veranderd. Wat PvdA/GL wil wat betreft asiel wordt continu verdraaid door andere politici.

En ‘te mooi om waar te zijn’, bedoel je daarmee dat je het op zich helemaal ermee eens bent, maar het niet realistisch of geloofwaardig vindt? Op welk vlak / welk punt?

felija schreef op 15-06-2024 om 14:22:

[..]

Welnee, rechtsstemmers denken dat links iedereen wil binnenhalen, maar dat is grote onzin, wel lekker makkelijk scoren natuurlijk.

https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/

Er staat letterlijk:

'Dat betekent ook dat mensen die geen recht hebben op asiel sneller duidelijkheid krijgen, en dat zij terugkeren.'

Bah, ik word zo moe van dat valse framen en slecht lezen.

Dan hadden ze dat beter moeten communiceren,  dan waren ze echt wel groter geworden. Hier hebben ze echt kansen laten liggen dan.

Maar aan de andere kant hadden ze okk weer mensen weggejaagd door migratie aan te pakken. Het was wel links dat destijds met welkombordjes Jan en alleman binnen stond te halen. Dat blijft hangen bij de mensen.

Nicole123 schreef op 15-06-2024 om 18:47:

Sommige politici willen dit:

Minder instroom en overlast van asielzoekers door:

- Veiligelanders niet meer toelaten in Nederland, maar een korte procedure geven aan de buitengrenzen van Europa.

- Mensen die geen recht hebben op asiel veel sneller uitzetten naar het land van herkomst.

- Minder gebruikmaken van dure noodopvang.

- Oog houden voor de draagkracht van de samenleving.

- Alles op alles zetten om mensenhandel en mensensmokkel tegen te gaan.

- Mensen die geen kans maken op asiel ervan proberen te weerhouden om de reis richting Europa te gaan maken.

- Overlastgevende asielzoekers aanpakken en hen zo snel mogelijk terugsturen. Meer politie bij aanmeldcentra om te zorgen dat overlastgevers direct opgepakt worden.

- De Tunesië deal was een flop en moet van tafel. Er moeten betere en effectievere afspraken gemaakt worden met landen van herkomst en de landen in die regio.

- Vluchtelingen zoveel mogelijk, meer dan 86%, laten opvangen in de regio, dichtbij het land van herkomst. Vluchtelingen die nog wel naar Europa komen niet massaal naar Nederland, maar eerlijk over Europa verdelen.

- Mensen die nog wel naar Nederland komen moeten niet massaal van uitkeringen gebruik maken, maar werken en deelnemen aan de samenleving.

Hoe klinkt dat?

Dit vind ik wel goed klinken. 

7000 mensen zijn begonnen aan de nacht van de vluchteling. Vanuit Rotterdam,
Nijmegen, Tilburg, Haarlem en Amersfoort wordt 10, 20 of 40 km gelopen.

Nog nooit deden er zoveel mensen mee met deze sponsorloop en het recordbedrag van ruim anderhalf miljoen is ingezameld.

Recordopbrengst voor Nacht van de Vluchteling (nos.nl)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.